Speedmaster only VII

Je kan gelijk hebben met de keramische lunette. Ik dacht dat de witte deze ook al had (samen met de opgelegde uurmarkeringen) maar deze is toch aluminium.

1 like

De horror :scream: hier is ie zo mogelijk NOG meer aanwezig :rofl::exploding_head::clown_face:

Is ook zo, maar een kras is een kras.
Polywatch rond de scherpe randjes van de kras wat af, zodat je ze niet meer ziet (lichtbreking etc).
Krassen moet je uitschuren en polijsten, maar dat vind Hesalite maar een paar keer leuk.

Ik heb het nooit geprobeerd, maar volgens mij gebeurt er niks mee. Misschien haal je je AR coating eraf, maar die zit bij een Speedy aan de binnenzijde toch?

1 like

Het lijkt er wel verdacht veel op…

Tsja dan moet je zeker voor saffier gaan. Want het hesalite is gewoon heel krasgevoelig, maar ik vind dat zelf helemaal niet erg. En misschien ook wel bijdragen aan de charme van een Speedy. Die hoeft gewoon niet perfect te zijn.

In bepaald licht heel extreem :sweat_smile:

8 likes

Maar je krijgt wel bij elke full service een nieuwe hesalite.

2 likes

Nieuwe Speedmaster:
Gave reverse panda. Leuk die gelakte plaat.
De Witte Speedy typeer ik als de porseleinen versie, de reverse panda als de pianolak plaat.
Enige 2 punten zijn het niet-domed saffier (op de SS) en de numerals op de subdials. Die numerals vind ik vrij groot en in your face. Het zijn waarschijnlijk dezelfde numerals als op ‘de porseleinen’ versie maar omdat die plaat helemaal wit is past het daar beter.
Verder zit hij iets te veel in het speelveld van mijn huidige 3861 met de saffier sandwich en de Nixon band.
Dus mijn voorkeur gaat net iets meer uit naar de ST1. Vooral de zilverwitte radiale subdials van de ST1 vind ik wat mooier.
Iemand die er vanaf moet?

3 likes

Dit is natuurlijk het setje wat we naast elkaar willen zien :smiley:

14 likes

Oei lastig… Denk dat ik het diep zwarte van de nieuwe toch wel mooier vind.

2 likes

Dat denk ik ook niet hoor :grin:

Pfew…

2 likes

Oprecht vind ik dat het enige wat deze gemeen hebben, de reversed panda theme is. Meer niet, er zijn zoveel verschillen tussen beide. Voor mij is het ook de ST1, grappig dat de prijs van deze ook licht gestegen is vandaag, bijkomend voordeel :wink:

3 likes

Zal ze ook zeker asap eens naast elkaar leggen. Ik denk dat ik die diep zwarte plaat wel tof ga vinden.

1 like

Op watchbase zijn prijzen per vandaag tussen €100 (SS) ~ en €800 (Moonshine) verhoogd , terwijl die nog niet door Omega zelf op de site zijn doorgevoerd. :thinking:

1 like

Je spelt nadeel verkeerd.

We zijn weer meer geld kwijt aan onze hobby. Niet minder, dus ik zie alleen maar nadelen. :sunglasses::sweat_smile:

1 like

Ik doe m toch niet weg maar altijd leuk om te weten dat er waardebehoud of toename is :wink: als je hem nog moet kopen dan liever gister dan morgen :sweat_smile::sweat_smile:

2 likes

Zijn weer mooie modellen maar zou ze in het echt moeten gaan bekijken. Bij deze mijn eerste gedachten. Veel dingen die ook al ter sprake gebracht zijn.

• Prachtig die lagen, geeft een diepte
  • Leesbaarheid kan denk ik een dingetje worden. Op de stalen versie zouden zwarte wijzers voor de subdials zoals op de witte speedy net even wat extra’s geven en beter afleesbaar imho.
  • Opgelegde indices zijn mooi, maar ook hier denk ik dat het de leesbaarheid niet echt ten goede komt.
  • Prijzen, snap de prijzen wel maar poeh …
  • Die Moonshine is echt mooi maar dan zou ik vermoedelijk eerst kijken naar een Moonshine Apollo 11 50th anniversary. Beter leesbaar, mooiere afwerking uurwerk, Limited Edition en een voor goedkoper te krijgen. Of wachten tot de prijzen van deze nieuwe Moonshine op de secundaire markt gezakt zijn. Maar dat gaat denk ik nog wel even duren.
  • Een shiny versie van de ST1, geen tool uitstraling meer. Ben benieuwd naar de eerste side by sides. De nieuwe heeft echt de “luxe” uitstraling.

Nogmaals zien er goed uit en mooie aanvulling op de catalogus maar zal ze toch eerst echt moeten zien.

2 likes

Ander plaatje gevonden.
Vind het wel lastig. Beide hebben wel iets. Maar de ST1 wint het wel op dit moment.

7 likes

Ik wil m ook wel eens onder mn macro lens, ondertussen blijft het de ST1 :relieved:

15 likes

Het lijken wel “low&fat” pushers op de nieuwe als je het vergelijkt met de ST1.

Ik vind ze nog steeds vet. Ja het is shiny, ja het is modern. Ik denk dat wanneer je hem in je handen hebt hij veel veel mooier is dan in de foto’s. Of als je lekker in het zonnetje zit op een terrasje in het voorjaar… dan gaat dit echt wel een mooi dingetje zijn hoor. Mijn verwachting is dat wanneer je deze voor het eerst in je handen hebt, je hem in 1x snapt. Dan gaan de gelakte dial en de subdials wel sense maken. Die stalen is een beetje de poor mans 321Pt, niet het gewichtige van zo’n heavy hitter (Pt, Onyx, 321) wel de shiny looks. Ik stel dan ook voor; die stalen panda op een zwarte (niet mat) leren croco.

6 likes

De subdials van de ST1 op de nieuwe release. Dat zou voor mij de perfecte Speedy zijn.

1 like