Tof zo’n pvd! Toch vrees ik altijd voor de coating. Al heb ik daar nooit slechte ervaringen mee gehad…
Volgensmij is er trouwens op HF ooit een polished 1521 geweest met matte plaat in het blauw.
Zwerft die nog ergens rond?
Dat is overigens bij mijn carbon variant niet anders. Het is een supertof materiaal maar niet specifiek (extra) krasbestendig. Jammer genoeg want dan was het echt priceless geweest.
@daffie gefeliciteerd man! En welkom terug in de kroeg met deze topper.
Het eerste horloge van squale waar ik zelf naar keek was de carbon uitvoering in het rood, de voorloper van deze.
Is er nooit van gekomen maar snap de keuze om deze te kopen. Deze is nog een stuk mooier . Veel draag plezier gewenst!
En hetzelfde geldt natuurlijk voor @estorino , gave uitvoering ook de pvd! Ben benieuwd naar de foto’s.
Dankjewel man! Gezellig draadje hier altijd…en lekker levendig ook.
Vwb deze carbon variant…inderdaad ik vind 'm ook veel geslaagder dan die met rode strepen. Die vind ik persoonlijk minder. Carbon is juist zo mooi omdat het lekker understated is…zwart met toch een zweem van een motiefje. Pff…het lijkt hier soms wel het Libelle Clubje heh.
Haha ja dat kan je wel stellen, ff een dagje niet geweest en KABOOM! Een explosie van nieuwe posts weer!
Altijd leuk en gezellig hier!
En @Petteflet de 1553 blijft inderdaad een heerlijk horloge, ik draag de mijne helaas niet vaak genoeg. Om de een of andere reden grijp ik vaak toch naar wat anders. Misschien binnenkort maar verandering in brengen.
Ff een paar foto’s uit het archief
Fraaie die 1553!
Ps het Sellita SW 200-1 Elaboré uurwerk in m’n nieuwe T-138 Carbon loopt ook super zeg…+2 per dag. Nice…altijd fijn zo’n accuraat uurwerk. Ik kom het niet heel vaak meer tegen. Dus een bonus.
Mee eens, ik heb het idee dat Squale altijd goed gereguleerde uurwerken heeft. Ik twijfel er alleen aan of het Elaboré-grade is… ik heb namelijk het idee dat Squale de Standard-grade gebruikt.
Wat natuurlijk ook geen schande is.
In de 1521 gebruikt Squale sinds jaar en dag Elaboré nadat de ETA’s niet meer leverbaar waren … de 1545 is standard
Doen ze echt goed idd. Ik lees wel overal dat het de Elaboré versie betreft.
Ah…Ninja-d door Roy.
Dat dacht ik ook hoor. Alleen op onderstaande foto lijkt het uurwerk links in, wat lijkt een Carbon Squale, niet afgewerkt te zijn, geen perlage. Of het moet een ETA zijn? Die rechts is het COSC-certified uurwerk.
Dit is trouwens een screenshot uit een filmpje van The Urban Gentry. Dus we weten ook niet 100% waar dit vandaan komt.
Deze zit in mijn 1521 Classic uit 2022 dus zou een elabore moeten zijn.
Ik vermoed dat die linker dan een COSC variant is, of premium grade maar geen idee of die ooit gebruikt zijn.
Buongiorno Skûwàlisti!
Fijne zaterdag.
Het wisselt wel nogal per uurwerk, is mijn ervaring. De Thalassa heb ik zelfs teruggestuurd, omdat die wel heel erg uit de toom liep. Deze MM loopt op +6,3s/dag. Zou ik liever wat strakker zien, maar hij loopt wel binnen de specs. De Matic liep snaarstrak met 0,3s/dag.
Omdat ik mijn horloge iedere dag draag heb ik er meer ‘last’ van dan mensen die regelmatig wisselen. Mijn horloge valt hier onder normale omstandigheden nooit stil. Bij de Matic had ik een afwijking van anderhalve minuut p/jaar, bij deze 1521 ben ik na twee weken al zover. Dat vind ik nogal een verschil.
Dan zouden ze er in hun eigen foldertjes over liegen. Lijkt me eerlijk gezegd dat ze dat niet doen. Wat @royke74 al schreef, over de 1521 zijn ze heel duidelijk.
Geldt voor mij ook. Ik vind het fijn als een uurwerk relatief accuraat loopt en houd zelf een stelregel aan van zo’n halve minuut per week…oftewel zo’n 4s per dag. Dat vind ik netjes. Meer dan dat en ik kan het als storend ervaren. Oh en achterlopen hoe veel of weinig dan ook…daar stoor ik mij sowieso aan.
Zo nu even langs m’n oudjes een bakkie doen…en bijpraten
Welke app is dat? Ik rouleer teveel om er hinder van te hebben, maar je hebt me wel aan het denken gezet!