Squale only, aka de Squale Kroeg 🦈 (Deel 8)

Jij maakt de opmerking, ik kan prima lezen. Ik vind dit niet echt grappig eerlijk gezegd.

We zijn wel wat gewend.
Maar wij doen geen zaken met Squale zelf. Wij hebben een Duitse S.M. die de leveringen regelt. Garantie of reparaties doen we altijd via een reparatieformulier omdat het anders niet werkt.

3 likes

De kans op een passend antwoord is echt groter als je dit even via PB doet.

Maar even wat anders, waarom benader je de AD niet even die het ding oorspronkelijk heeft verkocht? Die kunnen je zeker helpen, ook als de garantie is verlopen. Of komt 'ie bij QW vandaan?

ba4172cc14bbd1a3c2e98b4ac1a84c03

Nej

2 likes

Ik meen te hebben gelezen dat je (net?) buiten garantie valt? Is het wellicht een idee ‘m eens langs een van de bekende horlogemakers op HF (zoals PeterLC) te brengen om na te laten kijken? Misschien kan het eenvoudig worden gerepareerd. :pray:

2 likes

Die kan ik van harte aanbevelen als het om Squale gaat:joy::joy::joy:

Als je meeleest Peter: Geintje man, ik weet dat je een geschikte peer en een goeie horlogemaker bent!

Oh nou ja…Peter noemde ik als voorbeeld. Het mag gewoon iemand anders zijn heh. :thinking: Dat is aan @Proenski

2 likes

Deze lijkt er ook wel erg op.
2-min--th

3 likes

Zit ook een SW200-1 in als ik me niet vergis.
Die kan vrijwel elke horlogemaker wel even nakijken.

Ik heb trouwens niks tegen Peter hoor, maar hij is zelf een beetje boos op Squale. :wink:

Dat is 'm ook denk ik.
Gaaf, zo’n oude advertentie! De ‘tiny’ lijkt me ook niet heel groot, als deze plaatjes ten opzichte van elkaar in verhouding zijn.

2 likes

Oh echt?
Ik ben te visueel ingesteld Roy! :joy:

1 like

En oh wat een lol heb je weer. :face_with_raised_eyebrow: Ik reageerde naar Proeski heh…met een serieus idee op zijn serieuze vraag/issue.

2 likes

Ik ook hoor. Contact proberen te leggen met Squale direct is ook een beetje SM lijkt het :smiling_face:

3 likes

Jeetje wat loopt iedereen ‘op zijn tenen’ vanavond … :see_no_evil:

Lees nog even terug wat ik schreef David, de opmerking over de SW200-1 was ook best wel serieus (bedoeld!). Hij kan dus ook naar ‘de horlogemaker op de hoek’. Dat was een beetje de insteek. Maar Peter mag natuurlijk ook.

En het gebbetje met/over Peter moet jij je vooral niet persoonlijk aantrekken.
Het leven is te kort! :beers:

Het idee dat ik opperde was dat hij de reparatie wellicht niet via Squale hoeft te laten lopen maar het ook elders kan laten doen, bijvoorbeeld bij een van onze horlogemakers zoals PeterLC. Dat was mijn insteek.

2 likes

Ja het is wisselend bij mij. De ene keer heb ik binnen een dag antwoord maar ik heb er ook weleens weken op moeten wachten en reminders gestuurd.

Klopt en mogelijk is het geen ingewikkeld probleem. Ik heb @Proenski eerder een PB’tje gestuurd met dat zijn probleem klonk als wat op deze video te zien is. Als het dezelfde issue is gaat het om een losse schroef uit een van de bruggen. Een beetje horlogemaker die heeft dat binnen no-time gefixt en misschien nog kosteloos ook. Ik zou er zelf ook voor kiezen hem naar een horlogemaker te brengen als ik hem was. Hoewel ik ook begrijp dat je wil dat zoiets onder garantie opgelost wordt maar dan ben je je horloge waarschijnlijk veel langer kwijt.

4 likes

Dat had ik echt wel door hoor. Goeie tip man! Mijn reactie - na het gebbetje over Peter - was slechts en alleen een aanvulling. Niets meer, niets minder. Maar goed, ik vind het allemaal prima … :sunglasses:

Plaatje voor de sfeer dan maar!

Mooi bandje hoor @HeinW! :star_struck:

Eens! Garantie wordt overigens vaak afgehandeld via de AD waar het horloge verkocht is, vandaar dat ik eerder suggereerde om daarmee contact te zoeken. Squale - als je die te pakken krijgt - gaat je dat waarschijnlijk ook vertellen. Dus beginnen bij de AD, als je onder garantie iets wil en anders naar een horlogemaker en aangezien het een SW200-1 betreft is de keuze waarschijnlijk reuze.

7 likes

…maar dat kwam natuurlijk geheel niet over omdat je slechts reageerde met als inhoud de lol over Peter. :wink::man_shrugging:

Ps ik voel mij uiteraard niet aangesproken wat Peter aangaat. Het zou wat zijn. :face_with_hand_over_mouth:

Onwards…:+1:

Het is goed David! :beers:

1 like

Moet er wel nog garantie op zitten toch

Dat weet ik wel zeker. Ik ben mijn 1545 GMT 11.5 weken kwijt geweest (van 7 aug t/m 24 okt) toen hij via de AD (dus zelf geen contact hoeven hebben met Squale) onder garantie 2x op en neer naar Italië is geweest om één uit de bezel verdwenen lumeplotje op te lossen :sweat_smile:

3 likes

Late 80s 1521

17 likes