De cosc! Brush met polished delen… schitterend! Of die carbon uit het blauwe deel… maar die staat niet op de nominatie.
SUG (Klik) maakt al sinds jaar en dag kasten voor Sinn. Deze ziet er ook typisch Sinn uit. Zo’n ‘vlakke’ kast kwam je vaker tegen bij Sinn.
Waar komen deze foto’s vandaan? Sowieso is bronvermelding altijd wel netjes als je foto’s van anderen plaatst. Deze Sinn is volgens mij al een iets ouder model, of …
Qua ontwerp jat uiteraard iedereen van elkaar, ook Seiko duikers hebben bijvoorbeeld kasten met de kroon ‘op vier uur’.
PS Ik heb eerder al eens wat over ‘SUG’ geschreven: Hier.
Foto’s komen van chr24 ,
Volgende keer is een linkje (erbij) echt leuker!
Ik heb hem al gevonden, het betreft een ref. 8820 van 40 jaar oud. Dus inderdaad een ouder model. Wel een fraai ding. Vind ik. Flinke prijs wel voor een watch only, nl. 2700 euro (excl. invoer/BTW). Op eBay maakt dezelfde verkoper het een beetje gekker voor exact hetzelfde horloge … 4700 euro (excl. invoer/BTW).
Voor die prijs heb je ook een mooie Squale!
Of twee, of drie.
Maar Sinn is wel een mooi merk met ook een mooie geschiedenis! Heb er zelf ook drie gehad. Een 240ST en twee 857 UTC’s, beide Tegimented. Prima spul.
Dat ziet er lekker ui!
Je kunt ook variëren hè?! Ik heb de ssh001 juist naast mn squales, voor de grab en go momenten. (Zoals vanmorgen😉)
Hmmm, ik zie het niet. Vind de 1521 eigenlijk redelijk perfect.
En, idd, voor mij geldt ook
Goed idee!
Ja, is idd wel een toppertje!
De PVD vind ik erg leuk. Maar niet als enige of zelfs dagelijks horloge.
De COSC is misschien wel het top-model 1521.
De Militaire is lekker hard core tool.
Denk dat het toch een kwestie van smaak/persoonlijke voorkeur is en wij niet voor jou kunnen bepalen welke jij het best kunt kopen. Zijn alle drie gewoon dik o.k.!
Ik ben er nog even wat verder ingedoken, omdat de kast me toch ook wel aan een Squale 1553 doet denken.
De kast van de Sinn 8820 - overigens het eerste Titanium horloge van Sinn - is niet gemaakt door SUG, die bestaan nl. pas sinds 1998, maar midden jaren tachtig door MRP SA alwaar eerder obv. Heuer/Spirotechnique ontwerp ook al kasten voor Sinn zijn geproduceerd. En zo lijkt de cirkel toch rond, want Squale heeft zoals we weten ook voor en met Heuer gewerkt aan duikhorlogekasten. Daar komt vermoedelijk dan ook een gelijkenis met bijvoorbeeld de 1553 vandaan. Het algemene ontwerp van de kast is door veel merken gebruikt, ook door Squale.
Dus dat je een linkje zag met Squale was zo gek nog niet @Tech-neut!
Hier nog een mooie review over de Sinn 8820, waar ook Squale in voorbij komt als een van de gebruikers van deze kastconstructie: Klik (Duitstalig).
Genoeg over Sinn, terug naar Squale …

Hmmm, ik zie het niet. Vind de 1521 eigenlijk redelijk perfect.
![]()
De Carbon is wel iets ‘dikker’ … 15,5mm hoog als ik me niet vergis. Zelfde maten als de Master. Dus hij draagt wel iets anders dan de 1521.

Ik heb de ssh001 juist naast mn squales, voor de grab en go momenten. (Zoals vanmorgen😉)
Als ik nog ergens zomaar 1000 euro tegenkom - waar ik dan geen andere bestemming voor heb - koop ik een Astron erbij. Dan zou de SSH003 een goede kans maken! Die wil ik echt nog eens proberen. Jouw 001 is ook fraai, dus dat mag dan ook …
PS Sorry, weer per ongeluk de prullenbak aangeraakt.

Ik zou voor de ‘echte’ Classic gaan, een polished zwarte. PVD is tof maar voor erbij. Vind ik.
Ik zou dus voor deze gaan:
Verder moet je vooral doen wat je zelf wil! Alles wat wij hier roepen is smaak enne, dat is persoonlijk.
Dit!
De classic polished zwarte (non chronometer) is wat mij betreft DE beste instapper van de hele Squale line-up.
Eentje die je er altijd naast kan houden omdat hij gewoon altijd klopt.
De 1521 pvd heb ik ook. Ook erbij/ernaast eigenlijk want die draag ik het minst.
Wat zien ik daar op de achtergrond?
Dankjewel voor het uitpluizen Junior ik vind het leuk en interessant dus helemaal goed!
Moge,
Mogguh!
Moest weer even inlezen, na een weekend absent te zijn geweest!
Maaruh, fijne start van de week, mannen!
Moge , En leuk hè de witte tropic
Goedemorgen! Al een heeeele tijd niet meer hier in de kroeg geweest. Dus zal proberen om me hier weer wat vaker te laten zien.