Squale only, aka de Squale Kroeg 🦈 (Deel 5)

Well, in that case…
De Sub39 GMT vind ik heel mooi. Vooral in groen!
Squale Sub-39 GMT Vintage Green - Bracelet

Ja en zoiets is ook gaaf, idd.

5 likes

Ja, weet je wat ik ook een heel mooie duiker vind? De TAG Heuer Aquaracer 200. Met een mooie 40mm heel draagbaar. Is dat niks voor jou?

Tag Heuer Aquaracer Professional 200 Automatic Black Dial Silver Steel  Strap Watch for Men Watch for Men

10 likes

Good Morning all!

Sorry, lag al op 1 oor, maar bij deze!

Ik zou het doen, Edwin! Maar ik ben bevooroordeeld, natuurlijk! :rofl:

8 likes

Volgens mij is hij al weg🄲
Kan er niet eens even 1 nachtje over slapen🤣

3 likes

Sorry Edwin. Ik heb m net besteld. Zooo mooi

7 likes

Ze zeggen wel eens: Vroege vogels pakken de dikste pieren!

1 like

Serieus? Hey, congratulazioni! :partying_face: :champagne:

3 likes

Misschien wel ja! Maar dan wel met keramische bezel en zonder strepen op de dial :sweat_smile: en ik vind ze redelijk overpriced, eigenlijk alle TH’s :speak_no_evil: (net als Oris, een aquis lijkt me ook wel leuk)

Maar wel een keer wat anders, leuk :+1:t2:

You snooze, you lose :upside_down_face:

Die is ook mooi :joy:

Congrats :partying_face:

3 likes

Ja, je betaalt gewoon een premium prijs in dat segment. Maar je krijgt ook wel een heel mooi gemaakt en afgewerkt horloge. Overigens, als je gaat vergelijken, zijn TAG Heuers juist eigenlijk heel gunstig geprijsd. :person_shrugging:
Een Seamaster is een stuk meer overpriced dan een Aquaracer. Een Speedmaster is een stuk meer overpriced dan een Carrera, die ook nog 'ns betere specs heeft. En dan hebben we 't maar niet over de zwaar overpriced El Primero. :astonished: :speak_no_evil:

Maar goed, om even terug te gaan naar Squale. Die zijn gewoon heel scherp geprijsd, voor wat je krijgt. Maar ja, je hebt niet de ā€˜status’ die je vooral bij een merk als Omega of Zenith krijgt en de bijbehorende hoeveelheid likes op fora en social media. En dat is voor sommige mensen, zo blijkt, toch wel heel belangrijk. :wink:

4 likes

Ik hoop niet dat je het over mij hebt met m’n 2 Squale’s en een Seiko :crazy_face:

Ik zal zo’n aquaracer eens om slingeren :ok_hand:t2:

3 likes

Prima werkpaard!

11 likes

Verbouwinkje? Ja, da’s persoonlijk natuurlijk, maar ik zou zelf geen mechanisch horloge dragen bij dat soort ruige werk en voor mij zou ie daar überhaubt te mooi voor zijn… :grimacing: :thinking:

3 likes

:sweat_smile: Bikkel!

Ik ben daar te autistisch voor, om zoiets te doen :sweat_smile:

Veel plezier ermee!
Echt een hele mooiešŸ˜

2 likes

Een vriend van me heeft de blauwe, mooi horloge! Er stond er een tijdje hier een in het blauw voor bijna 50% van de nieuwprijs (of nog minder) aardig afschrijfkannon.

Hier ben je me kwijt @TagEd. Die Aquaracers hebben een Calibre 5 aan boord wat basicaly dezelfde Sellita sw200 is als in je Squale 1521 zit maar dan voor meer dan 2,5x de prijs. Zeker niets mis mee maar ook weinig bijzonders. Het is wel een horloge met meer afwerking uiteraard maar niet van een niveau dat dat verschil in prijs waard zou moeten zijn (vind ik). Een Seamaster heeft meestal een master chronometer uurwerk met en co axial escapement en 55 uur gangreserve. Dat is wel ander spul.

Als je het dan over een Zenith EP hebt met een El Primero uurwerk dan heb je het over de eerste automatische chronograaf-uurwerk ter wereld dat enorm veel impact heeft gehad in de horlogerie en een prachtige 36.000 bph tikt. Wat maakt die precies overpriced in jou ogen?

3 likes

Alleen vind ik de bezel er niet bij passen, ik had liever gewoon witte cijfers gezien hier.

Heb net even de horlogeboel wat herschikt, en meteen de Master maar naast wat andere geliefden uit de kroeg gelegd, voor ā€˜t idee.

Die Matic is toch echt wel een bakbeest, zo naast dat kleine dikkertje :wink:

11 likes

En bijzonder dat de 1521 ook nog wel groter oogt, zo van bovenaf gezien.

1 like

En toch draagt dat bakbeest als een 40mm :sweat_smile: en blijft de nieuwe mm200 ook lonken!

2 likes

Nou, een paar dingen.

Mijn stelling is dus dat TAG Heuers eigenlijk best gunstig geprijsd zijn.
Ja, de Aquaracer heeft een Sellita uurwerk, dat natuurlijk gewoon oerdegelijk is en goedkoop te servicen. Maar vergeet niet dat de Tudor Black Bay en zelfs IWC Aquatimer dit, tot nog niet lang geleden, ook hadden en toch een stuk duurder waren.
Verder vind ik een retailprijs van 6.600 (!) euro voor een Seamaster (op staal) totaal niet in verhouding staan tot 2.900 voor een Aquaracer (ook op staal). Vandaar deze stelling.

Dan komen we op de Carrera vs de El Primero. Hierover wordt al sinds eind jaren '60 gediscussieerd. Maar, wat ik erover heb gelezen is dat Zenith als eerste een persbericht verspreidde met daarin de mededeling dat ze een automatische chronograaf hadden ontwikkeld, maar de Chronomatic-groep, met hierin dus Heuer, als eerste een eveneens (samen met Breitling en Hamilton) in eigen beheer ontwikkelde automatische chronograaf wereldwijd kon aanbieden aan de consument. Deze werd aangeboden in de Monaco, Autavia en Carrera. (TAG) Heuer stond dus net zo goed aan de wieg van de automatische chronograaf en biedt ook op dit moment de Carrera aan met in-house automatisch uurwerk (TH20-00) met 80 uur PR, een kast met een heel praktische 100m WR en een unieke kast-/bol saffierontwerp (ook heel fijn, voor dagelijks gebruik) en dit alles voor zo’n 1.000 euro minder dan een vergelijkbare Omega Speedmaster en zo’n 3.000 euro minder dan een Zenith El Primero. Ook hier vind ik dus TAG Heuer gunstig geprijsd.

En daarnaast, vergeet niet: naast Squale groupie ben ik TAG Heuer fanboy. Dus dit merk wint het voor mij toch altijd! :stuck_out_tongue_winking_eye: Maar, we drinken er binnenkort, ergens in het zuiden, nog wel een biertje over, man! :beers:

3 likes