Misschien kan @Horloge24 iets betekenen?
@Gerard55 Heb de zichtbodem, voor een Omega Speedmaster met uurwerk 861 of 1861, op voorraad en kan die ombouwen voor u. Oude bodem en werkring krijgt u terug. Is dus niet alleen de bodem die vervangen moet worden maar ook de ring waarmee het uurwerk in de kast vastgezet is. Stuur maar een PB bij interesse. Kosten komen momenteel op ongeveer € 425,- inclusief materiaal / WD test / werk. Uiteraard alles origineel van Omega.

Dank je wel, ik stuur een PB
Ik was vandaag even in de omega boutique, de silver snoopy was helaas niet aanwezig, die had ik graag even naast de reverse panda gezien. De reverse panda was zelfs niet voorradig
.
Ik blijf me nog even verlekkeren op jullie foto’s. Het speedy virus is weer terug ![]()
Ultra Miami was toch een groot succes. ![]()
(moet er misschien toch eens echt heen)
Ultraman op Ameland moet dan ook wel gaan.
3-2-1 ![]()
Heerlijk clean
@watchguy37 goed om die Ultraman op flatlink weer bij jou om de pols te zien.
@junior zit nog fijn in de honeymoon. ![]()
Dat kan lang duren. Vraag maar aan @MIW
Zeker weten, grote blij!
Alweer … want in 2019 had ik ook al eens een half jaartje een Moonwatch, toen nog met een 1861 uurwerk. En dat was ook al zo’n feest. ![]()
Was ook helemaal vergeten hoe leuk het is om een handwinder te hebben. Toch even een ‘opwindend’ momentje bij de dagstart. ![]()
Ook nog steeds een blij ei, met die witte!
Toffe uitvoering ook. ![]()
Grappig, ik wind mijn handwinders altijd op voor het slapengaan. Meditatief momentje voor het naar bed gaan
Ja, heb de Speedy’s gemist tijdens de vakantie. Durf het nog niet aan om met een Speedy op vakantie te gaan. Vooral met twee jonge actieve kinderen weet je nooit of je ineens op een speelpleintje aan het meedoen bent. Dus uiteindelijk is de CW C63 GMT op vakantie mee geweest.
Ik voelde laatst tijdens het opwinden ineens een tik, waarna hij niet verder opwond. Later toen ik hem wegbracht bleek zelfs dat de kroon er ook los uit kwam.
Gelukkig nog onder servicegarantie, maar wel balen.
Oeh dat lijkt me even schrikken. Hoop dat het niet lang geduurt heeft om het te fixen.
Dat scheelt gelukkig, is er meteen een service gebeurt of alleen de reparatie?
Geniet ervan! Top zo op rubber!
![]()
Dit is een oude foto, ik heb hem van de week weggebracht.
Het zou waarschijnlijk wel een paar weken gaan duren, maar dat geeft niet want ik ga toch op vakantie.
Iemand hier nog goed advies voor @Hans_Luna ?
Volgens mij is dit best een mooie Speedy en ik weet niet of mijn advies zaligmakend is.
Gebroken opwindveer…? Dan is volledige service onvermijdelijk bij een chronograaf. Gebroken tirette-nokje zou ook nog kunnen, hoewel heel bizar - komt nooit voor. Tiretteveer kan wel breken, maar dan komt de kroon niet los. Gebroken staand opwindrad…? Ik hoop op een spoedige afwikkeling!
Lijkt me wel goed om het advies even in zijn eigen topic te geven.
Ik heb hem trouwens al een PB gestuurd met mijn ideeën over deze Speedmaster en daarbij jouw advies min of meer gekopieerd. ![]()
Bij gebrek aan tractie even hier gezet. Ik weet dat een aantal vaste en deskundige gasten in dit topic, niet direct het hele forum bijhouden. Vandaar mijn link.
Ahh ok, dacht dat die dus net terug was. Hopelijk niet gaat het niet al te lang duren na je vakantie.
Alvast een fijne vakantie! ![]()
Bedankt voor je uitgebreide antwoord. Hopelijk niet al te lang nadat @flowert terug is van vakantie.