Steinhart only

Gevouwen schakels bedoel ik,van plaatstaal niet massief

1 like

Jawel deze zijn gewoon massief dus geen folded links, ligt inderdaad aan het plastic op de foto…

1 like

De bezel lijkt wel lichter groen dan op de Steinhart foto’s. klopt het dat het meer naar een kermit dan naar de hulk neigt?

1 like

Ik denk dat hij inderdaad wat lichter is dan op de originele foto’s maar denk bewust om hem op de Kermit te laten lijken met zijn zwarte plaat…

Ik ben er helemaal weg van en zeker gezien het geld wat je ervoor kwijt bent, geen betere prijs/kwaliteit zoals ik al vaker gezegd heb…

1 like

Dit is een heel mooi horloge. Wat is de diameter ?

2 likes

44 mm. :ok_hand:

Prachtig. Heb zelf de Batman GMT 39. Ik begreep toen pas n beetje wat de charme is v zo n Batman. Eerst dacht ik, no way, zou liever voor n geheel zwarte duiker gaan.

Het enige wat ik n beetje jammer blijf vinden zijn de gevouwen sluitingen v Steinhart. Dergelijke sluitingen zijn degelijk en wel, maar behalve t.ontbreken v n duikersextentie, mist t net dat beetje extra. Net als op mn Seadweller. Stevige band, solid endlinks, maar dan zo n koekblikken sluiting. Nu toch spijt dat ik niet overgestapt was naar de vernieuwde Dweller. Alhoewel ik daarbij toch ook twijfelde over de ‘zwevende’ kast door de dikke achterdeksel.

1 like

Dank je, de Batman GMT is ook prachtig inderdaad en nog een stapje hoger op de ladder met dat betere uurwerk. Ik twijfel of ik er nog 1 bij koop maar dat ga ik eens goed overdenken…

Voor wat betreft de sluiting heb je gelijk alleen gezien de prijs kan ik daar mee leven, bij bv Breitling voelt het ook niet echt solide aan en ziet er wat goedkoop uit op de Colt uitvoeringen, daarnaast heeft Seiko ook niet de beste sluitingen (rammelen in mijn ogen meer) dus ik vind dat prima…

1 like

Hoorde dat ze daar bij Steinhart ook zo over denken. Het zou anders de prijs omhoog stuwen.

1 like

Dat is ook het verhaal bij Breitling, duurdere sluiting is een hogere prijs en dat willen ze ook niet voor de Colt…

Verkoop je de Steinhart GMT niet :grimacing::wink:

2 likes

Nee, ben niet zo n flipperaar.

1 like

6 likes

11 likes

Even wat leven in dit topic!
De blauwe wijzers zijn prachtig zichtbaar in de buitenlucht! :star_struck:

8 likes

Misschien dat je n gezocht topic kunt plaatsen in t licht blauwe gedeelte?

1 like

Even nog n cross post uit Steinhart's jubilee band

https://www.horlogeforum.nl/uploads/db9961/original/4X/9/b/3/9b376f5c98f822e15aeec6a8d766a08af5c047c7.jpg

4 likes

Nee, zoek er geen (meer) en ben voorzien, heb de nieuwe ceramische groene uitvoering…


8 likes

Mooi,de 39mm?

1 like

Yep de nieuwe versie met Ceramische bezel en gegraveerde cijfers, echt een upgrade tov van het vorige model is mijn mening :ok_hand:t2:

2 likes

Had ‘m in gedachten al op m’n lijstje geplaatst :+1:t2:

1 like