Steinhart, wat vinden we?

Mijn moeder heeft mij in mijn kindertijd eindeloos op het hart gedrukt nooit te zeggen dat ik me besef. Eén van haar andere absolute haat-objecten was het gebruik van “ik irriteer me aan haar”. Daar ergerde zich altijd dood aan.

Nu is ze 80 en vallen die dingen haar niet meer op. De fakkel is op mij over gegaan.
:slight_smile:

Dat dus.

1 like

Deze is ook mooi maar weer wat duurder.

Groeten
Rutger

2 likes

Ik vind deze echt heel vet!:+1:t2: Met ceramic bezel-insert toch?
Maar is volgens mij wel meer als €500,=

2 likes

Ja iets meer 2de hands ongeveer € 600,-- :wink:

2 likes

Jij maakt mij zo boos

2 likes

Ik zie nog steeds een Rolex GMT Master, net als bij de Squale.

Als Steinhart het nu eens bij die ene kekke eigen Ocean One hield, en Tag het bij z’n carrera’s en zo, en dat Squale het ook bij de Tiger, de 1521 en die laatste houdt, dan hoeft niemand faux-Rollies te kopen.

De GMT Master wel een van de mooiere Rolex duikers. Rank, niet te groot, kleurrijk en smaakvol. Zolang hij niet in het goud/blauw gedaan wordt.

Iedere Rolex is fout, laat staan een kopie.
Kom maar door @jeroenderee

2 likes

Ontbrekende T!

3 likes

Klopt maar de kast is totaal anders. Ik zal waarschijnlijk nooit een Rolex gmt kunnen bezitten omdat ik daar het geld iet voor (over) heb. De TH is wat mij betreft een mooie vervanger. Overigens is de gmt geen duiker maar een pilotenhorloge.

Groeten
Rutger

Die zit er bij mij strak in, geen zorgen! Een kritisch oogje op elkaars taalgebruik houdt het niveau hoog.

3 likes

Oeioeioei

1 like

Zolang de taalpuristen elkaar in de gaten houden en de rest met rust laat zal het wellicht tot een hoger niveau leiden :grin:

3 likes

Van de ene kant vind ik dat je moet kopen wat je mooi vind. Verder is het natuurlijk gewoon een ordinare replica waar ze schaamteloos een ander merkje op geplakt hebben. Of je dat erg vind, of juist niet moet je zelf beoordelen.
Het merk Steinhart heeft, alhoewel ze ook een paar originele ontwerpen hebben gefabriceerd, in mijn opinie(!) dezelfde status als een willekeurig chinees plakmerk. Duitse naam en/of ETA uurwerk of niet.

2 likes

Hier ontbreekt toch het woordje “zij” tussen ergerde en zich.:wink:
@Fate_Amenable_To_Change

1 like

Ik heb toch nog een keer naar de TH gekeken en vond de volgende verschillen; andere kast, andere indexen, andere wijzers, andere structuur van de wijzerplaat. Kortom, het loupje en de kleur van de bezel is ongeveer hetzelfde. Ik zeg, totaal ander horloge, niet te vergelijken. :stuck_out_tongue_winking_eye:

Groeten
Rutger

1 like

Wederom weer bedankt voor alle (on topic) reacties. Veel uiteenlopende meningen kan best leuk zijn! Haha, Bovenstaande Tag Heuer is erg mooi. Heeft naar mijn mening meer wat eigen design. Doorsparen dus! :+1:t3:

Gewoon kopen. Vind je de Steinhart met Pepsi bezel mooi, ik vind hem prachtig dan vooral kopen.
Wat is het doel van een hommage? Ik heb hier op HF een prachtige Longines Hydroconquest gekocht met reliëf bezel en aangepaste blauwe wijzerplaat. Is dit dan een originele Longines of een Yachtmaster hommage wat dan weer niet mag? Ik ben er blij mee. Ik zie een hommage als een horloge welke door de drager gekoesterd wordt, het origineel is financieel niet haalbaar maar het is wel een echt horloge, mooie afwerking, mooie materialen en nog Altijd nog beter dan een Diesel, Armani of Hugo Boss, daar krijg ik serieus vlekken van.

6 likes

Alleen het woord hommage🤔. Hommage betekent eerbetoon . Geen ordinair jatwerk om geld te verdienen.
Maar ja, wat kan het verder schelen wat anderen ervan vinden.

3 likes

Ik heb het niet zo begrepen op merken wiens bedrijfsstrategie voornamelijk kadert in het kopiëren van andermans ontwerpen, maar de prijs-kwaliteitverhouding valt moeilijk te bekritiseren. Voor de fractie van een prijs van een Submariner krijg je een erg degelijk horloge. Ik heb zelf een Submariner gehad en verkocht, maar ik denk wel dat er een Steinhart Ocean One in de plaats komt.

2 likes

Precies dat gevoel heb ik bij een Steinhart.
En geloof me: dat knaagt zo hard dat hij monenteel de horlogekist niet meer uit komt…

1 like