NA: Sparkles! Infinite sparkles! and scratching an itch...(Wall of text & Pic heavy!)

Zo! een avondje voor mijzelf zonder mn meisje. Dus wat ga je dan doen? Juist! een biertje erbij en lekker een NA schrijven! :grin:

Het verhaal van deze NA begint ongeveer een maand terug, op 7 juni 2020.
Zoals velen hier zit je rustig een avond het forum door te browsen op zoek naar iets interessants. Na enige tijd struikel ik onwetend het volgende topic binnen van @LeenV nadat ik werd geprikkeld door de foto van die prachtige Citizen NY0040:

Eenmaal omlaag gescrolled valt mijn oog op die waanzinnige blauwe Ricoh en ben ik op slag verliefd. :heart_eyes:
Ik had nog geen blauwe dresser en was sowieso al aan het rondkijken naar een leuk model. Maar dan probeer ik mijzelf in bedwang te houden…“Je hebt al voldoende…” of “Alleen als je eerst een paar verkoopt Ruwy”… Zodoende heb ik niet direct gereageerd.

Enige tijd later viel het oog van mn vriendin op dat plaatje nadat ik hem iets te vaak heb bekeken op de telefoon terwijl ik een keuze probeerde te maken of ik ging reageren of niet…“Wauw! Die is mooi! Als je die graag wilt hebben dan koop je hem toch schat?” Pang! en zo was de keuze gemaakt… Gelijk een reactie geschreven en binnen korte tijd een reactie…Niet meer beschikbaar… @#$@#! :face_with_symbols_over_mouth::triumph:
Als de nieuwe eigenaar van die Ricoh dit toevallig leest: Geniet er van! :ok_hand::grin:

En zo ging er een maand van furieus jagen op een vervanger voorbij toen het zo ver was! Weer een advertentie voor een eigenzinnig blauw horloge!

Welliswaar niet direct een dresser of zelfs automaat… Maar dat maakte mijn interesse er niet minder om! Maar me being be viel weer in de zelfde valkuil…“Eerst wat verkopen, dan pas nieuwe naar binnen”…3 dagen verder was mijn emmertje met zelfbeheerzing op en was het tijd voor actie! :cowboy_hat_face: Een reactie aan @raoult geschreven en toen afgewacht. Volgende dag: “Ja hoor, hij is beschikbaar”… $#%$#%! YEAH! :star_struck::exploding_head:

en zodoende zit ik hier nu achter de PC, dromerig te schijven over dit horloge. :slight_smile:

Ladies and Gentlemen, May i present to you: the Seiko QR 3863-8000!

Disclaimer: Damn wat is dit een lastige plaat om in al z’n glorie vast te leggen! mn crappy macrolens helpt ook niet mee! :joy:

Als eerst: De verpakking!
Raoul was zo vriendelijk geweest dit oude beeste in te pakken in een heerlijk zacht (gerubberiseerd?) lederen doosje. Dat voelt goed!

Next up: De case.
De case van deze Seiko is lekker eigenzinnig te noemen. Met z’n vele rondingen is dit horloge bijna vrouwelijk te noemen; op de beëindiging van de lugs na is er geen enkel haaks hoekje te bespeuren. Deze ene haakse rand valt echter volledig weg door de aanwezigheid van de geïntegreerde band. Geborsteld aan de bovenzijde en gepolijst aan de zijkant maakt dat de kast niet teveel aandacht van de wijzerplaat weg snoept wanneer je er recht op kijkt.

Het miniscule kroontje aan de zijkant lijkt echter een beetje misplaatst. De case is redelijk dik en zo’n klein kroontje oogt daardoor wat vreemd. Gelukig valt deze door z’n kleine maat ook weer niet op.

De achterzijde is waarschijnlijk net zo bijzonder als de voorzijde. Waar je bij de meeste horloges een vlakke plaat aan de achterzijde verwacht vind je hier een grote ronde pukkel waaronder de batterij verschuilt. In de praktijk voel je deze niet wanneer hij om de pols zit, dus ook dit is een leuk trekje van het horloge die het charme alleen maar vergroot.

