Leuke take @Sjiel !
Het was een band van die tijd, zoals altijd moet je van tijd tot tijd “evolueren”, er is ook een reden waarom ze met de huidige versie terug naar een taper zijn gegaan. Dat is ook het enige wat ik mis aan de 1998 band. Wie weet gaat de volgende generatie wel gebaseerd zijn op de 1450 of 1171?
Smart move
electric is the Future !
Ja dat klopt! Ik ben er zelf ook schuldig aan geworden en mijn rant neemt nog steeds niet weg dat de lichtere bracelets makkelijker dragen.
Misschien is mijn verhaal nog zijn tijd vooruit, maar ik voorzie een tijd waarin men de 1498 en 1998 bracelets weer gaat waarderen op de 1861s. En in de toekomst wil de verzamelaar hem dan op de juiste bracelet met de juiste endlinks (840/849). En zoals dokter h zegt mocht je dat allemaal niet fijn vinden, dan ga je op zoek naar een andere versie van de Speedmaster uit een andere periode, als fanatieke purist dan hé.
Eens, de '97~'20’s hebben al niet de begeerlijke DON en stepdial die visueel heel veel doen, de band die erbij zit helpt daar ook niet bij. 'm opleuken met de Nixon band is een stap die ik persoonlijk wel zou maken.
Mijn OEM Trilogy bv heb ik meteen eraf gehaald voor een US flatlink, een OEM 321 flatlink zou me niet aanstaan doordat je of met andere endlinks aan de slag moet of dunnere springbars met alle risico’s van dien.
Of de oortjes van de endlinks af vijlen. (Gaat wel ver maar is bewezen effectief)
Ben content met de US, draag mijn Seamaster en Speedmaster Trilogy toch meestal op leer en anders op een velcro in de zomer.
![]()
Oeps, verkeerd topic ![]()
Ik vind de 1861 Speedmasterbanden prima eruit zien, net als die 1998 op mijn Mitsukoshi. Ook omdat het inderdaad nu alweer een paar jaar voorbij is door de flatlink en Nixon banden, kan ik het weer meer waarderen. Echter heb ik nooit een goede pasmaat gekregen met de 1958/957 band (de laatste op de 1861) en dus ook niet met de 1998 band. Daarom heb ik het gewisseld met de Nixonband en dat was even een horde om te nemen. Prima, nu het erop zit en ik kan altijd nog terug.
Inderdaad en een vreemde keuze! Vooral omdat die band een fortuin kost.
Welke band heb je op de fois gedaan en welke end links ,? Heb je foto hoe de end links aansluiten op de achterkant? Ik weet nog niet welke end links t beste is en soms raken de vleugels van de end link het serie nummer
1125 band met 617 endlinks.
Ik zal een keer een foto maken van de achterkant.
Heel graaag ![]()