Spijt?

Herken je dat? Een prachtig horloge zien en te lang twijfelen? Heb je net besloten de trekker over te halen, is een ander je net voor en is ie foetsie! Huiliehuilie, zeker als t er één is waarvan je weet dat ie niet snel meer voorbij zal komen! :cry:

Heb je dat vaak of zelden?

Ik persoonlijk niet vaak, maar recent miste ik zo een als deze, toch wel balen… En jullie?

10 likes

Ik baal nog steeds enorm dat ik in 2017 een seiko 6117-8000 op marktplaats ben mis gelopen.

2 likes

Ik heb spijt van een Oris Flight Timer. Was mn eerste Oris, maar geflipperd en toen zag ik dezelfde op marktplaats. Te lang getwijfeld, en uiteindelijk is ie verkocht. En idd spijt ervan. Ik heb wel een andere flight timer gekocht maar is niet hetzelfde model, dus ja. Wie weet komt ie nog eens langs.

2 likes

Soms heb ik toch wel spijt van de verkoop van een zekere Archimede :grimacing:

2 likes

Toch niet die nu in t blauw staat? :yum:

1 like

Wat voor 1 is dat?

Dit?

Ziet er heel tof uit

5 likes

Nee de ex slet van Ide niet :joy: wel gaaf ding hoor.

Een Sporttaucher verkocht aan @Ady.

2 likes

Wie zich nog afvraagt waarom dit een leuk forum is… :joy:

1 like

Denk eens terug aan die krassen op het glas, dan heb je er vast minder spijt van :stuck_out_tongue: had me een bericht terug gestuurd joh. had ik hem je terugverkocht voor dezelfde prijs

1 like

Ze was helemaal uitgewoond !

1 like

Als ik het me goed herinner stond deze prachtige Omega lang genoeg te koop! Waar was het wachten eigenlijk op … :thinking: had hem ook wel willen hebben, maar het spaarpotje is leeg.

Ik heb zelf geen spijt van dit soort dingen. Sowieso, als ik twijfel laat ik hetgeen ik op het oog heb toch liever schieten om even wat langer na te denken over wat ik nou echt wil. Ik heb wel spijt van horloges die ik te vroeg heb weggedaan. Meestal koop ik die dan weer terug, om vervolgens weer te concluderen dat ze toch plaats mogen maken voor wat anders.

Flipperen is een vervelende eigenschap, ik weet het. :wink:

3 likes

Daar heb ik gelukkig nooit last van. Als het te koop staat en ik wil hem, dan koop ik hem ook.
Daarvoor kan ik best nadenken of ik het horloge wil. Echter, dan ben ik ook niet bezig met alle aanbiedingen.

1 like

Meerdere dingen, de Oris achtige dial, de brede lugs in verhouding tot de kastmaat, de kastmaat zelf en last but not least de afstand 100+ Km om ‘even’ te kijken en passen. En toch vond ik m bloedmooi en had ik ‘gewoon’ die rit ff moeten maken!

1 like

Been there, done that :wink:

1 like

Nee. 't zijn tenslotte slechts niet-essentiële voorwerpen. Ik heb geen talent voor spijt wegens het niet aanschaffen daarvan.

5 likes

Ach ja het hoort er allemaal bij spijt hebben,
Spijt heb ik zeker van een horloge die ik te snel verkocht heb. En daar baal ik nog steeds van😅

3 likes

Ik heb een poosje ontzettende gebaald omdat ik deze hier op het forum mis ben gelopen:

https://www.horlogeforum.nl/uploads/db9961/original/4X/0/0/d/00d0d735660e59927a5c5b6524dd356c038f9341.jpg

Maar uiteindelijk ben ik er nu niet meer rouwig om omdat ik deze als vervanging heb:

https://www.horlogeforum.nl/uploads/db9961/original/4X/c/b/a/cba84c6b258434a24ae469764dbd906b53f5fb89.jpg
Met het bijbehorende NA topic.

4 likes

Als je twijfelt zegt dat ook niet iets?
Wil je toch iets anders? Is het te duur? Zijn er manko’s?

Twijfel gelukkig zelden.
Heb zun voordelen en zun nadelen.

3 likes

Met jouw beroep(en) toch wel zo prettig.

2 likes

Achter het net vissen door te lang wachten met beslissen overkomt me eigenlijk vrijwel nooit. :blush:

Te laat zien wel maar nog meer tijd op HF vertoeven zou aan een opname met gedwongen afkicken grenzen. :sweat_smile:

6 likes