Speedmaster only VII (Deel 7)

Op de Omega site staat deze onder de ‘Speedmaster 38’ (deze serie bestond al en staat los van de reduced modellen)

https://www.omegawatches.com/watch-omega-speedmaster-38-co-axial-chronometer-chronograph-38-mm-52230385004001

2 likes

Klopt maar die hebben vrijwel allemaal de ovale subdials/ andere bezel. Deze niet.

Ook apart dat dit model enkel cosc is ipv master, maar dat komt de prijs natuurlijk wel ten goede.

1 like

Er was natuurlijk wel een wens dat de originele Speedmaster reduced opnieuw zou worden uitgebracht, recentelijk nog in een fratello artikel

A new Omega Speedmaster Reduced or mini-Moonwatch with a self-winding movement (and a date) could be a long-term member of the Speedmaster collection, just as the reference 3510.50 was for approximately 20 years.

“Motief” op de wijzerplaat is niet echt mooi uitgevoerd imho

5 likes

Ik vind die band met pcl’s ook erg lelijk. Maar de subdials zijn overtreffende trap ja.

2 likes

Helaas is de prijs niet echt reduced met €6.700

1 like

Wel als je ‘m naast de huidige speedmasters legt, scheelt toch zo’n 30%. En zoveel verschil zit er eigenlijk ook niet meer tussen, dus dat is best veel.

En toch is de Moonwatch altijd populairder geweest, mensen hebben het er dan toch voor over ook al is de Reduced goedkoper.

Ze rusten dan weer wel dit model uit met een keramische bezel.

En denk ook dat ze 'm inschalen in dezelfde markt als deze van 7.1k:

4 likes

+15% voor een Pro hesalite. Ja het scheelt, maar voor een flik flak Speedmaster vind ik 't weinig verschil :crazy_face:

1 like

20 likes

Ik zit af en toe nog steeds te staren naar deze prachtige speedy :heart_eyes:. Raak er nooit helemaal aan gewend.

22 likes

17 likes

En 's nachts geeft de bezel ook licht wat erg bijzonder is in het Speedy modellengamma?

2 likes

Nieuwe nato erop gelegd, ook dat kan ‘ie best hebben :slight_smile:

17 likes

17 likes

En wat stelt het motief voor ? De bergtoppen aldaar of sneeuwvlokken ?

Next level flik flak :grin:

Ik doelde overigens specifiek op de Milano Cortina 2026. Met het ijspatroon op de dial, de gradient wijzer en het geinige fontje op de datum icm met het maatje. Dacht ik noem het kind even bij de naam.

1 like

Ze hadden al een seamaster uitgebracht voor de winterspelen, ook de kleinere maat. Met het motto geen limited editions meer uit te brengen binnen het moonwatch segment zijn ze zo voor een kleinere maat gegaan imho. Als dit de reguliere was kwam die echt in het vaarwater van sommige andere gekende modellen (snoopy bvb). En die 38 varianten moeten het echt van wat gimmicks hebben denk ik?

1 like

Poahhh dit weekend mijn modsokushi ophalen bij @Horloge24 :sunglasses::sunglasses:

Na 2x laten vallen wat mankementjes :sweat_smile:

Maaar hij is weer up and running. ZIN IN!

15 likes