Zit ook een SW200-1 in als ik me niet vergis.
Die kan vrijwel elke horlogemaker wel even nakijken.
Ik heb trouwens niks tegen Peter hoor, maar hij is zelf een beetje boos op Squale.
Dat is 'm ook denk ik.
Gaaf, zo’n oude advertentie! De ‘tiny’ lijkt me ook niet heel groot, als deze plaatjes ten opzichte van elkaar in verhouding zijn.
Jeetje wat loopt iedereen ‘op zijn tenen’ vanavond …
Lees nog even terug wat ik schreef David, de opmerking over de SW200-1 was ook best wel serieus (bedoeld!). Hij kan dus ook naar ‘de horlogemaker op de hoek’. Dat was een beetje de insteek. Maar Peter mag natuurlijk ook.
En het gebbetje met/over Peter moet jij je vooral niet persoonlijk aantrekken.
Het leven is te kort!
Het idee dat ik opperde was dat hij de reparatie wellicht niet via Squale hoeft te laten lopen maar het ook elders kan laten doen, bijvoorbeeld bij een van onze horlogemakers zoals PeterLC. Dat was mijn insteek.
Ja het is wisselend bij mij. De ene keer heb ik binnen een dag antwoord maar ik heb er ook weleens weken op moeten wachten en reminders gestuurd.
Klopt en mogelijk is het geen ingewikkeld probleem. Ik heb @Proenski eerder een PB’tje gestuurd met dat zijn probleem klonk als wat op deze video te zien is. Als het dezelfde issue is gaat het om een losse schroef uit een van de bruggen. Een beetje horlogemaker die heeft dat binnen no-time gefixt en misschien nog kosteloos ook. Ik zou er zelf ook voor kiezen hem naar een horlogemaker te brengen als ik hem was. Hoewel ik ook begrijp dat je wil dat zoiets onder garantie opgelost wordt maar dan ben je je horloge waarschijnlijk veel langer kwijt.
Dat had ik echt wel door hoor. Goeie tip man! Mijn reactie - na het gebbetje over Peter - was slechts en alleen een aanvulling. Niets meer, niets minder. Maar goed, ik vind het allemaal prima …
Eens! Garantie wordt overigens vaak afgehandeld via de AD waar het horloge verkocht is, vandaar dat ik eerder suggereerde om daarmee contact te zoeken. Squale - als je die te pakken krijgt - gaat je dat waarschijnlijk ook vertellen. Dus beginnen bij de AD, als je onder garantie iets wil en anders naar een horlogemaker en aangezien het een SW200-1 betreft is de keuze waarschijnlijk reuze.
Dat weet ik wel zeker. Ik ben mijn 1545 GMT 11.5 weken kwijt geweest (van 7 aug t/m 24 okt) toen hij via de AD (dus zelf geen contact hoeven hebben met Squale) onder garantie 2x op en neer naar Italië is geweest om één uit de bezel verdwenen lumeplotje op te lossen
Maar gezien alle ervaringen doet deze fabrikant daar niet altijd aan of pas na lang en/of herhaaldelijk aandringen. Daar kun je boos over blijven maar dat lost helemaal niks op, denk ik. Als de AD in het buitenland zit zou ik de andere route volgen, nl. even langs de horlogemaker. De kans dat je na de garantie toch nog garantie krijgt is ook helemaal geen zekerheidje en bovendien, normaliter gaat garantieafhandeling via een verkoper (de AD) en niet via de fabrikant.
Nu zit je je op te vreten terwijl een horlogemaker het waarschijnlijk - als Mick gelijk heeft - zo voor je opgelost heeft. Kost het je misschien een paar tientjes. Maar dan kun je er wel weer lekker van genieten. Want het is wél een prachtige Super.
Ik zou de route naar een horlogemaker volgen (als de AD niet haalbaar is), het gedrag van de fabrikant vergeten en zsm. de Super Squale weer gaan dragen.