Steinhart ocean blue staat alweer stil

Het is soms een mysterie. Een wat langer verhaal, en hier Meistersinger-gerelateerd:

Ik ken iemand met een MS waarin een ETA 2824-2.; dit was een cadeau dat ik hem samen met iemand anders gaf. Hij wilde dit model heel graag. Al snel kwam het verhaal dat-ie 's ochtends stil stond. Terug naar de winkel (ken de eigenaar en beun heel af en toe in zijn atelier), uurwerk servicebeurtje onder garantie, en maar weer proberen. Geen verschil. Eigenaar inmiddels licht geirriteerd, maar ja - ik snapte het ook niet. Deze keer deed ik eens de servicebeurt, geen onrechtmatigheden aangetroffen, en maar weer terug naar de eigenaar. Geen verschil. Hij droeg het horloge nu alleen nog af en toe, en pas na het geheel -met de hand- opgewonden te hebben.

Na lange tijd stelde ik hem voor dat ik het eens een tijdje droeg. OK. Eigen bandje er aan gezet, en gaan dragen - maar dan ook nog eens volgens mijn doordeweekse “dracht”: Slechts enkele uren per dag, nl. van na het douchen tot het moment dat ik ga werken; daarbij gaat-ie af, want de gesp kan mijn werk beschadigen. In de pauzes telkens weer even om. Dan nog weer onderweg naar huis, en thuis na nog een uurtje dragen weer af. In totaal dan slechts zo’n 3 uur per dag het horloge om, en dat 5 dagen lang, zonder handopwinden.

Legde 'm vrijdagavond neer, liep nog steeds. Stond 40 uur later pas stil. Snappen jullie het…? Eigenaar draagt 'm nu nooit meer, en da’s toch wel heel erg zonde.

Het kan dus op een of andere manier toch te maken hebben met degene die het horloge draagt; dit zeg ik zonder te oordelen of met de vinger te wijzen, want een verklaring heb ik evenmin. Maakt het er niet makkelijker op vrees ik. :confused:

Als de fout bij mij ligt dan sta ik daar echt open voor. Ik vind het wel vreemd dat ik zelfs met mijn vintage omega geen problemen heb evenals met de MM600 en een valjoux 7750 die zelfs maar in een richting opwindt. Wel lees ik hier en daar via het Uhrforum dat het Soprod uurwerk gewoon een slechte reputatie heeft op dat gebied. Van Engelen kreeg ik om 19.30u nog een bericht dat ik mij maar bij Steinhart zelf moet melden. Tot maandag geef ik ze de tijd om fatsoenlijk te reageren en anders stuur ik een wat pittigere mail.

Groet Bert

Dat klopt en dat wist ik ook. Maar de soprod 9040 wordt gewoon als eigen kaliber gemarket en verkocht. Daar kunnen we dus lekker over gaan discussiëren maar doen we beter niet.

Heel dat Soprod maakt geen eigen calibers ,maar verbouwd Eta uurwerken met wat eigen onderdelen en marketen dat als zijnde ‘‘eigen’’ uurwerken net zoals Frederique Constant dat doet met hun ‘‘manufacture’’

De Soprod a10 is niks anders dan een Eta2892 met eigen kleurtjes en tierelantijntjes.

Einde discussie. :smile:

Tuurlijk…:smile:

Het Soprod A10 is toch echt een compleet ander uurwerk dan de Eta’s. Aleen de inbouwmaat is gelijk aan de Eta 2892 en daar houdt elke overeenkomst mee op. Inmiddels weet ik wel wat de gangreserve is als hij helemaal opgedraaid weggelegd wordt en dat is precies 39 uur. Dat is wel voldoende. Ik weet nu dus dat het aan de opbouw van de gangreserve ligt. Op facebook heb ik in super nette bewoordingen de gang van zaken in de Steinhart groep gezet en het resultaat is dat mijnheer Steinhart mij meteen verwijdert. Herr Günther Steinhart heeft een teer zieltje.

Groet Bert

Toch blijf ik het bijzonder vinden dat je na al dat eerdere gezeik met de “waterverf” bezel :wink: toch een andere steinhart hebt gekocht.
Ik zou nooit meer een klokje van hun gekocht hebben.

Iets met een ezel en een steen :wink:

Ben jij 14 jaar misschien? Die informatie is gwoon via google te vinden in de eerste zoekresultaten hoor.

:smile: :smile::smile: ik denk dat Günther inmiddels meer dan klaar met je is :joy::joy::joy::joy:

Zou je bij hem nog een nieuw horloge geleverd krijgen als je deze bestelt?

1 like

Nee hoor, ik heb slechts een gezond wantrouwen :wink:

Ik wil toch vermelden dat ik ook één goede Steinhart heb en ik heb ze na het waterverfdebacle een tweede kans gegeven, dat is toch niet zo vreemd? Wel beloof ik bij deze plechtig dat ik nu geen enkele Steinhart meer koop.
Dat Gunther klaar is met mij geloof ik ook, maar als hij niet meer reageert dan help ik hem dagelijks herinneren aan het feit dat hij mij een ondeugdelijk product heeft verkocht . Günther moet gewoon een goede garantie geven en zijn verplichtingen nakomen. Als hij een Nederlander was geweest en de koop in Nederland was afgesloten dan was het eenvoudig om hem aan te pakken, nu geldt helaas duits consumentenrecht en dat ken ik niet. Maar een ding verzeker ik hem en dat is dat ik nog niet klaar met hem ben.

Groet Bert

1 like

Het consumentenrecht is Europees geregeld, het zou hetzelfde moeten zijn als in Nederland.

Natuurlijk heb je recht op 2 jaar garantie , maar daar heeft Dhr. Engelen geen boodschap aan en Günther reageert tot nu toe ook niet en dan wordt het in het buitenland net wat moeilijker om je gelijk te halen. Gelijk hebben is één, gelijk krijgen moet nog maar lukken.

Groet Bert

ik heb 4 steinharts en nog nooit problemen gehad. wel ben ik na het lezen van dit topic iets voorzichtiger geworden.

Omdat iemand toevallig een slechte ervaring heeft? Zelf heb je er 4 en nog nooit problemen gehad…

Ik heb ook 2 goede ervaringen met Steinhart,

Vervelend dat je pech hebt Bert

Ik kreeg net een kwijl mail van Gunther met de vraag of ik het horloge dan nu aan hem persoonlijk zou willen opsturen. Hij zal er voor zorgen dat er een nieuw uurwerk in komt. Toen ik hem de derde keer van Engelen terugkreeg zou er ook een nieuw uurwerk in zijn gekomen. Het lijkt op zijn minst langs elkaar te werken daar allemaal.

Groet Bert

Dit lijkt een ultieme poging van hem om jouw probleem op te lossen. Toch chique van hem dat hij je nog tegemoet komt. Na al het voorgaande te hebben doorgeworsteld, kan ik mij voorstellen dat er ooit een eind komt aan zijn geduld.

1 like

Ben benieuwd hoe dit afloopt…!

Vervelend allemaal Bert928GT. Maar ondanks dat voor mij wel een leerzaam draadje over gangreserve, uurwerken en dergelijke. :grinning: