Ik heb ooit al een gemodificeerde 1175 rammelband op de CK2998 gehad, dat was ook van korte duur
Daardoor weet ik wel dat dit mooi staat.
Ik ben benieuwd hoor, je hebt het hier al een paar keer over gehad, een paar keer getwijfeld en het toch niet gedaan. Toch een beetje een risico om een EW bracelet aan te schaffen als expiriment, ze zijn niet de goedkoopste… etc etc… maar je hebt het ook een paar keer gehad over de CK2998, en dat je zo goed als al jouw horloges het liefst op bracelet draagt… en daardoor deze weinig draagt… en het is toch ook jouw eerste Speedmaster, wel iets heel bijzonders. Dus ik ben blij dat je de gok gaat nemen, nu met vertrouwen.
De EW321 heb je zelf gehad en de bracelet is top. Dus ik heb een goed gevoel over deze move. Dit zou wel eens de beste bracelet kunnen zijn voor dit horloge.
Die bracelet en de lugs alleen al op de pulse zien er zeer smakelijk uit. ![]()
Ik vind het persoonlijk wel lekker. De echte vintage ervaring ![]()
Ik klink een beetje als m’n oma als ze met een dienblad met kopjes en lepeltjes liep, God hebbe haar ziel.
Dit is voor de echte
Thanks! Af en toe een gokje wagen moet kunnen en helaas nergens tweedehands te vinden, dus dan maar nieuw. In het ergste geval gaat één endlink eraan en deze is nog bij te bestellen (80 euro ofzo) en dan weer de verkoop in. Alleen MOET dit gaan werken ![]()
De fase van vintage op moderne Speedmasters heb ik inmiddels gehad, het is vooral dat de endlinks de kast veelal krassen en dat het een gekke combi is. Dus nu een mix van vintage en modern Speedmasters in de collectie. Opgelost! ![]()
Jarenlang heb ik de Speedy Tuesday 1 op 1175 en 1450 band gedragen. Totdat de Nixon kwam!
Helemaal eens, al vind ik t voor de Speedy Tuesday modellen nog wel passen, omdat die toch een beetje quirky zijn.
Wow, die ziet er wel erg gaaf uit. Die mag wel vaker langskomen hier. ![]()
Even wat leesvoer
Goedemorgen allemaal
Na een tijdje afwezig te zijn geweest, ben ik inmiddels weer terug op het forum!
Na lang wikken en wegen heeft mijn 1861 uiteindelijk plaatsgemaakt voor de 3861. Ik heb de 1861 nog een tijdje gedragen met de nieuwe band, maar uiteindelijk merkte ik dat ik het toch graag ‘origineel’ houd.
De stepped dial en de nieuwe band met micro-adjustment gaven voor mij uiteindelijk de doorslag. Vooral die combinatie maakt voor mij de 3861 net wat moderner en completer, zonder dat het karakter van de klassieke Speedmaster verloren gaat.
Blijft toch een fantastisch horloge! ![]()
Bevalt ie goed?
Lekker bezig!
Ik voelde je al aan:
![]()
Enorm! Dit is de speedy die niet meer weg gaat…
Super blij mee.
Iets met een glazen bol…
Heb de vraag hier al eens een aantal keer voorbij zien komen, maar laat zo nu en dan de chronograaf lopen. Kan dit kwaad? Kan me zo voorstellen dat bepaalde onderdelen continue in werking blijven, die normaliter stil staan. Onder het mom, de vraag stellen is 'm beantwoorden… kan me zo voorstellen dat je de chronograaf niet 24/7 moet laten lopen, maar zo nu en dan geen kwaad kan?