Toch is het niet echt storend hoor. Ik had pas nog de binnenband van m’n fiets in m’n handen. Als het bandje zo had geroken had ik hem wel teruggestuurd. Die geur krijg je ook echt niet meer van je handen.
Ik moet nog heel even wachten. Ik heb het horloge bij PeterLC achtergelaten om de seals in te vetten en een WR test te doen. Daarna wordt het officieel mijn zomerhorloge.
Ben benieuwd of de oranje kleur van de nieuwe bandje(s) beter matcht. Vrees dat het nog een beetje te fel/donker is. Die - overigens fraaie - wijzerplaat heeft best een lastige oranje kleur.
Ik ook hoor. Ik geloof direct dat @PeterLC een hele kundige horlogemaker is, dat lees ik hier en daar ook wel. Alleen een heel horlogemerk diskwalificeren op basis van één negatieve ervaring, nota bene mbt. een ‘bewezen’ uurwerk wat door heel veel merken is gebruikt, vind ik niet zo sterk. Qua empathie was zijn reactie ook ‘matig’, in een topic waarin iemand heel blij zijn nieuwe aanwinst laat zien … schrijf dan gewoon niks ofzo. Maar goed, ik kan het van Peter wel hebben.
Ik zou hem ook blind mijn horloge voor onderhoud ofzo toevertrouwen. Als 'ie er maar niet aan gaat schroeven … geintje!
Kan merken aan de banden keuze hier binnen de kroeg dat het zonnetje weer schijnt. Ziet er weer vrolijk en zomers uit!
Ik doe morgen ook weer eens een zomerse Squale om!
Ik zat er net aan te denken. Zal ik ooit nog een andere band aan mijn MM knopen? Ik vind de stalen band wel echt héél erg goed passen bij de 1521. Ik heb dan ook nog niet direct een oranje bandje besteld, daar wacht ik nog even mee …
Staal kan inderdaad altijd en ik zal hem ook niet heel gauw van m’n 1521 doen of het moet echt heel warm worden. Als je dan toch rubber doet, kan die MM zwart of oranje goed hebben
Zo dat extra nachtje slapen heeft me goed gedaan! Ik had m’n oog laten vallen op zo’n nieuwe Marinemaster (een SJE097 om precies te zijn) die kast heeft wel wat weg van een 1521.
Maar toen dacht ik ineens weer aan dat ik ‘gewoon’ een polished 1521 wil en dan wellicht toch een zwarte (omdat ik die het mooiste/makkelijkste vind, hoewel ik een blauwe nog steeds niet af zou slaan). Dus dacht ik; ik ga gewoon een collectie zwarte 1521’s opbouwen. Hier heb je op vakantie allemaal tijd voor hè
Zwarte blasted militaire heb ik al, polished zwarte erbij (zag een mooie militaire bij Q op staal maar wil de stalen band eigenlijk alleen brushed). Dan een zwarte COSC (die mag dan op staal) óf die UCB waar @Sander84 ineens mee op de proppen kwam
Die vind ik echt onverwacht fris en strak en dan kan ik zelfs nog de SPB253 wisselen voor een 1521 PVD (of die laat ik zitten)
Máár
Toen kwam de 2001 ineens weer in het vizier.
De oranje vind ik ook leuk maar iets té en die bewaar ik voor een Doxa die ik ook nog ooit een koop. De zwarte/crème vind ik niet mooi.
Daar ben ik iets dieper in gedoken en daar heeft vriend @junior hélemaal gelijk in. En hij is leuk te combineren met zwart én oranje (want laten we eerlijk zijn daar koop je een Squale voor ) door die half/half bezel.
Maar ik wel ook om te voorkomen dat dat net zo gaat als bij die Palombari dat wanneer je er een wil hebben ze nergens meer te vinden zijn of alleen tegen woekerprijzen
Ik ken de 2002 en die was tof en draagbaar (op het randje) maar wel moker groot, dik én zwaar. Deze is 4mm kleiner en ook ongeveer 4mm dunner dat kan niet anders dan top zijn
Evenals voor het schrijven van dit soort epistels sorry hè
Die carbon fiber staat zeker weten! Dat hebben we wel gezien bij @Kleine_gup_in_grote_oceaan
En “normaal zwart” zal em vast ook staan. Eerst nog maar even genieten van het horloge op staal. Vind ik waarschijnlijk zelf het mooiste