Steinhart, wat vinden we?

[quote=“Atemporal, post:170, topic:134397, full:true”]
En als men the real deal niet kan betalen, jammer dan. Wie zegt dat het leven eerlijk moet zijn? Echte horlogeliefhebbers lopen niet met “hommages”[/quote]Guttegut, waarom zou iemand geen liefhebber meer zijn omdat ie een hommage in de collectie heeft? Ik ben geen liefhebber van hokjesgeest of labeltjes plakken maar dit gaat bij mij toch echt onder de noemer snobisme.

12 likes

Andere discussie weer. Echte, fake of nep horlogeliefhebber. Ik ben een hommage aan de echte horlogeliefnebber.

:innocent:
:innocent:
:innocent:
:innocent:
:innocent:
:innocent:

1 like

Ik vind ‘t niks.

Nomos Tangente ook maar niet meer dragen dus :grinning:

Ze hebben genoeg moois te bieden.

2 likes

Einde “Steinhart kopieert Rolex” discussie dunkt me. Rolex een hommage, dit wordt steeds beter…:joy:

Niet willen/kunnen betalen en dan ook geen hommage/afgeleide kopen vindt ik persoonlijk een merkwaardige opvatting.
Iedereen is hier vrij in hoor en waneer deze redenering op bijvoorbeeld de automobiel industrie zou worden geprojekteerd, wordt het een kleine markt met weinig keuze denk ik… Dit geldt trouwens ook voor veel andere industrieën.

Voor mij geldt, iedereen lekker de eigen keuze om persoonlijke redenen laten en gewoon wat respect voor elkaar’s keuze tonen, het is zo simpel.:+1:

Overigens, ik had hem al klaar staan voor het geval de loterij in ons voordeel was uitgevallen maar helaas…:blush:

2 likes

Steinhart, ik zie dat zo. Iedereen wil een mooie knappe vrouw maar helaas lukt ons dat niet allemaal ( gewoon eerlijk zijn ) en toch kun je ook gelukkig zijn met dat lelijk ding.

2 likes

Dat jij nog tijd heb voor horloge hobby?

7 likes

Het is geen tijdrovende hobby. Eigenlijk meer een interesse dan een hobby:

Je kijkt wat plaatjes, en doet het horloge van de dag om. :slight_smile: :slight_smile: Als ik met reparaties begin, dan wordt het een hobby. :slight_smile: :slight_smile:

Spicy…

2 likes

Misschien moet mr_brakke even zijn huiswerk doen :slight_smile:

4 likes

Dank voor de info, ik ga het bestuderen!

Ik zie nogal wat verschillende versies van de Airman.
Bij dit model:

mis ik t.o.v. de Rolex de 12 uur wijzer, maar misschien kijk ik niet goed.
Er is inmiddels ook een Airman DC4, en die werkt - alweer: volgens de Youtube filmpjes - zoals de ETA2893-2.

Btw, het mooiste GMT horloge vind ik de Orient:

Maar goed, da’s persoonlijk. Btw, ook deze werkt zoals de ETA2893-2, dus qua werking lijkt de Rolex tamelijk uniek. Als er iemand is op HF die een GMT van een ander merk weet die net zoals de GMT-Master II werkt dan houd ik mij aanbevolen.

Off topic… Excuses TS

Volgens de bron der Pontiac bronnen Eric Damstra:

Naar de huidige maatstaven zou Pontiac een mode merk genoemd worden. De
horloges veranderen met de mode mee door de jaren heen. Er is eigenlijk geen
"typisch" model dat kenmerkend is voor Pontiac. Maar de typering modemerk gaat
niet op voor de kwaliteit. De modemerken van tegenwoordig worden vaak zo
goedkoop mogelijk gefabriceerd maar dan kan je niet zeggen van Ponti
ac horloges.
Pontiac maakte zeer goede horloges met calibers van praktisch de hele Ebauche
Group: Venus, Landeron, ETA enz enz. De gebruikte behuizingen zijn ook steeds
van goede kwalitei

2 likes

[quote=“hplooijer, post:197, topic:134397, full:true”]
Ik zie nogal wat verschillende versies van de Airman.
Bij dit model:

mis ik t.o.v. de Rolex de 12 uur wijzer, maar misschien kijk ik niet goed.[/quote]
Dat is een 24-uurs horloge waarbij er 1 cyclus is van 24 uur ipv 2x 12. Ook wel een purist genoemd omdat er geen extra GMT hand is, de 2e tijdzone wordt verkregen doormiddel van de bezelring.

Dit zijn GMT modellen, dus met een extra GMT hand om een tweede tijdzone aan te geven en in dit geval een derde tijdzone door de extra ring (die bij de OS intern zit).

1 like

Yuuup! Mooi spul! de vintage ocean graag! :wink: :+1:

Dan vindt je de Rolex ook vast lelijk ? :innocent:

1 like

Aayt! :+1: