Staudt, ik vind het lastig….

Ik wil het genot niet bederven, het is simpelweg een fantastisch mooi horloge. Maar dit is géén hand Guilloche en dus ook niet van Benzinger… Deze wijzerplaat is op een CNC-freesbank gedraaid. 100%.

1 like

Lelijk :slightly_smiling_face:
Niet mijn smaak dat klinkt liever.

Yvo contacteren idd en keer gaan kijken in Oost Marsum …
Blauwe Guilloche , gewoon doen!! Met/zonder gouden bezel/wijzers

Ik heb de afspraak kunnen maken om tzt de stalen kast te vervangen voor rose-goud
Ben er nog niet aan toe maar wel zeker dat het een keer gaat gebeuren
Verschil in prijs bijbetalen dat wel hoor

4 likes

Alweer een CvdK-schandaal? :blush:

Gen idee. Weet alleen zeer zeker dat het geen hand Guilloche wijzerplaat is en dus niet van Benzinger.

1 like

Lees eens de reeks artikelen van @Mauzer waarmee hij zijn CvdK Planetarium documenteert. Jaar van productie is van belang om vast te stellen of Jochen Benzinger de Rose engines heeft laten draaien of niet. Deel 1 is in dat geval lezenswaardig.

2 likes

Voor wat het wilt zeggen, ik vind de gouden ook mooier dan de stalen versie.
8500€ is inderdaad veel geld, maar een paar jaar geleden had ik ook niet gedacht dat ik meer dan 250€ aan een horloge zou uitgeven. Dat is nu toch een paar keer gebeurt. Ik zou hier eigenlijk gewoon weg moeten blijven :smile:
Ik ben een twijfelaar, dus het duurt bij mij altijd een tijd eer ik effectief beslis, maar als je na een paar weken, maanden nog altijd denk van wat is ie toch mooi en je komt telkens terug bij dit horloge terecht zou ik het doen. Tenminste als het geld op zich geen probleem is.

Los van dat alles vind ik zeker de gouden versie gewoon fantastisch mooi

5 likes

Echt hè.:heart_eyes:
Zou het wel weten.

Kan me mijn eerste 1K horloge nog goed heugen.
Supervoorzichtig ermee.
Ding bleef thuis tijdens vakanties.
Constant denken aan het ‘enorme bedrag’ en het was een collectible waar je het niet aan afziet, ook 99,99% van de echte kenners niet, dus het adagio ‘een horloge koop je alleen voor jezelf’ was wederom bevestigd.

Nu ben ik in de tuin bezig met een +4K horloge dat ik ook als allround reis- en sporthorloge gebruik en m’n duurdere aankopen tikken de 30K aan.

Hoe snel je grens verschuift wil ik maar zeggen.

3 likes

Klopt, vooropgezet je beschikt over de middelen.

4 likes

Dank jullie wel voor alle reacties, vele positieve reacties op dit horloges maar ook een aantal -ten dele- hele negatieve.

Lang verhaal kort: het horloge waarmee ik dit topic startte, heb ik vandaag gekocht. Wat me de knoop heeft doen doorhakken? Mijn gevoel, het voelt goed. Ik heb er lang over nagedacht en heb veel met Yvo gechat (Die man is écht betrokken). Het was dus allesbehalve een impulsieve beslissing (wat normaal wel mijn manier van doen is :slight_smile: ). Heel blij, zometeen een NA.

15 likes

Driewerf hoezee! Ben erg benieuwd naar de NA!

2 likes

Top, dat je de knoop hebt doorgehakt. Wat mij betreft terecht. Gefeliciteerd met je top keuze

1 like

Ik heb hier geen mening of raad gepost, ik vind dat dat niet kan bij emotionele aankopen maar man, die is zo, zo mooi. Diep blauw en goud is toch de ultieme match. Dus van harte proficiat.

2 likes

Mooi man! Als je niet over één nacht ijs bent gegaan, is het des te meer bevredigend wanneer je zo’n aanwinst in je handen hebt. Ben benieuwd naar de foto’s!

1 like

Enige wat uiteindelijk telt
En idd Yvo is echt betrokken
Nieuwsgierig naar de NA fotos

Vandaag ook weer even genoten van de eenvoudige steel-only handwound

9 likes

Moet toch zeggen dat dit topic wel weer de nodige kennis alhier heeft opgerakeld :innocent:
Mijn dank daarvoor.

1 like

Ook prachtig, zonder meer. Ik houd van lichte platen en “small seconds”. Ik heb zelf ook getwijfeld over de wit uitgekookte Guilloche plaat.

Gewoon niet kiezen

5 likes

Jij hebt ‘m gewoon ook! Wow!

De blauwe guilloche lonkt ook, ook omdat Yvo de prijzen omhoog heeft gedaan/doet
Wellicht dat ik er mijn White Birch aan op offer

2 likes