Dat dus, waarom een percentage? Sowieso neemt niet iedereen het even nauw met de beschrijving/beoordeling van de staat ik zet altijd voorzichtig in want heb liever dat het de ontvanger meevalt
Van harte gefeliciteerd, wat een gaaf horloge hè. Het duurde bij mij even om te ontdekken waarom ik hem zo tof vind, want eerdere bronzen horloges deden het voor mij niet zo.
Deze is naar mijn mening echter een mooie verwijzing naar nautische instrumenten door het brons i.c.m. de heldere kleur blauw, fantastisch!
Veel plezier er mee gewenst!
In een aflevering “Klussen met kijkers!” het brushen van een gepolijste sluiting …
Ik had de gepolijste sluiting nog in mijn Foe yong hai bandenbakkie liggen. Ooit erbij gekocht - voor een extra bandje - toen ik een van de Classic 1521’s om de pols had. Ik vind dit geklus wel geslaagd en 't past prima bij mijn brushed Matic!
Als je zo’n ‘gedachtenvraag’ stelt is het wellicht handig om ook stiekem even het linkje naar je advertentie erbij te zetten.
Ik werk zelf nooit met percentages. Gewoon vermelden als er krassen of beschadigingen zijn, waar die zitten en als ze er niet zijn “Topstaat” of “Nieuwstaat” (als er echt niks is) erbij zetten. Goede, duidelijke (detail)foto’s helpen als er wel krassen zijn. Voorkomt mogelijk ook teleurstellingen.
Succes met je verkoop!
Klik …
Ik durfde niet, bang voor de grote boze mensen die het als verkapte reclame zouden zien😭
Maar bedankt voor je inbreng, volgens mij laten foto’s de staat inderdaad voldoende zien om goed te kunnen beoordelen.
Nou zeg, dat zag ik er nu helemaal niet in …
Trusten!
Ziet er goed uit!
Iets van: gedragen, nauwelijks gebruikssporen te zien? Of: praktisch zo goed als nieuw?
Ehm, ik zou een Squale nooit verkopen .
Nee, geintje. Ik zou het niet in procenten aangeven. Gewoon duidelijk zijn.
“6 maanden oud waarvan 2 maanden met regelmaat gedragen. Horloge in uitstekende staat, kan geen krassen vinden.”
Zoiets…
Geen idee, ik zag dat ook maar voorbij komen. Maar ik kan me voorstellen dat kijkers zich meer kunnen voorstellen bij een percentage, dan bij bijvoorbeeld In goede gebruikte conditie. Maar dat kan natuurlijk persoonlijk zijn.
Dat percentage is ook niet voor iedereen gelijk (weet ik uit ervaring)
Snap ik! Het is natuurlijk allemaal perceptie.
Voor sommigen is iets ’ als nieuw’ en als een volgende er naar kijkt, kan deze misschien zeggen, nou dat ziet er toch wel aardig gebruikt uit…
Je weet het toch nooit.
Daarom pleit ik bij horloges eigenlijk altijd voor persoonlijke overdracht ipv. opsturen. Dan kan iemand ‘de staat’ met eigen ogen beoordelen. Op basis van alleen foto’s op de post gooien, liever niet! Daar komt soms gedoe van en daar heb ik geen zin in.
Vaak lukt het wel om binnen een uurtje (elkaar even tegemoet rijden) ergens even een bakkie bij een Vd Valk ofzo te doen. Je moet namelijk allebei blij zijn bij ver- of aankoop. Als 't voor een koper niet is wat 'ie ervan verwacht of hij/zij/het gaat ineens twijfelen kan hij ter plekke nog afhaken. Vind ik. Dan betaalt hij/zij/het de koffie en verder no hard feelings …
Mijn Matic is trouwens 98,37% omdat een van de vorige eigenaren wat bandwisselspoortjes aan de onderkant heeft gecreëerd. Verder is het horloge in topstaat! Maar sorry … deze is niet te koop! Dus wat doet 't ertoe. Niks.
Uuuuhm ik vind dat dat minstens 96,69% is
Als er geen gebruikssporen te vinden zijn en het horloge is 2 maanden doorgedragen dan zou ik zelf altijd een paar procent onder de daadwerkelijke staat schatten.
Zoiets:
Optisch 99% maar ik zet hem op 95% voor de zekerheid.
Dan heb je het iig goed dichtgetimmerd mocht je een zeiksmurf met een loupe treffen die hem koopt.
Is dat niet gewoon
Vond ik ook altijd een Zeiksmurf met een dubbele loupe op zijn gezicht
Ja je kent ze wel de verhalen.
Je zei 99% mint…
Bij heldere hemel en zonneschijn en onder m’n bureaulamp zie ik toch echt een haarlijntje op 2 uur…