Staudt Only

10 likes

Prachtig :heart_eyes:

2 likes

Schitterend! Watch Ragazzi editie, toch? Ik moet nog even geduld hebben voor ik mijn 38mm Staudt in ontvangst mag nemen :crossed_fingers:

1 like

Jazeker! In de huidige collectie is deze tot 30 stuks gelimiteerde versie voor zover ik begreep de eerste 38 mm variant en slechts 8.8 mm hoog. Zijn nog enkele exemplaren beschikbaar. Als ik iets ruimer in de tijd zit zal ik een NA plaatsen, ontvangst was gekoppeld aan een bijzonder geslaagd Staudt X WatchRagazzi event. Welke ontvang jij?

5 likes

Zag leuke beelden langskomen via instagram van Yvo :ok_hand:
Ik heb samen met Yvo gepuzzeld op een ontwerp o.b.v. van dezelfde kast. Daar gaat Jochen Benzinger een guilloche wijzerplaat bij maken. Daar is nu het wachten op. Zodra het horloge gereed is, volgt het hele verhaal van de hommage in persoonlijke sfeer.

4 likes

Na dit topic een aantal keren bekeken te hebben werd ik nieuwsgierig naar @Staudt. Daarom bezocht ik vandaag Juwelier Nelissen in Venlo die het merk in zijn collectie heeft.

Toen ik de eigenaar vroeg of hij me een Staudt met een guilloche wijzerplaat kon laten zien, werd hij meteen super enthousiast. Niet alleen kreeg ik een heel aantal prachtige Staudts gepresenteerd maar ook kreeg ik de uitgebreide versie van het interessante verhaal achter het merk en hoe eigenaar Yvo Staudt zijn weg naar dit ambacht gevonden had.

Van nieuwsgierig en geïnteresseerd werd ook ik (én mijn vrouw) enthousiast. Mijn ego is aangedaan van de “Ton sur Ton” Merlot. Ik vind deze prachtig:

Het is een limited in een oplage van 10 stuks, gemaakt voor Juwelier Nelissen. De guilloche wijzerplaat is van zilver en gedeeltelijk “uitgekookt”. Wat mij betreft een van de mooiste dials die ik tot nu toe heb gezien en bovendien voldoet deze aan de wensen die ik heb wat betreft een nieuwe aanschaf:

• Lichte of witte dial
  • Een small seconds sub dial
  • Guilloche wijzerplaat
  • Te dragen als dresser

De redenen waarom ik de knoop niet gelijk heb doorgehakt:

1. Ik weet weinig van het uurwerk (in NL geassembleerd met als basis een ETA uurwerk?)
  2. Ik vind het horloge een beetje aan de grote kant maar de lugs vallen nog binnen de bovenzijde van mijn pols dus het kan wel.
  3. en gerelateerd aan punt 1 de prijs van ongeveer 5,5K€

De collectie van mijn vrouw en ik is vooral opgebouwd uit exemplaren ven de bekende namen: Breitling Chronomat, Rolex OP, Omega Speedmaster en Seamaster Aqua Terra. Dit is natuurlijk weer iets heel anders.

Waardevastheid of afschrijving is niet relevant want ik verkoop (bijna) nooit iets.

Mijn intentie is heb om de knoop voor zowel mij als mijn vrouw door te hakken. Ik ben alleen nog op zoek naar dat laatste zetje…

4 likes

Unique piece :heart_eyes: voor jou en onderstaande voor je vrouw

Ik zeg doen :+1:t2:

2 likes

Heel mooi en bijzonder horloge! Deze had ik nog niet gezien. Het lijkt er op dat ze een andere patroon hebben gebruikt in de subdial. Die aanpassing van het logo met ‘F. Nellissen’ vind ik wat minder…

Hand Guilloche is sowieso helemaal geweldig. Persoonlijk vind ik de Guilloche modellen van Staudt erg veel ‘bang for the buck’. Een stalen horloge van Benzinger (dat is de kunstenaar die de wijzerplaten maakt) vind je niet onder de 10K. Een hand Guilloche van een gerenommeerd(er) merk kost al gauw flink wat meer dan 10K.

Staudt’s handopwind-uurwerk vind ik erg netjes. Het is inderdaad gebaseerd op ETA maar ze hebben eigen onderdelen op gemonteerd en het uurwerk erg mooi verfraaid in het gaudt. Zwanenhalsregulering, schatons. Doet me een beetje denken aan het werk van Dornblüth: óók erg mooi. Alhoewel zij nog wel een stapje verder gaan; Maarja, ook weer veel duurder.

Heb je de Guilloche Chrono van Staudt ook gezien? Érg sexy. Die was er eerst alleen in het goud volgens mij. Voor 18K. Maar zag in de webshop dat ze die nu ook in het staal aanbieden:

4 likes

Ja, prachtig maar mijn collectie vraagt om een mooie dresser. Chronos heb ik al.

Die toevoeging Nellissen vind ik ook minder, ik ga vandaag nog eens langs een knopen doorhakken.

Dank voor je uitgebreide feedback @egolroh!

Complimenten

2 likes

Doen!!

Mijn maatwerk
Afschrijving doet er dan niet echt toe
De eerste guilloche in stalen kast
Vijf jaar voor “gezeurd”
Nu standaard in de collectie

8 likes

Schitterend horloge met een bizar mooie wijzerplaat.
Yvo maakt hele mooie stukken !

Enige smet…de naam van een juwelier op de wijzerplaat is voor mij echt een dealbreaker, zeker in dit prijssegment.
Vind het altijd een beetje getuigen van zelfoverschatting van de betreffende juwelier, of dit nou Nellissen is of een andere juwelier. ( er zijn een aantal juweliers hier in NL die nu eenmaal aan een ernstige vorm van zelfoverschatting lijden… :slight_smile: )

1 like

Heb zojuist een aanvulling geplaatst over het Staudt X WatchRagazzi horloge, maar nu met het allereerste ontwerp wijzerplaat.

6 likes

11 likes

Korting van 15% op Staudt

Heeft iemand hier ervaring met gouden horloges van Staudt? Ben me aan het oriënteren voor een Prelude in het goud…

Plaatje van de website:

4 likes

Beste horloge vrienden,

Ik ben mij al een tijdje aan het oriënteren op een Staudt Prelude Chronograph. Wat is een redelijke prijs hiervoor. Ik zag deze voorbij komen op chrono24. Wat is deze gemiddeld waard: Staudt Prelude Chronograph voor € 1.650 te koop van een Particuliere verkoper op Chrono24

1 like

Koopje!!

1 like

Geen ervaring maar het is wel een mooi model waar ik ook al naar heb gekeken. Echter die prijs; Ik snap dat (rose) goud een meerprijs is, maar de x3/4 tov een stalen model die horlogemerken aanhouden is totaal scheef.

Denkt dat je hier niet veel meer op afschrijft
Als je echt serieuze interesse hebt graag pb
Ik heb een van mijn twee Staudt chronos in het blauwe deel staat. Heeft maatwerk wijzerplaat

maar geen opgelegde cijfers

Anders de Chrono24 versie kopen!!

6 likes