Dat klopt want de casus is perfect horloge.
(geintje)
Dat klopt want de casus is perfect horloge.
(geintje)
Ik vind het wel een interessante vraag, want ik realiseer me hierdoor ineens dat ik een soort fetisj voor vloeiend bewegende secondewijzers heb. Jammer dat horloges met Accutron en Springdrive vaak om allerlei andere redenen afvallen.
Ik zou ook voor Springdrive kiezen inderdaad.
Doe mij maar een hand cracker no date
… En een G natuurlijk
Het horloge met de vloeiendst lopende secondewijzer van allemaal. De Omega Megasonic 1220, stemvork.
https://electric-watches.co.uk/makers/omega/omega-megasonic/
720 hz., dus 720 tikken per seconde (!).
Springdrive loopt minder vloeiend omdat het quartzkristal daarin enige keren per seconde bijstuurt en de wijzer afremt. Dan hapert de secondewijzer (voor ons oog niet zichtbaar) dus even.
Ik heb dezelfde fetisj.
Heb ook geen issues met mechaquartz of higher beat quartz. Trubeat/deadbeat irriteert me gewoon
Goed gezien. Ik beweerde ook niet dat dat niet zo was.
Nee @Bernard dat doet die niet. Dit horloge ligt schuin en de hoek van de camera doet ook iets.
Ik heb deze gepast. Lag bij burger in Maastricht en ik heb daar heel goed op gelet. Ik zou mij daar ook aan storen.
Was perfect uitgelijnd.
Het is geen kwarts moonswatch hè.
Gelukkig! Ik zou daar namelijk stapelgek van worden
Kinetic
Ja.
We kunnen wel stoppen:
Overigens niet voor springdrive gekozen want romantiek enzo. Accutron, Springdrive zijn wel plek 2 en 3 voor me.
Solar zoals door Citizen wordt gebruikt is feitelijk veel beter.
Kinetics slopen de accu’s nogal als ze leeg zijn.
Ja, een Kinetic moet je wel af en toe een paar dagen achterelkaar dragen, is mijn ervaring. Dat vond ik een te grote verantwoordelijkheid. Wel goede ervaring met Seiko solar, trouwens.
Ik ben het daar niet mee eens. Er is niets wat vloeiender loopt dan Spring Drive, omdat dat volledig vloeiend draait. Totaal traploos, dus ook geen 720 stappen per seconde.
De theoretische hapering waar jij het over hebt is er alleen wanneer er een correctie plaats zou moeten vinden, dus als de juiste draaisnelheid is gevonden glijdt hij traploos rond. Zelfs al moet de rotatiesnelheid aangepast worden, dan doet hij dat nog alleen door een lichte slippende rem ( of juist niet) op het wiel, en vindt er geen fenomeen plaats wat op een tik zou lijken.
Vind een Quartz ook zeker prima, zeker als hij netjes de markeringen aantikt, Solar en radio/gps, prachtig stukje techniek toch? En grab and go.
Denk dat als ik moet kiezen voor 1 horloge het toch een Quartz zal zijn.
batterij gaat vaak niet lang mee.
Niet dus, ligt er helemaal aan over welke quartz je het hebt of over welke automaat. Voor alles wat men hier aanhaalt is wel wat voor te zeggen. Iedereen heeft gelijk/ongelijk ik heb van alles wat en het ligt er echt aan waar je naar kijkt. Vloeiende seconde wijzer, afwerking enz. op de keeper beschouwd is er altijd wel iets van kritiek te leveren op een horloge. Maar Chris, lees ik nu dat de Santos het huis moet verlaten? O ja en Citizen heeft naast mineraal glas ook saffierglas hoor, net als Seiko. En met solar radio rontrolled is ook niets mis mee, tenminste ligt er aan waar je naar kijkt. Maar leuk is het wel om alles te lezen en hoe smaken verschillen, maar ja mij moet je niet serieus nemen, ben maar een kneus he
De poll is het met je eens tot nu toe.