Steinhart, wat vinden we?

En wat vinden ‘we’ dan van de Titanium Ocean One? In mijn ogen wel een ‘milsub’ maar geen hommage aan een specifiek model, wel jammer dat hij niet 39 tot 40 mm is.

1 like

Kon het niet laten. :slight_smile:[quote=“mick_de_Boer, post:123, topic:134397”]
Titanium Ocean One
[/quote]

Mooi, eigener horloge. :slight_smile:

1 like

Ik wacht nog even op een 39mm GMT met 18mm band van Steinhart :ok_hand:t2: Die zal er ongetwijfeld komen.

4 likes

Jaaaa die zou ik ook direct aanschaffen! :sunglasses:

1 like

een duiker met 3 ATM ? Verder wel leuke klok

Heb zelf overigens de Ocean One Green. Schijnt op een Rolex ‘Kermit’ te lijken, maar dat interesseert me verder niet zoveel. Mij bevalt het ‘klassieke’ duikers-uiterlijk en ik zal toch never nooit de echte aanschaffen.

2 likes

Heb zelf deze ,prima tevreden over

3 likes

EDIT: mosterd (11 dagen) na de maaltijd, zie ik nu. Excuus!

Gelukkig nieuwjaar!

1 like

Lijkt ie op de Rolex GMT dan??

Is de kwaliteit niet beter van de Squale Rolex homages ? Volgens mij worden die door Davosa gemaakt…
*Edit
@koekoek

1 like

Beter een keer een taalfout maken in het Nederlands dan voor de helft Engelse woorden of zelfs zinnen gebruiken, omdat dat zgn populairder klinkt. Kom je hier op het forum regelmatig tegen. Dat is pas taalverloedering.

Met Steinhart is naar mijn mening niets mis. Ik heb er zelf ook een gehad, maar ik zou persoonlijk nooit een kopie kiezen van een huidig model van Rolex omdat ik me in de gelukkige positie bevind dat ik de originele ook zou kunnen betalen, maar als dat niet zo zou zijn, ach waarom niet. Ze zijn voor het geld prachtig afgewerkt veelal met ETA uurwerkjes. Ze hebben voor mij 10x meer “liefhebberswaarde” dan een klokje van een modemerk zoal Boss, MK, DW enz.

5 likes

Ik heb zelf drie Steinhart horloges gehad.
Eén heb ik weggegeven.
Nu heb ik er nog twee waarvan er één op de nominatie staat een andere eigenaar te vinden.

Ik zou Steinhart prefereren boven Squale

2 likes

Ik heb aanvankelijk enkele Steinharts gehad om te proberen te voelen hoe een echte submariner zou bevallen en dat heeft toen goed uitgepakt.

De Steinharts zijn al lang naar andere blije eigenaren verhuisd maar er is nog één recente 39 mm waarover ik twijfel of ik hem zal aanschaffen. De reden is heel eenvoudig, ik zal het origineel nooit kunnen aanschaffen…

Zucht…:heart_eyes:

Tja…:blush:

Prijs/kwaliteit van Steinhart is prima te noemen, ik heb vrede met de reden en toch heb ik nog steeds niet op “bestellen” gedrukt.

Misschien (los van het merk) toch teveel verschillen met het origineel…:thinking:

3 likes

Echt ? Blijkbaar heb ik een ander soort bril, want ik zie wel een paar overeenkomsten

:joy: hahaha, zo blijven we bezig,… hoorde laatst eek a mouse, … dacht origineel, leuke muziek…blijkt simpele simon t toch al eerder gedaan te hebben…

M’n goedkoopste mechanische horloge, maar wordt wel het meest gedragen. Geweldige kwaliteit voor een geweldige prijs.

6 likes

ook ik ben zeer tevreden over mijn Steinhart.
Goede prijs kwaliteit verhouding.

5 likes

Als ik dan op de canapé zit, luisterend naar lieden die maar lopen te wauwelen over het wegbrengen van “kids”, ben ik blij een taalpurist te zijn. Als echte linguïstieke gutmensch ben ik sowieso mordicus tegen het gebruik van leenwoorden, en als het aan mij ligt wordt dat nooit salonfähig in ons epoque.

Evengoed wordt deze afkeer, wanneer ik 'm en pleine publique ventileer, niet altijd als bon ton ervaren. Zo stond ik laatst in de apotheek aan de farmacoloog uit te leggen dat het fenomeen van de leenwoorden de apocalyps der Nederlandse taal in zou kunnen luiden, maar om nu te zeggen dat er bij de goede man een Eureka-moment plaatsvond valt te betwijfelen gegeven de ironische respons die mij ten deel viel.

Soit. Mijn filosofie is leven en laten leven. :slight_smile:

15 likes

Waarom loop jij elke willekeurige post te vervuilen met je taal gewauwel?
Is het zo lastig gewoon inhoudelijk te reageren?

Ben intussen wel klaar met dit gekwebbel: nog iets te melden over Steinharts?

7 likes

Van wat ik gelezen had was de kwaliteit van die squale homages juist erg twijfelachtig. Maar goed, ik heb beide niet in mn handen gehad.

1 like

Jij ook een allerprettigst 2018 gewenst, poppedop. :kiss: :kiss: Ik zie dat je vrolijk uit bed gestapt bent. :kissing_heart: :kissing_heart: :middle_finger:

Over Steinhart is alles al duizend keer gezegd: Kwaliteit meer dan OK, niet duur, maar negen van de tien keer gejatte ontwerpen. Sommigen leven er zeer graag mee, anderen absoluut niet.

Die discussie is al zo uitgemolken dat een mens minder serieus reageert.

9 likes