Squale only 🦈 (Deel 2)

heb ik ook en het lijkt me dat dit zou moeten passen. :thinking: Maar eerlijk gezegd heb ik het nog nooit geprobeerd. Ben echt een schijterd, wat dat betreft. :sweat_smile: Nieuwe banden tot nu toe altijd laten laten monteren door m’n horlogemaker of een juwelier, hier in de buurt. :grin:

1 like

PB je adres even dan stuur ik een tooltje op dat past. 🫡

6 likes

Een Bergeon 6767F, what else … :sunglasses:
Ik heb trouwens ook nooit krassen op de lugs, daar sta ik om bekend en sommigen noemen me hierom zelfs een watje want krassen maken is stoer. :partying_face: Hoe dan? Plakbandje erbij! Hier even een plaatje van mijn geklooi:

… jaja, zo hou je de boel netjes. :beers:

Mooi gebaar @royke74!

Die ervaring heb ik bij hun ook. Denk dat de timing niet helemaal lekker was. :wink:
Tegelijkertijd ben ik Roel en Toesja (de eigenaren) eens op een event tegengekomen en dat zijn heel aardige lui. Ook echte liefhebbers met kennis van zaken. Leuke zaak ook, zeker de moeite waard om even naar binnen te gaan als je op de gracht bent.

5 likes

Ik ben toen geholpen door een werknemer van ze die ook echt heel vriendelijk was en me heel enthousiast vertelde over hun samenwerking met Squale. Hij vond het ook zichtbaar tof dat ik specifiek voor dat merk kwam en niet om te kijken naar een van de vele rolexen of iets dergelijks.

Inderdaad echt wel een fijne, mooie zaak. Mocht ik ooit ergens het budget vinden voor een datejust uit m’n geboortejaar ga ik zeker weer bij ze langs :joy:

1 like

Dit moet trouwens Amsterdam Watch Company zijn zie ik net :nerd_face:

2 likes

Vertel Dan;

:point_down:t2: 1+1=2 :scream:

4 likes

Periscope - Ik kocht er een, maar door de enorme afmetingen en de slechte integratie van de lugs leek hij nog groter. Helaas ging hij meteen terug. Zo jammer, want anders was het zo’n mooi ding. Gewoon ondraaglijk, tenzij je gebouwd bent als Sly.

1 like

9 likes

Een Seiko is altijd goed en vind dit ook een heel leuk model. Congrats! Maar man, wat was die grijze 1545 leuk! Gaan we nu een gewaardeerd Squalekroeglid missen, @pasd?
Nee, ik voorspel dat Dan, hoogstens binnen 'n paar maandjes, weer terug is, hier bij de Squaleclub! Ik gok op 'n blasted blauwe 1521. What say you, brother Dan? :stuck_out_tongue_winking_eye:

5 likes

#SqualeSpam #Team1521 :shark:

5 likes

De SPB14x is een topreeks van Seiko!
Ik zou mijn 1521 er nu niet voor wegdoen, maar in de toekomst … 't kan zomaar. @pasd, mooie ruil hoor en alvast welkom terug als je die blauwe 1521 gevonden hebt. :wink:

3 likes

moderne interpretatie van de 62MAS en sowieso :+1:.

Maar

FTFY :wink:

Maar ja, ik ga ook nooit een 1 (of 2) watch guy worden. :grimacing: Dus, ik zal nooit voor die keuze staan, thank god! :sweat_smile: Zie er het nut niet van in: teveel leuke horloges en, mezelf kennende, gaat me dat gewoon niet lukken. Ik ken mijn grenzen. :grin:

1 like

Durf er mijn geld echt niet op te zetten hoor. :sunglasses:

Ik snap @pasd wel, ik heb zelf 2x de 1521 weg gedaan voor een SPB14x. Ik heb 't even nagekeken. Mijn eerste 1521 heb ik na drie maanden verkocht om een SPB149 te kopen, deze:

Fraai toch? Nu ik hem zie, zou het zo weer doen. :partying_face:

… om vervolgens de SPB149 na een maandje alweer weg te doen omdat er een ûh nieuwe 1521 onderweg was. Ja, alweer. Twee maanden later ging die eruit voor een SPB143. Die heb ik twee maanden gedragen en toen kwam de Astron om de pols. Ruim elf maanden, voor mijn doen erg lang. En nu dus weer een 1521. De derde.

Het heeft ook geen enkel nut! :joy:

Zoals ik het doe, telkens weer een nieuwe 1521 kopen, kost het ook nog eens behoorlijk geld want ik pak telkens weer de eerste afschrijving. Dom? Zeker! :see_no_evil:

Waarom ik het dan toch doe? The thrill om telkens iets ‘nieuws’ te kopen/hebben speelt denk ik mee. Dat is gewoon leuk. Zoeken, vergelijken, kriebels. Gevalletje …

Ofzo. Ik doe dit eigenlijk altijd al en meestal koop ik een referentie meerdere malen terug. Nooit horloges gehouden die geen (of nauwelijks) draagtijd krijgen en als het gaat kriebelen voor iets anders, tja. Een uitzondering, mijn Casio G-Shock (GW-M5610-1ER). Die ligt overigens véél meer in de lade dan dat ik 'm draag. Maar ik kan er geen afstand van doen. Hoe raar is dat?

Mijn tegenwoordige one watch strategy bevalt mij prima, geen keuzestress en toch lekker afwisselen. Iedere gek zijn gebrek.

:beers:

PS Mooi hè … :star_struck:

#Team1521

9 likes

Dan moet je 't lekker blijven doen! :+1:

Ik heb op dit moment 11 horloges en bij mij blijven verschillende exemplaren soms langere tijd in de kist liggen. Maar als ik ze dan weer 'ns draag is het net of ik weer een nieuw horloge heb en het kost verder niks! :grin:

Maar, als ik het goed begrijp, kom jij dus als je weer een keer je 1521 verkoopt, gewoon weer terug, een paar maandjes later?! Nou ja, gezellig toch? If that’s what floats your boat… :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Ik sluit helemaal niks uit, waarschijnlijk met een 1521 classic:joy:

1 like

Zo, even tijd voor een lekkere :beer:.
En ik hoor dat 't vanavond glad wordt. Dus doe voorzichtig, als je nog naar buiten moet.:snowflake:

#SqualeAddict

10 likes

Ik heb een tijd getwijfeld tussen de spb143 en de 1521. Uiteindelijk vond ik de Seiko toch wat saaiig qua looks en kon ik het niet hebben dat de stalen band zo slecht aansloot bij de kast.

Dat gezegd hebbende is de SPB14x echt een toolwatch pur sang en voelde hij heerlijk op de pols. Komt er voor mij nog wel een keertje.

6 likes

Het begint hier op een Seiko topic te lijken :stuck_out_tongue_winking_eye:.

4 likes

Ja, dat moeten we voorkomen! :grimacing:

Even dit plaatje dan.

(niet mijn horloge of foto; wie weet, in de toekomst :wink:)

13 likes

Ja die vind ik ook wel écht vet, én mooier dan een blasted :ok_hand:t2: ik zou ook wel een polished militaire willen, maar vind toch het ‘normale’ logo mooier (no-date is dan wel weer een plus, hoewel het ook vaak handig is)

2 likes