Speedmaster only VII (Deel 7)

Volgens Caliber Corner is caliber 3330 7,9 mm dik (niet geconfirmeerd)

https://calibercorner.com/omega-caliber-3330/

Caliber 3332 (zonder datumschijf) is dan misschien nog iets dunner. Maar de zwarte Speedmaster 38, zonder datum, is wel even dik als de versies met datum.

Overigens heb ik een Sinn 356 van 38x15 en een Speedmaster Racing van 40x15 en die dragen allebei zeer comfortabel. Waarbij ik wel moet toegeven dat ik nooit een hemd draag. :wink:

1 like

Is ie ook. Heb hem gehad en in het begin viel het allemaal wel mee.
Totdat ik me er aan ging ergeren dat ie toch wel topzwaar werd, en dat ie daardoor nooit echt lekker op de pols lag.

Erg jammer, want ik blijf het een mooi horloge vinden. Echter vind ik de

niet zo geslaagd

1 like

Begrijpelijk natuurlijk, 1 aparte kast maken alleen voor de zwarte is niet economisch.

2 likes

Ondanks de dikte, vind ik de bruine en de groene bezel variant wel goed geslaagd qua kleurvorming … maar of ik de prijs voor wil betalen is toch een andere zaak ^^

Das jammer als je de juiste fit niet kan vinden…

Ik hoop oprecht dat het meevalt, ik wil zo graag dat ie comfortabel is :joy:

1 like

:star_struck: :blue_heart: :white_heart: :heart:

22 likes

22 likes

Goedemorgen

13 likes

Omrga Speedmaster Rattrapante

13 likes

21 likes

Hey! Die zag ik van de week voorbij komen op Insta op de pols van Louis Litt van Suits. Vrij uniek horloge die je zelden tot nooit ziet.

Na wat speurwerk zag ik dat @rjbroer er ook een mooi stukje over geschreven had.

Gaaf hoor! :clap:

2 likes

Al heel wat horloges gehad maar dit blijft een topper :rocket:

31 likes

15 likes

Ja…
Gek he.

Enige wat ik denk is " hij is niet speciaal want je kan m zo bij de dealer halen "

Maar dat is gewoon een f8ked up roled mindset. Die totaal verkeerd is. Want een horloge is mooi/fijn of hij is het niet.

2 likes

Precies!
Deze Speedy is gewoon top :partying_face: Dat je bij Rolex AD niet het gewenste horloge kunt kopen is gewoon zwaar irritant. Gelukkig is dat bij Omega anders :rocket::+1:t2:

2 likes

Oh wat grappig, was me eerder niet opgevallen toen ik de serie keek. De Speedmaster Rattrapante is wel een apart horloge, en je ziet ze inderdaad bijna nooit.

2 likes

Sla je slag!

Omega Speedmaster Professional Moonwatch
€ 45.000
https://www.chrono24.nl/omega/speedmaster-vintage-chronograph-145012-67--id45311512.htm?SETLANG=nl_NL&SETCURR=EUR

5 likes

In de Warenkorb…

3 likes

Met een Petros extract … :thinking:

Zo deze zie je niet elke dag voorbij komen! Gaaf ding.

Deze staat ook echt geweldig op je pols! Lekker bruin ook, zie je nog steeds een Speedmaster silhouette als je het horloge af doet? :wink:

Ik hoorde laatst van RJ dat de “remark” op de extracts helemaal niet in de Omega archieven te vinden is. Dit is dus zelf erbij gezet door de persoon die het extract maakt. Dit betekent niet meteen dat ermee gesjoemeld is, het is echter ook niet uit te sluiten, zeker niet met een Petros Extract. Die vervalste het vooral voor zijn eigen handeltje, alleen weet je nooit waar zo’n horloge daarna blijft (tenzij je Perezcope bent).

4 likes