Neee
Great minds think alike!
Nu weet de gemiddelde stamgast van deze kroeg natuurlijk best dat ik niet vies ben van een klein mod’je maar ik wilde jullie even meenemen in m’n laatste avontuur.
Sinds ik de 1521 bijna 2 jaar voor m’n verjaardag kreeg heeft hij een speciaal plekje in m’n beginnende collectie. Hij zal nooit vertrekken. Dat gezegd had ik toch een beetje spijt van de keuze voor de 1521 classic. Ik koos ervoor omdat ik vond dat de classic lekkerder glom dan ze blasted variant en achter die keuze sta ik nog steeds. Ik kreeg alleen wel steeds minder met de ronde indices en de datumschijf.
Zo begon hij
Zwarte datumschijf
Bund bezel
Maar dan nu: sinds ik de bund bezel erop heb gezet dacht ik ineens aan de optie om ook de wijzerplaat te vervangen. Vooral te danken aan de volgende foto:
Nu was Squale niet heel makkelijk wat betreft het verkopen van een losse dial aan mij, maar daar was hij uiteindelijk dan toch!
En dan moest hij er uiteindelijk ook maar eens in worden gezet natuurlijk, dus ik ben even aan het knutselen geslagen
Oke bedankt voor het kijken, groetjes Archer
Je weet inmiddels wel hoe ik over ‘geklooi’ aan een bestaand ontwerp denk.
Ik zou het zelf niet gedaan hebben, te beginnen met de datumschijf.
Dat gezegd hebbende, jij bent er blij mee enne daarmee feliciteer ik je van harte! Want dat is waar het om gaat, niet om mijn smaak. Als jij blij bent dan is het per definitie een geslaagde ingreep. Oh enne, hij staat je gewoon goed! Niks mis mee.
Hoe vaak ik dat al niet gezegd heb!
Mijn Thalassa gaat ook nooit meer weg, tenzij …
Even wat anders @Archer.
Heb je nog iets bijzonders gedaan aan/met het datumverzet van je huidige uurwerk nu je de datumschijf buiten beeld hebt? De kwetsbaarheid bij het verstellen van de tijd bij een datumwissel, tussen plm. 21:00 en 03:00 ga je nu niet makkelijk meer herkennen nu je niet meer ziet dat de datum verspringt. Daarmee loop je een klein risico loopt dat de tandwieltjes het niet overleven als je net even op het verkeerde moment de tijd verzet. Of …
Volgens mijn informatie levert Sellita twee versies van de SW200, een met en eentje zonder datumcomplicatie. Daarmee heb ik in de Thalassa een iets ander uurwerk dan de Matic mét datum.
Er een marina militaire langskomt?
Mijn 1521 gaat echt niet weg. Heb hem gekregen dus dat kan ik niet over mn hart verkrijgen. Anders was er best een kans geweest dat hem al weg had gedaan om eerlijk te zijn.
Ik heb het uurwerk verzet tot de datum versprong, vervolgens de dial erop gezet en de wijzers op 00:00. Dit maakt dat hij eigenlijk precies hetzelfde in elkaar zit als dat hij anders zou zitten alleen zie je de datum niet. Blijft nu dus een principe van de de tijd niet verzetten tussen 21:00 en 03:00 net zoals je anders niet zou doen.
#TeamBundbezel …
Ja toch!
Ja mega tof
ben altijd een fan van no-date
De tijd mag je toch wel verzetten, niet de datum in die tijdspanne.
Yes foutje, bedoelde de datum
#MeToo … en dat kan natuurlijk zomaar per ongeluk gebeuren, zonder dat je er erg in hebt als de kroon niet ver genoeg uitgetrokken is. Want je ziet het niet meer. Dat is een beetje waar ik op doelde. Excuus voor de verwarring.
Vreselijk tof
Heule dikke bund militaire!
Very nice!
Thanks amigos!
OMG, OMG, wow o wow!
Dit had eind vorig jaar de kroon op precies een jaar lang Squale-obsessie moeten zijn, maar DHL had andere plannen.
Na een paar zenuwslopende weken en een nagelbijtend spannende avond wachten net nu dan toch eindelijk binnen!
Gelukkig wel heel erg de moeite van het wachten waard, dat van die kroon op de collectie klopt als ‘n bus.
Zou de Squale-itch nu dan toch echt gescratcht zijn…?
@junior mocht je ooit in de buurt van Schoonhoven zijn…
#TeamMaster #TeamBundBezel
Als dit zo is zit er dan in een militaire oorspronkelijk een uurwerk zonder datum? Of zit de datum gewoon onder de dial?
Zet de koffie maar klaar, ben er over een uurtje!
Zonder gekheid, gave aanwinst!
Van harte & veel draagplezier. Heb je deze van Uhrforum geplukt? Daar stond er nog een te koop en die is nu vergeven.
Ik vermoed een uurwerk zonder datum, als geschreven de SW200 is in twee versies leverbaar. Ik verwacht dat in mijn Thalassa ook de no-date versie zit.
Dat is een goede vraag voor de mannen van Q ik weet dat in de SuperSquale het uurwerk zónder datum zit (maar ook een afwerkingsniveau hoger dan de 1521) weet niet of ze de normale SW200 ook zónder datum hebben
Dat kan je toch gewoon voelen aan hoeveel posities je de kroon kunt uittrekken? Ik weet niet of de matics een elabore hebben of standaard?