Steinhart, wat vinden we?

Wearing while we are speaking. Hommage of niet, het blijft een heerlijk horloge, kwalitatief toch wel een tandje beter dan de SKX009 (welke ik ook heb).

98% van mijn omgeving kent het origineel toch niet dus het verwarren met een Rolex valt wel mee (denk ik)

14 likes

Ik zit ook voor een duiker te kijken voor in 2018 tot max €500. De Steinhart gmt ocean one staat ver boven aan samen met onder andere een Longines Hydroconquest, echter gaat deze het vermoedelijk niet redden met het budget.

1 like

Je kunt voor dat geld niet veel beters krijgen qua spec, daar heb je gelijk in. Maar toch.

Het blijft subjectief. Maar eigen vormtaal is wel een dingetje.

1 like

Gewoon kopen mooi horloge!! Ik ben nogsteeds erg tevreden met mijn OT500. Uiteindelijk is alles een hommage… ook de ironische omega speedmaster zie ander topic :laughing:

4 likes

Ik heb geen problemen met hommages, maar ik vind de bezel van die Steinhart te grof voor de markers op de wijzerplaat. Iets klopt daar net niet.

Ik heb er wel eens eentje thuis gehad, en de kwaliteit is erg goed

Hij is natuurlijk een stukje duurder, maar ik zou dan voor een Squale GMT gaan

6 likes

:+1:

1 like

Steinhart maakt ook deze. Deze week binnen gekregen. Kwalitatief top.

9 likes

Vond deze pepsi niet mooi omdat hij juist net níet op the real deal lijkt. Soort van.

De kast is net te lomp: een paar mm groter, iets langere lugs en grovere crownguards.

De bezelrand is iets te dik en de cijfers hebben een wat te groot lettertype. Hierdoor lijkt de bezel in verhouding te klein.

En de autist in mij wordt ook niet blij van de urenwijzer die iets breder uitloopt vanaf de basis. Ziet er ongebalanceerd uit.

Al met al had ik dan liever gehad dat deze óf meer op het echte werk leek (zoals een MKII Key West) of iets relatief anders (zoals een Zodiac Aerospace GMT of een SKX009) :slight_smile:

1 like

Steinhart staat ook op mijn lijstje voor 2018 en ik twijfel ook moet ik bekennen!

Genoeg fondsen voor een echte sub gaat mij meerdere jaren kosten…waarom geen Steinhart?

Ik twijfel nog maar zie geen morele bezwaren; maar weet ook weer niet of ik met dit alternatief echt tevreden zou zijn…

Maar eens zien wat 2018 brengt; een sub hommage blijft op de lijst bij gebrek aan 6k :sunglasses:

P.s ik heb al een skx009 :smirk:

1 like

Waar zit het kwaliteitsverschil in? Ik zat zelf te denken aan een SKX007 maar als de kwaliteit van Steinhart beter is, wil ik dit natuurlijk meenemen in de overweging.

Maakt (of al gemaakt)Steinhart ook horloges met een “eigen smoel” om zo maar te zeggen?

1 like

4 likes

ehhhh, dat is niet helemaal een eigen smoel.

11 likes

Neen; maar is dat erg en relevant?
(ze hebben overigens wel een aantal horloges die geen een-op-een hommage zijn maar dat terzijde)

1 like

:zipper_mouth:

1 like

Thanks!..dacht eerst dat links een Steinhart was, ik dacht dat dat dus een eigen ontwerp was…nee dus :grin:

2 likes

Via waar heb je hem besteld?

@Marijn92
https://www.steinhartwatches.de/en/diver-watch/ocean-titanium-500-gmt-premium.html

3 likes

Had hem zelf ook al via steinhart zelf gevonden, voor de rest maar een enkele andere site gevonden die steinharts verkoopt

fascistoïde en geen t er tussen

1 like