Heerlijk!
Altijd leuk om eens op zondagavond 20u ze volledig op te winden en te kijken hoe ze het doen ivm elkaar!
Resultaat na 3 dagen:
Speedy pro 2022 (cal 3861): 64u 21min
White speedy: 66u 16min
Snoopy speedy: 66u 57min
Speedy pro 1991 (cal861): 51u 44min
Speedy ST1 (cal1861): 50u 40min
Volgende keer de cal 321 uit 1967 laten meedingen
Doe je 20 uur over het opwinden?
Dat zijn nette scores en ik vind vooral de nauwkeurigheid van de 3861 echt heel indrukwekkend. Zowel in de Moonshine (1e generatie 3861) als de Snoopy 50th.
Hoe weet je dan als ze gestopt zijn?
Thanks!
Heb ze ook eens helemaal leeg laten lopen;
Apollo 11 3861 64u
Trilogy 1861 51u
Seamaster trilogy 8806 62u
El Primero 400 57u
El Primero 400 52u
El Primero 400 55u
Carrera 2892-A2 49u
Heerlijke speedy collectie heb jij toch! Met ditto plaatjes ook! Dank voor het delen!
Na 24u/48u kijken en dan binnen de 12u, gezien de 12uurs aanduiding kan je het zo uitrekenen.
Leuke is dat ze allemaal ook bleven gelijk lopen.
Ah met de chronograaf aan! Ja dan is het inderdaad logisch en eenvoudig te checken. Het laten lopen van de chronograaf heeft ook impact op de power reserve dus het zou zelfs iets langer moeten duren zonder. Dat is dan weer lastig checken!
Dank je wel! Ik ben blij dat ik ze allemaal binnenkort terug heb. In totaal 6 maanden is de 321 platina van huis weggeweest. Dat is een flinke sabbatical! Morgen ook het NA topic over de Mitsukoshi en dan hebben we het wel weer gehad voor dit jaar?
De 321 en 861 hebben groot onderhoud gehad.
Succes met de verkoop! Komt er een andere Speedy in de plaats?
Thx
Nee, er komt (nu nog) geen andere.
Ben ff bezig met een andere hobby
waar je het geld ook wel aan kwijt kunt
Had je dus vier speedies de deur uit? Poh ik zou helemaal gek worden van ‘t gemis!
Fijn dat de 321pt nu ook bijna t vliegtuig weer terug instapt!
Dat vraagteken kan zo omslaan
De Mitsukoshi was een goede afleiding! Iets meer dan ik gehoopt had
Ik kijk al uit naar volgende week! Ik snap alleen niet waarom het zo enorm veel langer heeft geduurd. Ik had het begin augustus al verwacht.
Ben er ook bang voor! En de Modsukoshi gaat natuurlijk de verkoop in, dus dat is ook weer een klusje. Deze verwacht ik ergens in oktober terug van de service.
De 105.012-66 (1967) naast de 3590.50 (1990). Beiden volledig in originele staat (dus geen onderdelen die er niet op horen te zitten) en mooi om de evolutie te zien.
Hoe hebben ze het opgelost met de kroon, is daar een nieuwe rubber in getjoept bij de service, of is die nu niet waterdicht?
Nee ik heb bewust gekozen om alles origineel te laten. Dus zo lek als een mandje volgens de test! Maar dat is getest op 3 bar. Ik ga er niet mee zwemmen. De pakking van het achterdeksel is wel vervangen en voor de service heb ik 'm nog afgespoeld onder de kraan -met de drukkers en kroon omlaag- en er was niks aan de hand. Als het toch onderhouden wordt, dan maar de harde test. Dus ik vrees niet zo voor een regenbuitje. Ik ken vintage eigenaren die een half uur te laat op hun werk kwamen, omdat ze moesten schuilen voor de regen