Steinhart, wat vinden we?

Omdat een liefhebbersforum ook leuk moet blijven, matig ik mijn toon.
We zijn er om elkaar, en respect voor ieders keuze.

5 likes

Bepaalt. Maar ik ben het wel met je eens.

Het balletje rolt ook anders. Ik heb meerdere keren gelezen dat de mensen die alleen Rolex willen dragen ook geen echte liefhebbers kunnen zijn omdat ze de rest niet waarderen. Beetje funky.

3 likes

Preciesss! Deze man snapt het.

Bedankt voor jouw scherpe grammaticale oog! Ik had het zelf niet door, misschien omdat ik griep heb… :thinking:

1 like

Als deze hobby voor iemand draait om hoe anderen over hem denken, dan zegt dat meer over hem dan over wat anders :wink:

De populatie van HF bestaat voor 99% uit directeuren en self-made millionaires maar niet iedereen kan sparen voor een Rolex, laat staan de zeldzamere modellen. Er zijn zonder twijfel mensen die lang sparen voor een Steinhart - niet omdat ze willen dat mensen het voor een Rolex aanzien, maar omdat ze het gewoon zo’n gaaf ontwerp vinden.

De negatieve tendens in dit topic stelt mij eerlijk gezegd best teleur. Laat iedereen lekker op zijn eigen manier van de hobby genieten a.u.b.

9 likes

:joy:

Zijn er geen mensen die heeeel erg lang sparen voor een Rolex omdat ze de real deal willen en geen self-made millionaires zijn?

Helemaal mee eens! :+1:

Jaaa! :heart_eyes:

2 likes

Vast wel, maar een factor 20 (of 30-40 voor een GMT) langer sparen voor een Rolex, gaat er voor veel mensen niet in zitten. Zoals gezegd ben ik ervan overtuigd dat niemand een Steinhart koopt in de hoop dat mensen het voor een Rolex aanzien.

Die illusie wordt vooral in leven gehouden door mensen die een Rolex kopen in de hoop dat mensen het voor een Rolex aanzien :stuck_out_tongue:

12 likes

Zo kan je weg zijn van de Mona Lisa, en er een poster van kopen en die inlijsten.

1 like

Exact. En niemand met deze poster aan de muur zal doen alsof het 't origineel is.

1 like

Die vergelijking staat als een tang op een varken met alle respect. Je kunt een merk als Steinhart geen poster van Mona Lisa noemen en de Rolex als het origineel.

Niet al hun modellen maar een groot gedeelte wel. Zo is het nu eenmaal maar ik heb hiervoor al betoogd dat daar niet per se iets mis mee is.

1 like

Okay daar heb je wel een punt.

Voor de mensen die roepen dat je niet mag bepalen over smaak. Dat klopt zeer zeker, maar het lijkt mij zo frusterend om hier elke keer rolexen voorbij ziet komen, terwijl je een steinhart liefhebber ben. Ik denk dat je op het RWI forum beter op je plek ben.

Nee dat niet, het richt zich absoluut op een ander marktsegment. Maar als het nodig zou zijn zou ik dan wel doorsparen en een GMT met eigen smoel kopen.

Heel erg cool.

6 likes

Dit raakt kant noch wal, mijn beste.

Waarom zou het één, het ander uitsluiten? ‘Kunnen’ is een zeer grote factor qua financiën, en ‘willen’ overigens ook. Laten we eerlijk wezen: meerdere duizenden euro’s voor een horloge is exorbitant.

Is toch gewoon een normale vraag?

1 like

Het is niet buitensporig, maar net waar jij waarde aan hecht. Als je het ziet als puur de tijd zien, dan is het inderdaad buitensporig. Maar als je je verdiept in het fabriceren van bepaalde (niet alle) horloges, dan snap je de kosten wel. Een rolex horloge maken duurt 1 jaar tijd. Patek of ap maakt elk onderdeeltje perfect!

Je kan ook een Fiat panda rijden, die brengt je ook van a naar b.