Mij “overkwam” altijd weer, dat ik alleen het laatste horloge droeg en tja, jarenlang leidde die drang dan regelmatig naar 1 of 2 NA’s per week… Ik heb wel eens het voorstel gekregen om te gaan huren i.p.v. te kopen en (meer) af te schrijven.
Ehhh, wat ik wil zeggen is, dat bij jou blijkbaar ook één horloge favoriet is en ik zou goed overdenken welke volgende er dan “moet” komen, onafhankelijk van de verkoop van de Matic en de GMT.
Ik begin het overigens inmiddels wat onder controle te krijgen en dat is de enige reden dat ik de bronzen Squale nog niet heb gekocht. Wat een horloge!
Haha, hou er wel van dat de boel een beetje opgeschud, lees gaos gemaakt wordt hier in het topic (op een goede manier he)
Maare die Squale blijft toch wel!?
Zou dan net als @pasd voor een two-piece gaan!
Toffe uitvoering met de aparte datum plaats.
Volgende week ben ik in Rome en ik dacht “even kijken bij Grande daar”. Zie ik dat de squales daar allemaal een paar 100€ duurder dan hier zijn. Zal wel typisch Italiaans zijn zeker?
Korting? Jawel die zit er gewoon in.
Dat is het nou net! Er is zoveel dat ik leuk vind en zou willen passen, maar ik hoef gewoon niet meer dan 2 of max 3 horloges te bezitten. Maar ik hoef ook niet zo nodig te kopen en te flipperen.
De Sherpa, HFLE2024, Apple Ultra en de square G-Shocks zijn eindelijk eens bewuste keuzes geweest. Voor al het andere en wat er nog in kastjes ligt, moet ik eigenlijk eens gaan adverteren.
Het horloge in het doosje heeft een verhaal en heb ik vroeger van de moeder van mijn kinderen gekregen. Het ligt eigenlijk al jaren op (ooit eens) een restauratie te wachten.
Die Seiko gaat nooit meer weg en als ik dan toch naar een 1 of 2 piece collectie zou gaan, is dat de eerste.
Je hebt helemaal gelijk en dat wil ik eigenlijk binnenkort eens controleren en dan nieuwe pakkingen erin. Verder horen bij deze inderdaad alle beschadigingen erop, veel herinneringen.
Ik dénk het eigenlijk niet, dan zou ik nog steeds niet terug gaan/zijn op 1 en dat voelt een beetje als half werk (+ dan weet ik al wat er gebeurt, draag ik weer alleen de Matic en blijft de Tudor in de doos door zuunigheid ) dan kan ik de rest ook wel houden
Mag ik hier misschien nog één keertje even inbreken met een OT?
Met dank aan @Grollebol en @Paul voor het mij weer attenderen op mijn oude “Seiko met verhaal”, bevloog me, als vanouds, ook weer even het heilige vuur…
Dus hop, hop, snel een batterijtje gehaald en begonnen met een chirurgische ingreep.
Voorzien van nieuwe energie, loopt het uurwerkje nog steeds en de pakkinkjes bleken (na 30 jaren tand des tijds!) nog niet verbrokkeld. Die zijn dus symbolisch van wat siliconen-vet voorzien en het horloge weer gesloten. Aansluitend uiteraard “ThaPapper-style” op een comfortabele Bulang gezet en de avond kan beginnen.