Stel je kon NU je collectie ruilen voor je grail (van gelijke waarde). Zou je het doen?

Akkoord dat deze Eichi een slecht voorbeeld is van een patsershorloge. Ik sprak in het algemeen over horloges die een astronomisch bedrag kosten. De kostprijs heeft niets meer met de realiteit te maken (ook niet met de werkelijke waarde) en mijn mening is dan ook dat mensen die dit kopen alle realiteitszin hebben verloren. Een populaire mening op een horlogeforum is dit duidelijk niet, maar ik vind dat het toch eens gezegd mag worden (ik zou hetzelfde doen op autoforum, etc - daar zit ik wel niet op maar dat terzijde). Afgunst, tja, mocht het dat zijn zit ik zeker op het verkeerde forum. … Heb wel nieuws voor de zogenaamde rijken die eerst hun collectie moeten verkopen … Als je’t niet kan missen, moet je’t niet kopen. TL DR koop wat ge wilt, maar ik mag er wat van vinden.

Dit gaat over jouw laptop en GSM?
Je woning? Fiets, auto?
De kleding die je draagt? Schoenen?
Je boodschappen?

:roll_eyes: absurde vergelijking, dat zijn allemaal quasi noodzakelijke voorwerpen.

Ik ben bang dat je verkeerd bent geïnformeerd. De Eichi 2 wordt alleen in edelmetalen (platinum en rosé goud) gemaakt, en de kast is dus zachter dan die van een stalen horloge. Afgezien daarvan is het een behoorlijk robuust horloge, niet dun en met stevige lugs.

Het Spring Drive uurwerk is uiteraard aanzienlijk robuuster dan een uurwerk met een balanswiel. Mede daardoor zal een Eichi 2 ook minder vaak een service behoeven dan een gemiddeld horloge.

3 likes

Ik mis de optie: je collectie behouden en je grail toevoegen. Dat is mijn goal. Als ik alles moet inruilen voor 1 horloge is er niets meer te kiezen. Dat vindt ik nou net zo leuk, er is zoveel moois!

Nee joh. Ben dan wel erg benieuwd naar die grail.

2 likes

Is die ps4 al weg? :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 like

Voor mij is dat de Omega Speedmaster Professional in hesalite.

:joy: Neuh… heb hem nog niet eens op Marktplaats gezet. Ik heb eigenlijk niet zoveel zin in Marktplaats, dus ben eerst in mijn omgeving wat aan het informeren hahaha.

1 like

Heb zo de indruk dat je hier iedereen een ps4 aan het aansmeren bent :sweat_smile::smirk:

1 like

Mijn grail waar ik momenteel op freak :drooling_face:

Zou ik het doen?
Neen, ik wissel graag af.

3 likes

Als dat wil had je het al gedaan. Nee dus!

Een grail is nogal een rekbaar begrip voor mij.

Zodra ik mijn grail heb, komt er weer een andere grail die ik wil hebben.

1 like

Ik heb geen idee wat m’n grail is momenteel. En als ik iets zou moeten bedenken is m’n grail een leuke collectie zoals ik die nu heb.

1 like

Ik ging ongeveer hetzelfde zeggen…
Ik heb geen grail watch, heb enkele horloges die ik graag zou willen maar die zitten allemaal ruim binnen een haalbaar budget, als ik dan toch een soort “grail” moet noemen zou het een seiko MM300 zijn aangezien deze al sinds ik interesse begon te krijgen in horloges door mijn hoofd blijft spoken, daar moet ik niets voor inruilen lijkt me

1 like

Tja, dat geldt ook al voor een liter zonnebloem-olie zoals @JohnvdT terecht opmerkte.

Want laat er geen misverstand over bestaan: De grootste aanjager van de huidige inflatie is speculatie op commodities, hebzucht van corporaties en zeer hoog opgerekte marges.

Of het nu gaat om een liter benzine, een stuk stokbrood of een horloge, dat is geen wezenlijk verschil op dit moment in de geschiedenis. Behalve de nederige leverworst. Die wordt als lokkertje door supermarkten nog altijd ver onder kostprijs verkocht.

Grand Seiko zegt iedere 5 jaar, maar ik denk dat ze conservatief zijn.

Evengoed: Het is een spatwaterdicht horloge van 55.000 ballen. Ik zou nerveus zijn.

Terecht. De Ulysse Nardin Freak was baanbrekend wegens het pionieren van silicium in het echappement, vanwege de waanzinnige constructie en het stijltje. Eén van de absoluut zeldzame momenten dat ik een soort skelet horloge niet afgrijselijk vind.

Hulde. Dat ding wordt te weinig genoemd op dit forum.

4 likes

:joy:

1 like

Niet te lang wachten, die dingen worden er niet goedkoper op.

2 likes

Dat heb ik inderdaad gemerkt! :grimacing:

1 like

Ik doelde op de krasjes en de spatwaterdichtheid. Ik wist niet dat een springdrive minder service gevoelig is :grinning:.

Nee…want dan moet ik mijn first grail dus ook weg doen.
Absoluut nooit, want the first the best.

Resoluut NEE van mij, er zitten 2 horloges in mijn verzameling van mijn overleden vader en die zijn onvervangbaar voor mij :blush:

3 likes