De zwarte staat er ook nog gewoon tussen ![]()
Ik vind dit een plaatje!
Tof! Ziet er goed uit. Ik ken het merk niet zo goed… vertel er eens wat over? ![]()
Edit: lekker hoor zo op nato
Prachtig!
Stoere klok ![]()
Kunnen jullie je dit nog herinneren van vroeger? ![]()
Gewoon niet veranderd in 30 jaar.
Als jullie een keer willen komen spelen hoor ik het wel. ![]()
Dat kan natuurlijk niemand beter dan Google, dus bij deze
;
Scurfa Watches is een onafhankelijk Brits horlogemerk dat bekendstaat om het maken van betaalbare, oerdegelijke duikhorloges. Het merk is in 2014 opgericht door Paul Scurfield, een professionele saturation diver (diepzeeduiker) in de Noordzee. Omdat luxe horloges te duur en kwetsbaar waren voor zijn zware werk, besloot hij zelf de ultieme, no-nonsense tool watch te ontwerpen. [1, 2, 3, 4, 5, 6]
De horloges zijn mateloos populair onder horlogeliefhebbers (onder andere op het Horlogeforum) vanwege hun uitstekende prijs-kwaliteitverhouding en echte duikspecificaties. [1, 2]
Belangrijkste Kenmerken van Scurfa
- Gebouwd voor professionals: Uitgerust met een automatisch heliumventiel, essentieel voor verzadigingsduiken. [1]
- Hoogwaardige materialen: Voorzien van krasbestendig saffierglas en sterke behuizingen van 316L roestvrij staal of lichtgewicht titanium. [1, 2, 3]
- Uitstekende waterdichtheid: Modellen bieden een waterbestendigheid van 300 tot wel 500 meter. [1, 2]
- Betrouwbare uurwerken: Scurfa gebruikt hoofdzakelijk nauwkeurige Swiss Ronda* quartz-uurwerken (ideaal tegen schokken) en soms Miyota automatische uurwerken. [1]
- Hoge zichtbaarheid: Wijzerplaten hebben felle, hoogwaardige Super-LumiNova voor perfecte afleesbaarheid in het donker. [1]
Populaire Modellen
- Diver One (D1): Het absolute vlaggenschip van het merk. Dit model heeft een compacte kast van 40 mm, is 500 meter waterdicht en is beschikbaar in talloze wijzerplaatkleuren en materialen (zoals de felbegeerde titanium edities).
- Treasure Seeker: Een iets groter, automatisch model met een verfijnde metalen schakelband en een kenmerkende vintage duikuitstraling. [1, 2, 3, 4]
Omdat Scurfa een klein familiebedrijf is dat in beperkte oplages produceert, zijn nieuwe batches op de officiële website van Scurfa Watches vaak binnen enkele minuten uitverkocht. Hierdoor is er ook een levendige handel in gebruikte modellen op platformen zoals Chrono24. [1, 2, 3]
‘* ETA inmiddels (of iig in mijn geval)
En daarnaast releasen ze dus jaarlijks een limited ‘M.S.’ model naar military specs met iets andere specificaties (waarvan dit er één is).
Heel tof
gefeliciteerd met je stoere Scurfa duikert.
Mijn kleinkinderen spelen er ook nog steeds mee ![]()
Thanks mannen ![]()
Blijft wel een über topper
![]()