Ik heb mijn grail.
Meer complicaties, meer grail?
Nee, voor mij niet.
Het geeft wel rust, je grail kopen… Maar de collectie er voor weg? Mwah.
Ik zou er wel 5 a 6 voor weg doen.
Ik heb mijn grail.
Meer complicaties, meer grail?
Nee, voor mij niet.
Het geeft wel rust, je grail kopen… Maar de collectie er voor weg? Mwah.
Ik zou er wel 5 a 6 voor weg doen.
Prachtig!
Ik lees veel interessante overwegingen!
De belangrijkste voor mij is toch wel dat je bij een grail altijd weer andere horloges zult willen hebben. Eentje voor dagelijks, eentje voor het sporten, een vintage, etc.
Dan komt voor mij ook wel de vraag om de hoek hoeveel geld je in horloges wilt hebben zitten. Het blijft onnodige luxe. Uiteindelijk is het alleen het verhaal dat je het geld waard is.
Dat vind ik het aantrekkelijke aan de Eichi. Naast dat ik het ook een mooi object vind. Dat verhaal gaat over de makers ervan. Niet over bergbeklimmers of duikers of de ‘groten des aarde’. Maar over de makers.
Dit typende bedenk ik me dat dit voor mij ook het verhaal van mijn Minerva Pythagore is. Het verhaal van de fabriek die op zijn eind loopt en dan voor de overname en voortzetting deze serie nog maakt.
Nu heb ik weer helemaal het gevoel dat ik NU alles zou willen ruilen voor een Eichi behalve de Pythagore…
Ik slaap er weer eens een nachtje over!
Twee jaar een cheapo om de pols om daarna de grail binnen te hengelen moet geen enkel probleem zijn toch?
Voor sommigen is dit een grail, niet ten onrechte. Heel fijn horloge.
Dat slaat echt als een tang op een varken .
No. Ik heb geen grail.
Never say never.
Enkele jaren geleden zei je dat ook en toch zijn ze allemaal in bezit of geweest.
Je hebt er verstand van lees ik. Best een zure mening die je hebt.
Als je nu eens meer mensen kende die horloges van 40k dragen en auto’s van 50k rijden (al ben je daar tegenwoordig heel snel aan maar dat terzijde) zou je wellicht beseffen dat dat ook mensen zijn die iets voor de maatschappij doen.
Dat is éxact wat je zei over een gouden daytona toen je die Rado kocht.
Ik heb alles gelezen en gezien wat jij de afgelopen tijd aan je collectie hebt toegevoegd. Jij mag niet meedoen in dit topic!
Ik sta momenteel op het punt dit te gaan doen. Ik heb er maanden over nagedacht (dus iets meer dan een nachtje).
Ik heb een kleine collectie. Daar heb ik bewust voor gekozen en ben een jaar geleden begonnen met uitdunnen. Nu ik een jaar deze collectie heb, merk ik dat ik ook uit deze collectie vaak maar één horloge echt vaak draag en de rest ligt er om mooi te wezen.
Dus nu sta ik inderdaad op het punt om alles te ruilen voor die ene grail. Ik moet alleen nog wat bijleggen, dus daar ben ik nu voor aan het sparen. Maar hij is binnen handbereik.
Dat zich bemoeien met het vermeende uitgavenpatroon van personen met een groot vermogen door minderen van portemonnee heeft een uitermate treurige component inderdaad.
Had ooit een collega die zich ook mateloos ergerde aan dit fenomeen en ze had steevast de volgende reactie:
Oh? Jij vindt dus dat mensen met veel geld een percentage moeten schenken aan goede doelen of minder bedeelden?
Weet jij dan of ze dit wel of niet doen?
Dat weet jij niet.
En hoeveel geld heb jij nu op je rekening staan?
Nou?
Waarom geef je dáár niet tien procent van weg dan?
Nou?
Maar dat doe je niet hè?
Maar anderen moeten dit wel doen van jou terwijl je het zelf niet doet?
Dan was het gebemoei heel snel klaar, en terecht
Beste beslissing ooit!
Je gaat dan terug naar drie, vier horloges en de enige uitgave daarna is af en toe een nieuw horlogebandje.
Ik zou hier met een standaard antwoord op reageren als: “oh maar ik doneer ook meer geld dan jij. Iedere maand… via de belastingdienst”.
En daarna koeltjes weglopen
Als het er van komt, dan heb ik nog maar twee horloges, de grail en een Seiko Mod.
En inderdaad, dan zal ik veel gaan wisselen met bandjes. Ik heb al wat topbanden gezien!
Zo gewoon gebleven, hè
Nou, dit vind ik wel een beetje een nare en ook zure opmerking. Dit is een horlogeforum. Voor liefhebbers van horloges dus. En hier wordt een heel normale vraag gesteld over een grail-horloge. Ik gun het iemand van harte dat hij een horloge koopt voor wat voor bedrag dan ook.
En of je nou gespaard hebt voor een klassieke Porsche, de ultieme carbon racefiets of een trip naar de Titanic, dan feliciteer ik van harte degene die dat zich kan veroorloven en er plezier aan kan hebben.
En, om het even dicht bij mijzelf te houden: Ik werk al sinds 1983 voor vrede en veiligheid van ons land. En van mijn spaargeld heb ik een aantal horloges kunnen kopen. Beetje flauw om dan te roepen dat iemand die hard heeft gewerkt voor de maatschappij dat hij “niets over heeft voor een ander, maar alles voor zichzelf”.