Bedankt voor de tip , navraag gedaan en ze gaat binnenkort op onderhoud naar omega
Een kroonrubber is niet te vervangen. De hele kroon moet dan nieuw. Die pakking zit achter een friction-fit ingeperst plaatje; dat er niet meer uit te krijgen is zonder de kroon te slopen. Dit is universeel trouwens; niet Speedmaster-specifiek.
@Ron-W denkt er anders over, is wel wat werk wat horlogemakers zich niet op de hals halen
Ik probeerde daarom erachter te komen hoe origineel die was.
Tagheuer heeft op mijn Carrera cal. 360 geen nieuwe kroon gezet, ik weet dit omdat het me anders €450 extra had gekost bovenop de complete service van 1k.
Ik zou het niet weten, want genoemd forumlid staat bij mij op negeren. Klemtoon op tweede lettergreep
Wonderbaarlijk hoe jij die oude draadjes zo snel weer kunt vinden ! Top.
En het is inderdaad geen “echt” werk zoals een uurwerkhersteller het zou doen, maar er is wel een goede methode met een staking set die een professional zou moeten kennen.
Jammer voor @PeterLC dus dat hij dit niet ziet want dat had hij nog wat kunnen leren van mij ;
[Removing oring from waterproof crowns - Your Walkthroughs and Techniques - Watch RepairTalk]
https://www.watchrepairtalk.com/topic/24805-removing-oring-from-waterproof-crowns/
Maar dan hou je nog steeds een risico op damp binnentreding, transpiratie en dergelijke, dus wel goed in de gaten houden. Het eruit pulken van de oude O ring was best te doen of anders volgens deze link
[Removing oring from waterproof crowns - Your Walkthroughs and Techniques - Watch Repair Talk]
www.watchrepairtalk.com/topic/24805-removing-oring-from-waterproof-crowns
De kroonpakking verwijderen gebeurd regelmatig, en gaat vaak ook gewoon redelijk eenvoudig. Binnen mijn netwerk is het i.i.g. gebruikelijk het wel te doen. Vocht en condens is een bitch.
Laatst nog bij mijn eigen mint staat Certina gedaan. Wijzers en wijzerplaat hebben mega mooie patina , nieuwe pakking in kroon en -5 + 10 bar wd.
burn
Dank je en het is mij bekend, echter zijn de drukkers van de 105.012 erin geperst en vaak worden ze dan vervangen met de schroefversies.
Altijd fijn zo`n vrije dag, als je gisteren met die stortbuien een lekkage had…
Dan heb je tijd om op het dak in de troep met kit etc aan de gang te gaan. Speedy is okay, droog en krasvrijglas gelukkig
nu een welverdiend uurtje zon pakken, goed weekend allemaal !
Echt een AI in persoon die @YY77 , al meermaals verbeisterd gestaan, ook met threads in omegaforum.
Ook door gewoon gebruik? Ik merk wel binnenshuis tussen seizoenen immense verschillen in luchtvochtigheid, gebruik daarom ook zo een peli case in het algemeen als box. Helpt ook (hoop ik)
Ja, laatst bij een horloge met persdeksel ook gehad, hij zat er goed op dacht ik maar na een week toch een beslagen glaasje aan de binnenzijde. Niet mee in het water geweest.
Opgebouwd vocht tijdens de fase dat het open is geweest? Kon niet meer uitdrogen nadat deksel erop gezet is?
Dat kan, maar ik denk het niet omdat ik altijd droogblaas met een balg, dus waarschijnlijk zat het deksel er net niet helemaal goed op, en de O ring sloot niet af.