Speedmaster only VII (Deel 7)

Toch die band maar weer eens proberen dan. Kreeg hm ook nooit goed afgesteld. Zelfs niet met een half link van US.

1 like

Dat heb ik met vrijwel elke Tudor band. Hoe ze het voor elkaar krijgen weet ik niet, maar ik zit er altijd net ‘naast’. Bij mijn rooie Black Bay 41 heb ik ook een half link geplaatst, voor mijn exen (Pelagos en Ultra) idem. :see_no_evil:

Overigens bij de nieuwe band van de 3861 zou ik het liefst nog één of twee extra ‘snelverstelpunten’ in de sluiting hebben (wat volgens mij prima had gekund, als de sluiting een halve cm langer was geweest). Met de ene klik die je nu hebt is 't met erg warm/koud weer nét niet goed te krijgen. Bij mij. Nou ja, luxeproblemen.

Voor deze band kun je bij US trouwens geen half link kopen, alleen een anderhalf link. Misschien ga ik dat nog eens proberen. :slight_smile:

2 likes

NA’tje vandaag :pray:

53 likes

Prachtig, gefeliciteerd.

1 like

Lekker zeg! :ok_hand:

1 like

Haal dat maar weg! :wink:
Mooie aanwinst. Veel draagplezier.

1 like

A. Goede keuze, dat ie maar veel draagtijd mag hebben.
B.

Laat ‘tje’ maar weg
C. Tijd om je ondertitel te wijzigen
D. Plaats hier maar vaak/veel foto’s

Edit. B. @junior was me voor.
Iets met great minds…

3 likes

Understatement inderdaad, gefeliciteerd met dit prachtige horloge!

Scherp :rofl:

2 likes

Dankjewel!

Done, Rolex is er (momenteel) niet meer!

Dankje :smiley:

2 likes

Gefeliciteerd met je reverse panda. Is echt een prachtig model. Geniet ervan.

1 like

Heel gaaf! Geniet ervan!

1 like

Correct! Nu zijn het ook alleen verzamelaars die dit soort nicknames verzinnen. Gelukkig is de “Craig White” geen succes geworden :nauseated_face:

Dank jullie wel!

Kleine goedbedoelde correctie: 1498 en 1499 zijn nagenoeg gelijk en kwamen eind jaren ‘90 uit. Heel fijne banden met tapering naar 16mm en de verschillen onderling zijn vrijwel nihil (had met de sluiting te maken, ik heb het nooit kunnen ontdekken). Ze hebben allebei een treksluiting.

Daarna kwam rond 2002/2003 de 1998/849 band met taper naar 18mm en had een sluiting met de zijdrukkers. De schakels zaten nog vast met friction collar pinnen.

De laatste generatie is de 1958/957 band en kwam rond 2014 uit. Deze lijkt op de 1998 band en heeft schroefjes in de schakels. Dat is ook de band die @daffie vermoedelijk heeft.

En zoals @Sjiel al aangeeft, was er wat kritiek op de 1958 band en ging iedereen op zoek naar alternatieven. Ik vond het niks omdat ik geen goede pasmaat kon krijgen en de sluiting in mijn pols sneed. Ik kwam zo al snel uit op de 1479, 1171 en ook de 1175 banden. Dat bleek al een stap dichter mijn eerste vintage Speedmaster te zijn. Ik draag mijn Mitsukoshi ook liever op de originele band, alleen is de Nixon band mooier en zit ook fijner.

7 likes

Top! Gefeliciteerd :muscle:

1 like

Gaaf!!! Mooie Speedy. Gefeliciteerd :partying_face:

1 like

Goedemorgen allen, fijne zondag

27 likes

Die laatste lijkt idd mijn band te zijn. Dank voor de verduidelijking. :+1: De sluiting vind ik overigens erg prettig. Zit fijn en niet scherp op de pols. :ok_hand:

3 likes

23 likes

24 likes

La classe Jasper :pinched_fingers:

:v: HF’ers

24 likes

Vanaf ongeveer 2000 tot 2003 kwam de 1998 bracelet met 840 endlinks. De 840s zijn net wat meer vergevingsgezind dan de 849s. De 849s steken wat verder uit.

Sjiel heeft de 1998/840 bracelets op de beide moonphases van rond de eeuwwisseling, tenminste zo kwamen ze origineel. Op het moment zitten ze gewoon op een polished Nixon en een A11-50th flatlink :wink:

3 likes