Wat je gelijk hebt! Dat roerbakken de hele tijd …
Citizen, van goedkoop tot prijzig, Seiko idem, en tegenwoordig ook Cartier. Hou je van titanium, extreme precisie, eeuwigdurende kalender, top afwerking, anti kras coating, uurverzet voor op reis en zomertijd?
Dan kan ik deze aanbevelen:
Nice! En ja, het moet wel een ‘analoge’ zijn met wijzers dus. Ik heb al twee G’s en twee Illuminators dus van LCD (neg/pos) heb ik er voorlopig genoeg Die Rick Mears-achtige modellen vind ik wel wat, dus meer de field stijl. Heel duidelijk afleesbaar want ik moet af en toe al aan de leesbril
Hoe zeggen ze dat, o ja. Niet verkeerd . Wacht maar waar ik mee ga komen, voldoet aan alles wat je schrijft. Helaas niet te koop in Nederland. NA komt deze week van de eerste
Kannie wachte joh . Deze is ook niet in Nederland te koop, wdl in Frankrijk.
Echt een topcollectie
Battery life : 45 months
Valt mee!
Tegenwoordig niet echt zou ik zeggen, een jaar of 30-40 geleden wel. Vind vooral het effect dat quartz heeft gehad op het democratiseren van de tijd erg interessant. In plaats van een ingewikkeld mechaniek dat onderhoud nodig heeft en gevoelig is voor schokken, is het nu een elektronisch signaaltje dat het allemaal aanstuurt en voor niks tot noppes te produceren valt.
Niet dat dat per se positief is (kijk even naar de prul die je bij de Primark koopt of soms ziet hangen in nachtwinkels), maar puur sec om de tijd altijd binnen handbereik te hebben, afgezien van pure kwaliteit en aanzien, is quartz een godsgeschenk geweest. Zeker voor de uitvinding van mobiele telefoons was het hebben van een horloge bijna noodzaak als je niet wilde vertrouwen op een kerktoren of stationsklok.
Ook ben ik ervan overtuigd dat veel van de mensen hier voor het eerst is aangestoken door het virus dmv het hebben een quartzhorloge in je jeugd of puberteit. Hoeveel doorsnee ouders zouden hun 8-jarig kind een mechanisch horloge geven?
Die discussie snap ik niet. Als de actieradius en laadsnelheid op peil zijn, heb ik altijd liever een electrische motor in de auto. Of in de motor.
Deels omdat ik motorgeluid vulgair en storend vind. Deels ook zeker omdat het volledig lineaire koppel is vanaf de eerste seconde dat je dat pedaal door de bodemplaat stampt. Die dingen accelereren als een raket. Bovendien ligt het zwaartepunt vaak laag omdat de batterijen laag liggen, dus ze liggen ook nog eens als een blok op de weg als men ze goed bouwt.
Op dit moment is het puur aanschafprijs en actieradius wat me nog tegenhoudt. Ik hoop dat dat verandert.
Ff off topic: Hee hoe doe je zo een filmpje erin?
Knippen en plakken en er wel .gif achter schrijven.
OT:
Quartz. En een modehuis.
Daf. Variomatic.
.Een laag zwaartepunt wil nog niet zeggen dat die lekker rijdt.
De auto kan ook te zwaar zijn. Oh en de ophanging is ook nogal van belang. Laat staan of je een suv of een normale auto hebt.
Nee batterij wil nog niet zeggen dat het allemaal rozengeur en maneschijn is. Geen geluid is natuurlijk wel een voordeel.
Maar goed. Er zijn ook autos met verbrandingsmotor die je niet of nauwelijks hoort als je er in zit.
Elektrische is fijn. Behalve als je veel km op 1 dag rijdt.
A propos, dat die dingen als een raket accelereren is nog niet altijd een voordeel. Elke 26jarige met zijn eerste baan krijgt een tesla kado. Dat wil nog niet zeggen dat ze er veilig mee kunnen rijden. Ik bedoel maar.
FTFY
Ik zal wel een hoop commentaar krijgen, maar dit lijkt erg veel op een Grand Seiko!
Zelfde league? Of ben ik nu helemaal abuis?
(No offence aan Citizen en/of GS)!
De voorkeur voor mijn collectie is voor een mooi luxe Automatisch horloge, aangevuld met een o.a. een paar quartz horloges omdat ze gewoon praktisch handig zijn (lopen altijd op tijd en kosten weinig qua onderhoud).
Sluit ik mij helemaal bij aan👍🏻