Squale in Odense……
Ik vind de 1521 echt geweldig, maar ik prefereer kleinere horloges.
Er moet gewoon een midsize komen😂
Verdorie, zonet viel mijn horloge van mijn pols. Pin gebroken aan eerste schakel na de endlink en morgen vertrek ik op reis.
Woensdag ben ik wel in Milaan. Denk je dat ze dit daar zouden vervangen? Volgens mij is dat enkel een bureau van Squale daar. Iemand een tip?
Hè getsiederrie!
Helaas heb ik geen tip.
Hè, kl#te, joh! Verder nog schade? Die band kan, volgens mij, iedere horlogemaker heel eenvoudig weer aan-/inelkaar zetten. Maar het heeft ook wel wat idd, om dit bij een Italiaanse AD te laten fixen, als je daar toch bent. Wel weer gaaf verhaal, natuurlijk! Kun je niet even online contact met ze opnemen en je vraag voorleggen? Succes!
Zo, wij hebben een dagje strand gedaan. Heel mooi en breed strand en een heerlijk warme Middellandse Zee.
Nu even chillen, aan het zwembad, met wat leesvoer en een ijskoude
Pinnetje eruit tikken en tijdelijk een splitpen erin?
Of een boortje van de juiste diameter afslijpen en erin tikken
Tja dat dacht ik ook. Maar die pin komt er niet door aan de zijkant. Beide zijkanten zijn gewoon vlak. Ik heb ook geen idee hoe ze dit samenstellen. Het pinnetje zit dus verdoken en fungeert als scharnierpunt. Wellicht wordt dit in elkaar geperst en is het niet de bedoeling ooit nog uit elkaar te halen.
Die heeft dan weer een lug to lug van 48mm, waarbij mijn max toch echt wel 46mm is. Bij Squale is tot op heden mijn enige optie de Squale Montauk geweest, maar dat is gewoon niet mijn model.
Ik ben lastig qua maten, maar ben er ondertussen achter wat mijn sweetspot is en nu wil ik niet meer anders.
Dank voor het idee!
Ik weet het wel. Maar het is niet door het samen te persen.
Je moet dit filmpje van AP maar eens bekijken. Daar laten ze het heel goed stap voor stap zien. Ik vond het zelf erg interessant omdat ik het me ook altijd al afvroeg.
Die San Miguel bevalt kennelijk:ok_hand:
Grimoldi Milano is een dealer van Squale, dus lijkt me dat ie daar wel terecht kunt voor een reparatie.
Misschien nog een idee om het horloge lekker op nato te gooien? Of rubber? Dan kan je er in ieder geval mee weg. Want ik vraag me eigenlijk af of ze zoiets on-the-fly even kunnen repareren?
Super Squale? Die is 38mm en lug-to-lug 45mm. En veel mooier model
Haha, ja, dat was wel 'n goede tip! Die zal ik nog missen, straks. Net als altijd op slippers rondlopen en af en toe gewoon even in het zwembad springen, om af te koelen. Nou ja, als ik terug ben maar 'ns even kijken wat we verder gaan doen, op horlogegebied. Jij nog plannen, qua horloges? Of is het even goed, zo?
Goede tip! Ik had eigenlijk alleen de zwarte en blauwe (met zelfde kleur bezel) in gedachte, die vind ik dan simpel.
De Sunray Brown (zonder BOR) vind ik wel tof.
Waw, dat had ik niet zien aankomen. Interessant, maar ik heb zo een vermoeden dat het dan toch een nieuwe bracelet moet worden.
We zitten daar vlakbij op hotel. Hopelijk hebben ze de stukken binnen.
Dat denk ik ook niet. We gaan eens kijken wat ze voorstellen.
Lang geleden (ca 1990) hadden Ome Koos en Tante Coby (vrienden van mijn ouders) een snackwagen op Lage Weide bij Utrecht. Was een komen en gaan van truckers daar en er was er ook eentje die kennelijk op Spanje reed. Bij hem kon je dozen bestellen(24 flessen a 33cl) voor 10 gulden. Hele familie en vriendenkring dronk het hele jaar door San Miguel:joy: