Steinhart, wat vinden we?

hahaha alsnog verkeerd, schaamrood tot de enkels hier

haha,
Ik ben wel een beetje een taalpurist maar niet op het gebied van een d of een dt, dat zijn vergissingen.
Echter lees ik ook vaak zinnen die beginnen met " me moeder" en “me horloge” , daar kan ik dus niet zo goed tegen.

groetjes Lenno

5 likes

die t was per ongeluk, met d of dt’s geen moeite maar wel met typen in het algemeen :grin:.

Denk dat we mensen beetje in hun waarde moeten laten dus niet te veel op taalfouten letten, gaat om de boodschap uiteindelijk. Met een knipoog mag altijd maar moet niet zo vervelend worden dat mensen een boost van hun ego nodig hebben

2 likes

Via de steinhart site heb ik deze besteld. Enkele dagen later ontvangen. Chocoladereep erbij; geen scheur in de " omdoos ":grin:

3 likes

Over homages gesproken, 220 dollar heb je evt. ook een Tisell. Ik heb er twee gehad, zijn wel geinig.

Tip voor mobieletelefoongebruikers klik op foto voor meer kleuren.

2 likes

11 likes

Daar gaat wel zo’n beetje de hele discussie over… dus ja.

1 like

Begin maar eens met mij volledig te quoten… :unamused:

Ik ben een rebel…

1 like

Heel grappig maar je vervuilt nu wel (eerst al de taalpuristen!) dit topic met onzin.

1 like

Men beseft ‘zich’ nog altijd iets, mijn beste…

Hahaha, goed punt.

1 like

Wij beseffen. Wij realiseren ons daarentegen wel.

Ai. Dat moet pijnlijk zijn, m’n waarde. :slight_smile:

Dan is die Steinhart voor 490 Euro niet te kloppen.

Want serieus, waar krijg je voor minder dan 500 ballen een GMT (!) met een ETA uurwerk? Miyota 9000 in alle ere, het blijft een standaard dreizeiger.

2 likes

Ik kan uit eigen ervaring wel stellen dat de Tisell erg veel waar voor je geld is… goede afwerking, saffier, soort glidelock, zeer nauwkeurige 9015 (mijne liep -0,4/d en dat is niet ongewoon) en een prachtige ceramische bezel. Tsja, er zit geen ETA in, maar de vraag is wat daar nu de meerwaarde van is. En de 9015 zie je ook terug in veel duurdere (microbrand) horloges.

Zou er bijna nog één bestellen!

4 likes

Dit :wink:

7 likes

Zo’n Tisell is overduidelijk een replica met alleen een andere tekst op de plaat. Toch?

Waar Steinhart (relatief gezien) moeite doet door een andere kast, wijzers, formaat en dergelijke te nemen, komen bij een Tisell de onderdelen gewoon uit de Chinese sweatshops.

Wat mij betreft zit tussen Steinhart en een Tisell de scheiding tussen hommage en replica. Ook al weet ik dat er technisch/officieel gezien met een Tisell niks mis is.

1 like

Ik zal 'm toch een keer schoonmaken, maar heeft het klussen goed doorstaan :grinning:

3 likes

Oei auuu!!! Ik was er heilig van overtuigd dat ik gelijk had :wink:
Thanks, ennuh, sorry voor de poging-tot-disje.

2 likes

De kast van de Steinhart is 2 mm groter in diameter t.o.v een vergelijkbare Rolex.
Dat maakt dat hij aan de pols niet zo elegant oogt als het origineel.

2 likes

Juist. Een iconisch ontwerp onderscheidt zich vaak juist door dit soort ogenschijnlijk kleine details. Verhoudingen, afwerking, gewicht… De Rolex zal dat beter voor elkaar hebben (daar zitten ook iets andere budgetten natuurlijk).
Wetende dat ik een replica / hommage (voor mij eender) draag van een bekend model, zou er altijd iets in mijn achterhoofd knagen dat ik iets draag dat het nèt niet is. Mijn persoonlijke mening.

6 likes