Stel je kon NU je collectie ruilen voor je grail (van gelijke waarde). Zou je het doen?

Zou ik zeker overwegen, momenteel een duotone Rolex gmt m’n grail. Reden waarom ik nog niet die stap gezet heb is dat eerst alles weg moet voor fondsen en dan is het wachten tot je die ‘mag’ kopen. Voor hetzelfde zit je een jaartje of 2 zonder horloge :see_no_evil:

1 like

Ook ik waardeer de Eichi II heel erg, dat weet je al een tijdje. En wellicht zou mijn hele verzameling een leuk eind in de buurt komen, als ik alles bij elkaar op zou tellen, met een tekortkoming van zo’n 10.000 op een knappe gebruikte.

Ik heb helaas een aantal horloges die ik simpelweg te leuk vind of te lang heb om weg te doen, dus ik denk niet dat ik het over m’n hart zou verkrijgen, ook al kon ik er winst op maken.

Bovendien is een horloge van 45K wat spatwaterdicht is mij een iets te nerveuze aangelegenheid. Ik hou het wel op het zorgeloze dragen van mijn lekkere SBGW231. Het is geen edelmetaal, het is geen handwerkskunst, maar het is wel een horloge waar ik erg van geniet en wat ik gewoon graag, vaak en overal draag.

:point_up: Exact dat.

3 likes

Ja, direct!

Type goede keus…

2 likes

Tja

nautilus en mijn gmt batman en Zenith el primero houden

3 likes

Dan heb je eindelijk je Eichi II, loop je nog de hele tijd met een Casio om je pols, omdat ie anders beschadigd raakt, gestolen wordt, vocht opneemt. Zo’n heel duur horloge is alleen geschikt voor mensen die het gewoon makkelijk kunnen betalen, niet voor mensen die ervoor al hun andere horloges moeten verkopen. Ik denk dat de lol er dan snel vanaf is.

6 likes

Ik denk dat iemand die er bij loopt als een clochard met z’n Daihatsu Cuore terwijl hij een Eichi II draagt heel erg niet met profileren bezig is. Sterker nog, ik denk niet dat er ene sterveling is is uit profileringsdrang een Eichi II koopt, ook al laat je de auto’s en kleren buiten beschouwing.

Ga maar na: Heb je er ooit eentje bij de Emmy’s / Grammy’s / Britpop / Oscars gezien, is er ooit een voetballer mee voor de dag gekomen of heeft hij ooit iets van een opwachting gemaakt in welke red carpet setting dan ook?

Ik vrees dat het een liefhebbershorloge pur sang is, waarmee je je als de totale anti-these van de Koningin van Sheba profileert. :slight_smile:

Blijkbaar hou je de automarkt niet in de gaten, want als je drie keer met je ogen knippert heb je voor 50K aan opties op de huidige Renault Megane, een Corollaatje of een ID3 gespijkerd. Ik vrees dat je naar de ton of twee moet als je nog wilt pochen.

Helaas. Want ik geef niets om auto’s, maar heb wel een fatsoenlijke nodig waar ik woon.

9 likes

Heel eenvoudig. Als je nu allemaal horloges in de collectie hebt die je kan indien verkocht morgen weer zo kan terugkopen dan zou je in elk geval het een keer kunnen proberen.

Voordeel is ook:

Eenmaal je grail, kom je er snel achter dat je er toch weer iets naast wilt. Dat gaat dan vanzelf ook gebeuren en bouw je weer aan een nieuwe collectie.

Dus conclusie: Kun je het allemaal terugkopen dan doen. En weer rustig verder bouwen.

Disclaimer: na je eerste grail is er weer een nieuwe grail. Je bent nooit klaar. :sunglasses:

11 likes

Nog niet na 3 maand :crossed_fingers:

Maar wel al een side grail incoming

2 likes

Ik zou het best eens een keer kunnen doen, maar ik heb nu wel erg veel tijd en moeite gestoken in wat ik nu heb. Dat zou zonde zijn. En zoals hierboven al vaker genoemd: het kunnen afwisselen is veel te leuk.

Overigens heb ik die liefde voor de Eichi (of Credor in het algemeen) nooit zo begrepen. De afwerking is erg knap maar ik kan ze gewoon echt niet mooi vinden.

7 likes

En wij willen profileren! :wink:

2 likes

Haha ja. Nu ik zonder Rolex zit mis ik toch een beetje de aansluiting bij vrienden en collega’s. Zelfs mijn wederhelft is minder verliefd.

16 likes

Ik vind dit juist de leukste tijd van deze hobby. Ik ben vaak heel tervreden met wat ik heb. Maar dan mis ik toch weer dat gierige zoeken. Dus zou dat niet zonde vinden

2 likes

Nee, dat is de conclusie uiteindelijk ook wel denk ik. Grail of niet, het zoeken naar de volgende houdt toch nooit op.

1 like

Dat is de spijker op zijn kop. Zo lang ik het leuk vind om een zoektocht te beginnen om een bepaald horloge te bemachtigen ga ik nog niet naar 1 horloge. Al kan ik me voorstellen dat er een tijd komt dat ik alles verkoop voor een witgouden Patek :innocent:

3 likes

Grootste deel van m’n collectie heeft emotionele waarde (en niet bijzonder veel monetaire waarde), dus zelfs al zou ik alles kunnen ruilen voor m’n grail, quod non, dan zou ik het niet doen.

Daarnaast wisselt de beoogde grail om de paar weken gewoonlijk :sweat_smile::sweat_smile:

Poeh, goede vraag.

Ik heb het geluk gehad dat ik de afgelopen 25 jaar verschillende grails heb kunnen aanschaffen.

Het begon op m’n 16de met een Rado Ceramica, daarna een Speedmaster, Sub, Lange 1 en Patek complicatie.

Het probleem van mijn grails, is dat ze exponentieel duurder worden, mijn besteedbaar inkomen daarentegen blijft daarop achter :joy:.

Concreet is dit nu een grail van mij.

Maar dat gaat hem dus nooit worden.

Ik ben dus bang bang dat ik even “uitgegraild” ben en dat is helemaal niet erg. :grinning:

15 likes

:shushing_face:

Straks leest mijn vrouw mee

1 like

En hoe weet jij dat ze dat niet óók doen? Klinkt een beetje als afgunst dit.

Ik zou tenminste twee horloges nodig hebben. Een stalen sportieve, en een meer dressy op leer. In mijn ogen niet te verenigen in één.

Ik kan voor beide types misschien best een grail bedenken, maar die zullen de waarde van mijn huidige set gigantisch overstijgen vrees ik.

Maar: minder is voor mij op dit moment wel meer, dus flink afgebouwd. Dat wil overigens niet zeggen dat ik met minder horloges gelijk de behoefte heb aan duurdere horloges.

3 likes