De Bracelet
Doordat dit horloge een integreerde bracelet heeft is natuurlijk te verwachten dat deze naadloos aansluit op de case. Wat ik alleen niet verwachtte was dat het een degelijke solide band is die erg tof gevormde schakels heeft: afgeschuind aan de ene zijde terwijl de andere zijde met een scherpe rand wordt afgekapt! Toch nog ergens anders een haaks hoekje! :grin:
Verder zit er aan de onderzijde een prima druksluiting die qua afwerking de case mooi herhaalt: brush on top, polished at the sides.

En dan het beste als laatste: de wijzerplaat!
Ik ga er niet om liegen: deze wijzerplaat is echt bizar mooi om naar te staren! Verborgen onder een waanzinnig 9-zijdig gefaceteerd glaasje gaat een briljant blauwe wijzerplaat schuil die op zijn beurt weer is onderverdeeld in 3 vlakken: Links en rechts zijn voorzien van een horizontale brush of grain, terwijl het middelste gedeelte is voorzien van een extreem fijne coinrow. Deze 3 vlakken maken het lichtspel wat het facetglas creëert nog spectaculairder!
De Indices zijn daarbij ook mooi dik opgezet waar de index op 12 uur ook nog een fancy geel accent heeft. Lume is helaas nergens te bekennen. Maar wees nou eerlijk: Deze is gemaakt om in het daglicht te zien, niet snachts.
Als cherry on top zijn zelfs de wijzers gepimpt met een serie van dwarsliggende graveringen die extra randen vormen waarvan het light kan reflecteren. Waanzin!

En de bonus! Wristshots!

Thanks for reading! Hope you enjoyed! :innocent:

66 likes

Goede avond dit is een heel mooie aanwinst, kan begrijpen dat u hier heel tevreden mee bent. in ieder geval heel veel draagplezier toegewenst.

2 likes

Erg fraai, geniet ervan :ok_hand:t2:

2 likes

Fijne aanwinst. Prima foto’s :+1:
Veel draagplezier!

1 like

Lekker horloge zeg, gefeliciteerd met je aanwinst!

Prachtige aanwinst !

1 like

Erg fraai! Geniet ervan!

1 like

Toch nog (soort van) goed gekomen :grin:

Erg mooi en dat glas!:ok_hand:t2: Gefeliciteerd :+1:t2:

Alle facetten belicht :ok_hand::+1:

2 likes

Prachtig horloge. Ik herkende iets: ik had ook die Ricoh van @LeenV willen kopen, maar net als jij viste ik juist achter het net.

Ik had je Seiko QR ook zien staan maar had al iets met apart glas, toevallig ook een Ricoh. Daarom besloten er verder niet meer naar te kijken.
Ik heb deze:

Hoort eigenlijk op een BOR-band maar helaas zijn mijn polsen daar te dun voor. Maar doet het ook mooi op een hagedis.

Veel plezier met het horloge!

7 likes

Wat een vreemd ding, maar wel lekker zeg!

Bijzonder mooi horloge, geniet ervan.

1 like

Cool ding zeg. Veel plezier ermee!

1 like

Mooi man. Prachtige aanwinst. :ok_hand: Goed gevangen in je foto’s. :+1:
Prima relaas ook; leuk om te lezen.
Veel plezier ervan!

1 like

Leuk eigenwijs ding zeg. Heerlijke dial ook :ok_hand:t3: Veel plezier ermee!

1 like

Dit is idd een erg gaaf horloge. Veel bijzondere opvallende kenmerken. :ok_hand:
Leuk verslag ook :+1:

1 like

Je moest eens weten hoe erg ik heb gebaald! :joy: maar inderdaad, helemaal happy nu!

Beidehandje :wink::smile:

Dank, dank, dank! :pray:
Is ook erg mooi zeg! Het hagedisje matcht ook erg goed bij het horloge! :ok_hand:

Toch wel? Damn wat vind ik dat lastig zeg! Elk hoekje is zo goed dat geen enkel hoekje eigenlijk goed is :sweat_smile:

Thanks! Blij dat m’n NA-rants bevallen :slightly_smiling_face: er staat er namelijk nog eentje op de planning om te schrijven :grin:

2 likes

Mooie hoor! Die vroege quartzen zijn toch vaak extra leuk, dan te bedenken dat deze, die uit november 1973 is, slechts 4 jaar na het eerste kwarts polshorloge van Seiko is gemaakt.

2 likes

Super!! Ik ben zijn “broertje” aan het opknappen!

4 likes

Leuk geschreven, mooie foto’s :star_struck:
Gefeliciteerd met je aanwinst :+1:

1 like