Dat kán ook wel (waarschijnlijk) maar hij is gewoon wat forser en dan m.n. in de dikte en het gewicht
Snap ik helemaal.
Lekker, man! Congratulazioni!
Heb een aantal keren 'n Matic omgehad en ja, ik vind 'm toch effe wat groter dragen en ogen dan 'n 1521, wat natuurlijk ook klopt. Op mijn 17 cm pols zou ik zeggen: kan nét.
Hier zullen sommige mensen wel spontaan uitslag van krijgen maar ik draag hem overal bij (dus ook die zeldzame keer dat ik een colbert aan moet)
Ach, ik vind alles met een stalen band prima staan bij een jasje, ook stevige duikers.
Met mijn 19 cm polsomtrek gaan beide prima, maar er is echt wel verschil. Waar de 1521 in de categorie SPB14X/18X zit (denk ik, vandaar die specifieke vergelijkingsfoto), zou de Matic meer richting die Samurai of zelfs Sumo gaan, in termen van Seiko.
Ik heb een 1521 in bezit en de Matic van @Kleine_gup_in_grote_oceaan een keer omgehad.
Voor mij is de Matic echt wel een maatje te groot (waar de 1521 al op het randje is). Is een kwestie van smaak want ik heb op zich een heel gemiddelde 17,5cm polsomtrek ik heb liever iets rond de 38mm Er is vast wel aan te wennen verder, er zijn ook mensen die door het leven gaan met horloges van 45mm en groter
1521:
Matic:
De hoek en belichting vertekenen de boel wel hoor!
Dank voor het vergelijk. Er schijnt hier in de buurt in Den Haag een juwelier te zijn die Squale op voorraad heeft en denk dat ik een kijkje ga nemen wat ik eerder had moeten doen dan was wellicht het besluit of ik de green ray uit de blauwe hoek had gewild wat eerder gevallen . De matic heeft een dome zo te zien. Welke modellen hebben tevens een dome of anders een top hat? De 1621 lijkt play of zie ik dat verkeerd?
Ah! Mooie vergelijking! Dan kan ik hem vast wel hebben!!
Ik geef je hierin wel gelijk. De 1521 valt prachtig op de ronding van je pols. De matic kan maar zit niet als gegoten zeg maar.
Mooie 1521!
Noemen we dat een Bund Bezel? Ik vind het zeer fraai!
Precies! En om het vergelijk nog even verder door te trekken.
Halios Universa (38mm)
Super Squale (38mm)
Thanks! Dit is een Bund insert inderdaad. Hij was origineel zo;
Het is met name de lug tot lug van de matic met ruim 50mm . Diameter zelf heb ik inmiddels los kunnen laten en baseer ik weinig meer op zonder l2l
Wat ook belangrijk is, is hoe je pols anatomisch vormgegeven is.
Ik heb bijvoorbeeld een best brede platte pols, met een omtrek van 17,3cm. Daardoor kan ik de Matic prima hebben, vind ik dan!
Dat is ook helemaal waar.
Helemaal gelijk hoor! Dat gezeur altijd, dat je dan een dresswatch om zou móéten… Als jij hier happy van wordt.
De rest draagt een smartwatch of helemaal niks (om de pols dan). En niemand interesseert het ene rät. Dus, lekker doen wat jij fijn vindt. We leven, godzijdank in een tijd van keuzevrijheid! Vive la liberté!
Nou, dat zou ik ook gewoon doen hoor! Ik heb (nog steeds) weinig met dresswatches! Ik ben wel gewoon happy met m’n Blubs !
Wellicht als mijn smaak zal veranderen en ik meer verschillende type horloges bezit, dat ik dan ga kijken welk horloge het beste bij welke outfit past! Maar dat is nu niet aan de orde!
Ja, Samurai dan. Die kan ik, net zoals de Matic, nog net hebben, op mijn 17 cm pols. Sumo was voor mij net effe te groot. Dus die draagt nog wat groter dan een Matic.
Ja, dat dus. Zie hier een en dezelde 1521 aan mijn pols van 17 (en een heel klein beetje), als wristshot en op een afstandje; dus hoe deze er irl uitziet.
Een wristshot doet een horloge zo 10-20% groter lijken, dan het in werkelijkheid draagt.