Gaaf! Hele mooie upgrade ![]()
Vind ik ook. Ziet er heel mooi uit. Ga mijn Globemaster binnenkort naar hem brengen. Misschien ook mijn Speedmaster maar meenemen.
Zeker en helemaal niets mis met saffier op een Speedy. Alles heeft zijn voors- en tegens en iedereen heeft zijn eigen individuele voorkeuren. Gelukkig maar. Één ding hebben we in dit topic echter allemaal gemeen. ![]()
Nee, 321EW band (vrijwel gelijk, alleen heeft de 321 band geen fijnafstelling). Ik kan wel stellen dat het fijns is dat ik deze wel kan bestellen ![]()
Yes dat is het idee! De kast is hetzelfde als de FOIS1 en het staat geweldig. Ik draag de CK2998 te weinig en ik denk dat met een mooi stalen Omega band erop, dat ik het dan sneller pak. Dus binnenkort de dremel op een 830 euro band zetten ![]()
Als ik even photoshop los laat op de foto van een kennis, waarvan zijn horlogemaker het gelukt is, ziet het er ongeveer zo uit (de hoek klopt niet helemaal):
Ben benieuwd naar het eind resultaat.
Ik weet dat het niet jouw ding is maar dit is met een Forstner flatlink en dat ziet er al goed uit. Plaatje van een C24 listing.
Dus als het je lukt met een OEM band dan wordt het ![]()
Strak plan.
Heel mooie combinatie !
Dit vind ik wel een leuke upgrade!
Bedankt Ron ![]()
Beeld ik me dat nu in, of sluit die end link net niet helemaal lekker aan?
Alsof ie net een tikkie voorbij de lugs uitsteekt.
Dat valt me vaak op bij de '57 flatlink op andere Speedies.
Of zit ik teveel in te zoomen?
Slijptolletje erbij…
Ja dat ziet er echt niet uit (sorry) en ik denk dat de “straight lug endlinks” sowieso mooier staan.
Klopt, dat is al heel vaak gedaan. Alleen zijn dat ook de endlinks voor een twisted lugs case, zoals dit ook een kopie is van de Apollo 11 50th flatlink band.
Nee dat klopt idd. Dat is de concessie je doet bij een “twisted lug” kast.
Ik ga er weer uit!
Als we straks toch bezig zijn met de Dremel… ![]()
Wel opmerkelijk dat dit door de puristen wel geaccepteerd wordt ![]()
Bij andere banden sluit dit namelijk wel mooi aan. Forstner bijvoorbeeld ![]()
#geenhaat ![]()
Het doet minder pijn aan mijn ogen dan die eindschakels van Forstner en Uncle Seiko. En dat zijn ook nog eens schaamteloze kopieën van het origineel. Ieder zijn ding.