Een zonnige zaterdag met een panda.
Gisteravond tijdens het browsen de Speedmaster Pilot bekeken die vorig jaar is uitgekomen. En las dat de Flatlink die erop zit fully brushed is en ook nog eens 20mm.
Dit deed mij denken aan watch talk met @JoBe en @Watchstick_81 die wel een fully brushed OEM Flatlink voor de ST1 zouden willen zien.
Look no further, iemand op Reddit heeft de Pilot Flatlink op een ST1 gezet en dat past. Ziet er ook goed uit. Als ik moet vergelijken ziet het er net zo uit als de Flatlink van de '57 op een Ultraman.
Onderstaande foto’s komen uit het Reddit topic.
Dus voor de mensen die OEM opties voor de ST1 zoeken zijn er dus twee opties brushed Nixon (3861) en brushed Flatlink (Pilot).
Ten slotte een paar pas foto’s van de Pilot vandaag. Erg leuk model.
Gesloten deksel met welbekende tekst op de hesalite versie is toch juist de charme ![]()
![]()
Ik zou daar dus echt nooit een saffier op laten schroeven.
Goeie research ![]()
Klopt, gewoon gesloten laten. Als je een open case back wilt, dan de sapphire sandwich erbij ![]()
Naast de open case back zijn er ook nog genoeg andere leuke details bij die het net weer even anders maken. Ik ben altijd een beetje van mening dat de hesalite stoer is en een tool watch is, en de saphire sandwich de chique versie.
Goed gevonden. Daarmee zou je niet een 57 flatlink hoeven te (laten) brushen.
Moet zeggen dat ik de ‘brushed’ Nixon zoals @Watchstick_81 hem heeft ook een goede combi is.
Geeft hem net wat meer body dan de fully brushed flatlink.
‘t Is dat ik al een flatlink heb, maar wat staat die brushed goed op de ST1 zeg!
Plaatje voor de sfeer:
Yes! Zo wil ik hem en dan nog de rubberen band erbij om af te wisselen. Wie weet mag deze combi ooit nog eens bij de collectie komen.
Een 3861 saffier naast een 3861 hesalite is best raar…
De verschillen zijn dan echt te minimaal (voor die 6K investering). Heel wat meer onderscheidends te koop lijkt me voor dat geld.
Dat is zeker waar. Ik zou ook eerst voor andere Speedy’s gaan, maar in theorie is het mogelijk haha ![]()
Meer dan genoeg opties in the World of Speedy om een 3861 hesalite aan te vullen.
Zoals een Ed White met 321 en open caseback bijvoorbeeld.
Even mijn gedachten laten gaan enne, ik laat 'm zoals 'ie is. Ik ben hier gewoon blij mee dus ik moet verder niet zeuren. Deze Speedmaster heeft een prachtig achterdeksel met een leuk geschiedenislesje erop. Inderdaad, dat heeft z’n charme! Dat houden we dus zo.
![]()
Erbij? Da’s een goed idee! ![]()
Mijn referentie (310.30.42.50.01.001) staat net niet in de laatste uitgave van Moonwatch Only, die ik al heb. Dus op zoek naar ander, nieuwer leesvoer want dit soort boeken vind ik leuk. Voor de heb.
Ik zag MAGISTER bij een bevriende handelaar op de tafel liggen en navraag leert dat mijn referentie hier wél instaat. Dus vandaag ook maar besteld. Ben benieuwd. ![]()
(Plaatje via Google)
Hier een mooie review van dit fraaie boek: Klik.
Heeft iemand deze al op de koffietafel liggen?
Mooi boek, kende ik nog niet.