Ik zou in dit geval niet weten waarom ik de automaat zou moeten kiezen boven deze thermocompensated quartz. Laat staan als we het hebben over onderhoud. Mooiere (vind ik tenminste) plaat ook.
Ik heb meer mechanische horloges dan quartz. Maar de quartzhorloges die ik heb, heb ik ook heel bewust gekocht. Ik vond het gewoon mooie horloges en vind een quartzhorloge daarnaast lekker praktisch. Toch zal ik niet ontkennen dat ik een zwak heb voor mechanisch. Maar goed, hier dus allebei en ik draag ze ook allemaal, wel eens .
En Seiko heeft Kinetic uitgerangeerd. Vooral het 5M62 uurwerk leverde veel returns op en bij mijn weten zijn ze nu helemaal met kinetic gekapt. Ze gaan nu richting solar, een goede move, helaas kunnen ze niet kleiner in formaat ivm. de cellen. Maar daar verzinnen ze ongetwijfeld ook wel weer een trucje op.
Neem een Grand Seiko .
Behalve de onafwendbare batterijwissel, vooral als het een waterdicht horloge betreft. Ik liet dit altijd doen bij Klemann maar die bestaan niet meer. Ze hadden ook een 10ATM WR tester. Voor de rest zou ik niet weten waar je dit in deze contreien degelijk kan laten doen, ook ivm de WR. Dit is voor mij dus een minpuntje van quartz. Eigenlijk zouden alle quartzen zo’n apart batterijluikje moeten hebben. Open schroeven nieuwe batt erin dichtdraaien en klaar.
Of een kwarts in aanzien gelijk is aan mechanisch? Niet van belang. Ik ben aan het eind van mijn horlogehobby hier uitgekomen. Beiden aangedreven door zonnepanelen :
Ik voel me eindelijk perfect Zen
Een Eagle en een tank, mooi toch?
Wat is er met die kroon van de Cartier aan de hand?
Ah!
Ja, WR-testen zou idd wat handiger moeten kunnen. Maar ik laat mijn ‘zwemhorloge’ sowieso jaarlijks testen, bij de horlogemaker. Dan weet ik het zeker en mocht ie 't dan toch nog begeven, dan ben ik nog verzekerd. Ik heb geen (dus zwem niet met) heel dure horloges. Dus, no worries, hier.
Welk adres als ik vragen mag?
Kalle Slaap (Chronoglide). Zit in Grootschermer (regio Alkmaar/Hoorn). Wel klein stukje rijden. Maar ga daar sowieso wel minimaal één keer per jaar op de koffie. Dus, ach…
Ik heb ook geen dure quatrz, een paar piloten chrono’s met ETA 2.11 aan boord in de <500 range. Doen ze ook dit soort horloges of alleen luxury?
Denk het wel. Zou gewoon even een berichtje sturen, als er één een service nodig heeft. Ze hebben 't wel behoorlijk druk, altijd. Maar ja, wie niet?! Kalle is een bijzonder vriendelijke gast en ook zeer kundig.
Thnx! Gaan we onthouden
Solar .
gho, het is dubbel… voor ik écht met horloges bezig was maakte het me niet uit of het kwarts was of automatisch. nu heb ik mezelf om één of andere reden ervan overtuigd dat het toch wel wat ‘minderwaardig’ is. beetje zoals je een mooie Toyota Supra ziet staan en je gluurt door het raampje en je ziet dat het een automaat is. interesse is plots weg
Absoluut! Heb ik nog niet maar ik heb wel een oogje uit naar een solar of een kekke eco drive. Heeft geen haast overigens maar als ik een keer wat leuks tegen kom …
Beide toppertjes.
Rij altijd automaat