Ja man, zo’n Matic is toch wel 'n behoorlijk ding, om je arm. Krijg je spieren van. Laatst KGIGO nog irl gezien…
Zeker das wel lekker, maar ik mis wel een beetje spektakel
Deze is gewoon prima/perfect
Ja, voor mij is een 1521 toch wel ongeveer het ideale horloge. Ik draag ze graag en vaak. Ze doen alles wat nodig is en ik kijk er ook nog graag naar! Er zijn daarnaast diverse uitvoeringen, waardoor er eigenlijk voor iedereen wel een perfecte is.
Misschien dat ik nog wel 'ns een PVD en een Militaire zou willen.
Maareh,
waar denk jij aan dan?
Hieraan, hoog Klatsergehalte!
Ja dat kan ik ook niet precies duiden, kunnen ook kleine dingetjes of een combinatie van (kleine) dingen zijn waarbij ik zo’n gevoel krijg van ‘poh lekker’ bijvoorbeeld een strakke overgang van brushed naar polished, bijzondere lijnen of bijvoorbeeld dat ze op de mm300 een (verticaal) geborstelde zilveren datumschijf hebben gebruikt i.p.v. een witte (call me crazy)
of die combinatie en afwisseling van gepolijst/geborsteld en dan ook nog retestrak.
De andere kant op werkt dat bij mij ook, als ik meerdere dingetjes ‘mwoah’ vind dan is het hem kennelijk niet voor mij. Ik vind de 1521 bijvoorbeeld een super mooie kastvorm hebben, maar ik vind de plaat te ‘vlak’ ik hou van opgelegde indices (ik weet dat de COSC dat heeft ), ik vind de rehaut niet mooi, daar hadden ze van mij de minutentrack op mogen zetten, ik vind een glossy plaat mooier (in zwart iig), keramische bezel en hij is er alleen volledig polished of blasted, niet gebrushed laat staan een combinatie daarvan (COSC ook weer wel volgens mij). Wijzerset vind ik dan weer wel geniaal. De (brushed) Matic had van mij een gepolijst beveltje mogen hebben o.i.d. en gepolijste indices of glossy plaat voor toch ook een beetje meer glans. De GMT heeft eigenlijk wel erg veel van de aangehaalde wensen
Oja en dat er geen aansluitende stalen band is voor de 1521 en/of Matic (m.u.v. de mesh dan) vind ik ook jammer, ook al draag je hem altijd op rubber.
Nu zal ik je wel weer ‘boos’ hebben gemaakt door wat kritiek op je beloved 1521 model maar dat zijn dan allemaal van die dingetjes waarbij ik denk ‘tsja, jammer’. Don’t get me wrong het is gewoon een súper leuk model/horloge. Misschien moet ik nog ooit zo’n COSC proberen maar die vind ik eigenlijk gewoon écht te duur voor wat het is…
Ah ja, dat was misschien korter geweest…
Nee hoor, het zonnetje schijnt, ik zit inmiddels lekker aan een ijskoud biertje. Mij krijg je niet meer boos.
Maar je geeft zelf eigenlijk het antwoord al, he!?
Je bent alleen het laatste stukje mee vergeten te kopieëren

te duur

het zonnetje schijnt, ik zit inmiddels lekker aan een ijskoud biertje. Mij krijg je niet meer boos.
![]()
Cheers mate het is nooit de/mijn bedoeling om iemand boos te maken
ben gewoon (soms onredelijk) kritisch, no such thing as perfect

Cheers mate
Salute!

het is nooit de/mijn bedoeling om iemand boos te maken
Heb je wat mij betreft ook nog nooit gedaan hoor, man!

ben gewoon (soms onredelijk) kritisch, no such thing as perfect
Alleen maar goed!
Speeking of which…
ik vind een 1521 COSC dus helemaal niet

te duur
hè. Je krijgt een horloge dat gewoon heel goed in elkaar zit, met mooie looks en details, geweldige heritage en waar je de rest van je leven zorgeloos mee kunt doen en dat ook nog eens (zeker voor mechanisch) rete-nauwkeurig loopt. Ja, op zich is het best een bedrag, natuurlijk. Maar ik vind het nog steeds uitstekende value for money, is all I’m saying.
Goedenavond Skûwàlisti!

Voorlopig wint deze het van de tudor.
Logisch!

Zoiets bedoel je?
Laat ik nou gek zijn op goodies.
Waar koopt men deze pet? Ik heb voor een shirt al eens gekeken naar deze ‘oplossing’, maar ja da’s toch niet helemaal echt bij Squale vandaan ofzo. Wel leuk voor op 't strand!

En speciaal voor @junior voor de eerste keer op de bijgeleverde Squale Tropic gezet
Top! Ik zou er niks meer aan doen. Hoewel? Op dat dikkertje past een Summit wellicht toch wat beter. Jouw witte of ook een zwarte. De groene is ook tof! Ach ja eigenlijk alles behalve een nato met zo’n raar steekdoordelusjesveeltelangdingfliepeltje.

Laat ik nou gek zijn op goodies.
Ja, dat is ook zo.

Waar koopt men deze pet?
Is niet te koop.
Heb deze van een vriend, die 'm weer van onze favo dealer heeft gekregen, bij een aankoop, tijdens het laatste Squale-event.
Weet niet of ze nog beschikbaar zijn…
Google zegt ook niet veel als je op Squale merchandise zoekt!
Nee, we zijn een exclusief clubje. Niet zoals Rolex ofzo…

Heb deze van een vriend, die 'm weer van onze favo dealer heeft gekregen, bij een aankoop, tijdens het laatste Squale-event.
Helder, ik wacht wel even tot het volgende event. Wat overigens best wel mag komen nu de lente in aantocht is! Of wacht iedereen eerst op de HFLE uitlevering omdat ‘we’ dat zien als een Squale-event? Ik ga daar niet bij zijn namelijk, immers sta (weloverwogen) niet op de lijst voor een HFLE…

Google zegt ook niet veel als je op Squale merchandise zoekt!
Ik heb ze wel eens gemaild voor een shirtje, petje ofzo.
Verder dan een bandentooltje (die ik al had) kwam ik helaas niet.
Ik dacht dat jij als hobby fotograaf/paperazi in de bosjes zou liggen…

Ik dat jij als hobby fotograaf/ paperazi in de bosjes zou liggen…
Alleen als het lekker weer is!
… maar in mijn reactie zit wel een serieuze ondertoon. Ik zou het jammer vinden als we dit jaar niet ook een ‘brede’ Squale borrel ofzo zouden hebben. Gewoon leuk even als Squale-nerds bij elkaar komen, zonder specifiek thema zoals de uitlevering van een HFLE. Onze vrienden van Q hadden het er twee jaar terug al over. Dus ik verwacht dat eerlijk gezegd nog wel een keer. Ik zou het in ieder geval erg leuk vinden! Maar goed, dat gaan we zien.
Ben ook voor!

Ik zou het in ieder geval erg leuk vinden!

Ben ook voor!
#MeToo