Squale only, aka de Squale Kroeg 🦈 (Deel 8)

Das me een serieuze meester ! Gaaf man gefeliciflapstaart met je NA

3 likes

Misschien heeft @royke74 (Q Watches) ze nog liggen!
Hij heeft aan mij onlangs een 18mm verkocht …

2 likes

Sneue bedoeling daar bij Squale. Een reactie op jouw bericht(en) is het absoluut minste wat men kan en zou moeten doen. Jammer dat het zo moet lopen en bij mij zou dit allemaal ook een zeer nare smaak achterlaten bij het merk.

Wie weet hoor je toch nog (snel!) van Squale en anders dan idd maar elders het probleem laten aanpakken. Hopelijk is het vlot en zonder veel kosten verholpen. :crossed_fingers:

3 likes

De tandjes zeg wat is ie geweldig! :ok_hand::muscle: Van harte met je NA.

Deze gaat linea recta met stip naar de top van m’n wishlist. :sunglasses:

4 likes

Haha, wat een eer! Ik zal dit even aan m’n vrouw en dochters laten lezen, die daar toch meestal anders over denken. :sweat_smile:

Zeker! Ziet er goed uit! :+1: :sunglasses:

Ja, dat is ook de eerste waaraan ik moest denken! Succes!

1 like

Toevallig staan er 2 Master’s in het pre-owned gedeelte van SeriousWatches. :yum: :raised_hands: Ook met de ge-update clasp, die later is gekomen.

Ook nog een Palombari. Die vind ik misschien nog nét iets gaver. :cowboy_hat_face:

9 likes

Nou, morgen, met mijn moeder, haar nieuwe horloge ophalen, bij de juwelier.

Uiteraard zelf ook nog even wat passen, als ik er toch ben! :person_shrugging:
En daarna nog gezellig lunchen, met moeders! :plate_with_cutlery: Wordt een leuke dag, denk ik zo! :blush:

8 likes

Heh gedver :see_no_evil::grin::grimacing:

5 likes

Tsja… ijzer smeden als het heet is toch? :laughing:

4 likes

Dat is wel een heel wenselijke update, idd. Hij verscheen eerst met een butterfly clasp (of hoe heet dat?). Maar gelukkig zag Squale zelf ook al vrij snel in dat dit niet echt een goed idee was. :grin:

4 likes

Stond laatst ook een Palombari voor €1600 op uhrforum. Scheelt weer een beetje!

5 likes

@VriesKou wow man, die is echt lekker hoor! Lijkt me minder dik dragen dan de Palombari zo op de foto afgaande.
Gefeliciteerd met deze toffe aanwinst, en dan komt er nog 1 naar je toe. Dat wordt dan maar ip elke pols 1 squale want kiezen tussen die twee lijkt me heel moeilijk.

En dan te bedenken dat de mijne voor minder weg gegaan is :face_with_peeking_eye:

3 likes

Die staat met stip op nummer 1 op mijn wensenlijstje :sunglasses:

2 likes

Ik heb de mijne na een hoop geleur en gezeur aan een Duitse tandarts verkocht voor een kleine €1800. Daar was ik toen best wel blij mee. Maar als ik ‘m soms voorbij zie komen kriebelt het wel.

3 likes

Ik denk omdat die beacelet zo mooi aansluit. De overgang van de kast naar Tropic op de Palombars wel een forse afgrond.

Gefeliciteerd @VriesKou! Ik vond ‘m erg mooi!

5 likes

Ja snap ik volkomen, het is ook echt een mooie uitvoering. Maar ik zou hem niet meer aanschaffen puur vanwege de dikte. Die was gewoon voor mijn pols “te”.
Helaas :pensive:

3 likes

Nerd-modus “ON” :nerd_face:
Onlangs in deze kroeg een hele nette 1521 Ocean Blasted overgenomen. Er zat geen garantiekaart of factuur bij, dus het bouwjaar was onbekend. Stiekem vind ik dat soort details altijd leuk om uit te zoeken, dus ik dook er meteen in. :face_with_monocle:

Ik wist al dat deze 1521 wat ouder was, vanwege de “Squale”-gravering op de zijkant van de kast en de 60-click bezel in plaats van de 120-click die tegenwoordig bij de 1521 standaard is. Maar daarmee wist ik alleen dat ‘ie van vóór 2020 moest zijn, want rond dat jaar stopten ze (na veel kritiek) met die gravering.

Gelukkig had het horloge wél een serienummer, dus ik waagde een poging om het productiejaar via de archieven van Squale te achterhalen. En met succes! Binnen een paar dagen kreeg ik een vriendelijk mailtje terug van het team van Squale: mijn 1521 is geproduceerd tussen 2013 en 2015. Toch leuk om te weten—10 jaar oud alweer! :ok_hand:

Tegelijk met dit kleine onderzoekje heb ik het horloge vorige week bij @PeterLC achtergelaten voor een grondige reinigingsbeurt, inspectie en een WR-druktest. Er zat wat vuil rond de kroon-tube, en de rubber afdichtingen zijn ook weer goed ingevet ingevet. Het horloge liep al strak, maar Peter heeft ‘m nog nét wat beter afgesteld. Het horloge kan nu met gemak nóg een keer 10 jaar mee. :raised_hands:

Hierbij een serie foto’s—altijd smullen, want dit soort details zie je normaal niet zo snel. Voor de oplettende kijker, in deze 1521 zit nog een ETA-2824-2 uurwerk in plaats van Sellita wat Squale tegenwoordig gebruikt.

Links voor, rechts na de schoonmaakbeurt.

Morgen snel de nieuwe “Wolbrook” Tropics van Vulcanized rubber proberen, in blauw en oranje. Heerlijk om zo met horloges bezig te zijn! :beers:

Lekker setje. :clap:

23 likes

Leuk verhaal! Gaaf om het zo uit te zoeken.

Maar volgens mij ligt dit hier wel wat gevoelig op het moment :sweat_smile:

4 likes

Leuk (foto)verslag!
Dank je wel voor het delen. :pray:

2 likes

Ja ik vind het ook heel jammer. Sta ook echt aan jullie kant hoor. :upside_down_face: Maar dit is wel mijn ervaring van afgelopen week… het enige wat ik me nog kan voorstellen is dat ze met het hele team zó druk bezig zijn geweest met mijn e-mail dat ze helemaal niet meer aan de rest zijn toegekomen. :v: Met 10 man de archieven in gedoken. :sweat_smile:

Ergens herken ik het ook wel. De iets lastigere mailtjes/verzoeken laten liggen? Zoiets? Alsnog belachelijk hoor.

4 likes