Speedy vandaag uiteraard…
Tip voor alle moderne stalen band dragers die qua maat net niet uitkomen. Een iets langere “clasp attaching link”.
Productnummer OME-118ST162012. Prijs 95 euro via S&C.
Mocht er iemand een goedkoper adres hebben, bericht me dan
Grappig. Hier ook niet 1998/849.
Ik gebruik overigens een halve schakel voor het ‘pasprobleem’.
Ik denk niet dat het past, want ik heb een 19mm bandje. Horloge is geen professional model, en dus iets kleiner, net als FOIS.
De link net gemeten; is 17mm
Ik begon met een nieuwe sluiting (duur), toen een 1/2 schakel en nu denk ik dat een langere link toch het mooist is.
Ik vind iedere oplossing het net-niet. In de zomer heb ik een halve schakel nodig. In de winter weer niet. Zit altijd te kl##ien met de juiste pasvorm. Temeer daar mijn polsen gedurende de dag veel uitzetten en/of krimpen. Wat dat betreft ben ik een rare.
Ik zou een glidelock systeem willen alleen dan zonder de grote verstelbare sluiting die bijboorbeeld op een Seamaster te verkrijgen is. Die is gewoon te lomp voor mijn pols.
Wat een problemen hè
Nou hier nog zo één
Dan toch maar (ooit) een Rolex Sub aanschaffen met glidelock om dit eerste wereldprobleem te tackelen?
Daar zal je natuurlijk geen spijt van krijgen. Super systeem…
Er is wel een kleinere (kortere) sluiting verkrijgbaar die past en verstelbaar is, maar duur.
Wie wil er nu zo’n achterlijke Submariner ?
Moet je niet op zoek gaan naar een kleinere (kortere) sluiting die verstelbaar en duur is. Krijg je d’r allemaal bij bij een achterlijke Submariner.
Oooo dat is dus de reden dat ik eigenlijk altijd wel een Submariner bezit (nu zelfs 2)
Was maar een grapje hoor, maar ook met een Speedy is het op te lossen, en aangezien het dinsdag is, is Speedmaster vandaag koning.
Kunt er ook de tijd op aflezen en zeer diep mee gaan zwemmen?
Ik ben zo iemand die ook met z’n Speedy zwemt, tenminste in de garantie-periode
Ik overweeg ook sterk om een (jonge) speedmaster aan te schaffen. Kan iemand me vertellen of er een dikte verschil is tussen de hesalite versie en de sapphire sandwich?
Mooi Raymond, zo’n zwarte croco! Was al benieuwd waar de foto bleef in het voorsteltopic😉.
Ik heb een cognac croco en een stel nato’s incoming; van ‘t weekend ‘zaken’ gedaan met twee forumleden. Benieuwd als speedy van z’n staal afgaat:grimacing: