Speedmaster vs Monaco

Misschien appels met peren hoor maar waarom lukt Oris het wel bij de 65 om het zonder melkring te maken? Valt de bezel er meer overheen?

3 likes

Plexi bij een modern horloge doet me denken aan vinyl over je autodak… outdated.

Volgens mij zijn het 2 verschillende vormen, in ieder geval qua benaming;
Wat ik weet van mijn Zenith a386 > domed sapphire (waarschijnlijk ook zo bij de Oris)
Speedy> glassbox sapphire.

Aha de benaming domed sapphire komt mij inderdaad bekend voor betreffende de Oris.

Ik neem aan dat dit letterlijk de vorm is van het glas. De speedy heeft een stuk kleinere hoek.

Speedmaster: Chrono met tachymeter schaal én uren teller… (niet dat je het zo vaak gebruikt), maar de Monaco, motorsport icoon, heeft het niet, dus valt Monaco m.i. af. Het is wel een mooi kleurvol horloge met een afwijkende vorm…

Eigenlijk is de Speedmaster het echte originele race-icoon gedragen door echte piloten:

3 likes

Ik vind het nogal gewaagd om deze twee modellen te vergelijken.
Vierkant tegen rond.
Eerste waterdichte vierkante kast (soortgelijk overigens ook aan o.a. Tissot en Pontiac geleverd) tegen “gewone ronde” waterdichte kast.
Automaat tegen handopwinder.
De Heuer is uit 1969 en de originele Speedy uit 1957
En dan ook nog de ik weet niet hoeveelste generaties met elkaar vergelijken (Speedy sandwich vanaf pakweg 1980, van de Heuer weet ik niet sind wanneer die als sandwich gemaakt wordt maar met de glazen achterkant zeker niet meer volgens het originele systeem).
Dat kan volgens mij nooit een geldig resultaat geven.

1 like

Volgens mij wil Omega een duidelijk verschil maken dus, of dubbel saffier of enkel plexiglas. Dubbel saffier is duurder en heeft ook een ander uurwerk.

Hallo, ik geef gewoon mijn mening over twee horloges die ik bezit, niet meer en ook niet minder.

3 likes

Twee iconen!

Top!

1 like

Daar heb ik geen enkele moeite mee.
Maar aangezien de titel van je thread “Speedmaster vs Monaco” luidt en je begint met
Een klein vergelijk van beide horloges. ging ik er van uit dat je ze wilde vergelijken.

1 like

Speedy voor mij.

Monaco vind ik op een accubak lijken. Ben altijd benieuwd wanneer Nemo voorbij komt zwemmen.

1 like

Daarom heb ik het ook over een klein vergelijk!

Haha, oke…

1 like

Misschien een poll plaatsen ?
De Monaco is zo origineel en bijzonder, maar ik verkies de Speedmaster.

1 like

De bolling van het plexiglas is subliem :heart_eyes::ok_hand:, dit zie je niet bij saffierglas. Plexi heeft een warme uitstraling

3 likes

Ik heb ze beide gehad. Wel dan de calibre 11 van de Monaco. Een heel cool horloge de Monaco maar niks kan tippen aan een klassieke moonwatch met sexy plexi. Deze is dus ook gebleven.

2 likes

Prachtig!

1 like

Sorry nog ff off topic, na wat struinen kwam ik deze nog tegen over het saffier of plexiglas op de Moonwatch.

1 like

Ja, die dikke rand van dat saffierglas op die Speedy kan mij niet echt bekoren. Een Monaco vind ik op zich best cool, maar het is niet voor mij. De Steve McQueen link is natuurlijk mooi, maar als je enkele jaren door de ’ village’ loopt tijdens de 24u van Le Mans, wordt je compleet doodgegooid met McQueen spul (en Gulf spul). Alleen daarom heb ik er al een lichte aversie tegen ontwikkeld :wink:

Ik ben ook enigszins partijdig trouwens, als Speedy Hesalite bezitter met een lichte tik voor ruimtevaart.

1 like