Stelling: Rolex is het beste horlogemerk ooit!

Rolex is naast AP ook het meest verzamelde horlogemerk. En van die verzamelaars moet je het dus hebben. Die hebben meerdere Rolexen in hun collectie en die kopen er ook steeds meer.

Jammer is natuurlijk wel dat tegenwoordig iedereen met wat centen op de bank op een wachtlijst gaat staan voor een nieuw model Rolex. Is dat omwille van het feit dat ze Rolex het allerbeste horlogemerk vinden? Neen, gewoon voor de snelle winst.

Eén BLRO hier op het forum zien passeren. In eerste instantie algemeen applaus van het volledige forum. Enkele uurtjes later stond hij te koop voor list +6000€. Zijn die mensen geïnteresseerd in het merk Rolex?

Heb er ook een aantal in collectie gewoon omdat Rolex me wel aanspreekt. Maar er zijn nog zoveel goede of andere horlogemerken op deze wereld die minstens even goed zijn als Rolex. Maar Rolex speelt het spel bijzonder goed.

Mijn volgende wordt een Sinn.

6 likes

Exact.

Als je wilt beleggen, dan moet je aandelen kopen.
Just my 2 cents.

3 likes

List + 6k lijkt me wat harder te gaan dan wat aandeeltjes. Uitzonderingen daar gelaten.

1 like

Zucht…

Je mist het punt.

1 like

Het is vroeg :slight_smile: Vertel.

Ik denk dat dat om brand reputation gaat, als ik het goed lees, en dan is het toch verbazingwekkend hoe Coca-Cola zo ver omlaag is gedonderd in de laatste 20 jaar.

Maar goed, het feit dat Disney op nummer drie staat in die lijst geeft maar weer mooi aan wat er allemaal mis is met de wereld. Als er nou één bedrijf het vakking evil-empire is is het wel Disney. Waar te beginnen? Monocultuur? Corruptie? Wansmaak? Frozen? Belastingen?

Canon op 4 en Michelin op 13 zijn voor mij echt een verrassing. Ik vraag me af wie ze het gevraagd hebben en in welke landen. Want de methodologie en populatie, die beschrijft Forbes nooit.

Nog zo’n lege schil.

2 likes

Veblen goederen zijn lastig te krijgen, zijn niet zozeer bedoeld als beleggingsmateriaal en daarbij komt nog, dat de gemiddelde Rolex na aanschaf ook leuk afschrijft.

Alleen enkele stalen sportmodellen zijn list goedkoper dan op de markt (en amper verkrijgbaar).

Die situatie bestond in de jaren 90 met de chronografen van Rolex.

Enfin, als ik wil beleggen, dan koop ik aandelen. Als liefhebber koop ik wat ik mooi vind en wil hebben. Op het moment dat het hier alleen om de poen gaat - en met name bij Rolex gaat het nogal die kant op - dan is voor mij de lol er een heel eind af.

Rolex maakt trouwens horloges om te dragen, niet als beleggingsobject. Daarbij vind ik het tot slot echt stuitend als mensen echte liefhebbers van “de lijst” houden om een snelle winst te pakken. In mijn optiek als liefhebber, die weleens een aanwinst gegund heeft gekregen en die ook anderen weleens een aanwinst gegund heeft, echt not done.

4 likes

Canon is in de fotografie een ijzersterk merk.
Of het dat blijft, nu de verschuiving van spiegelreflex naar systeemcamera ingezet is, is nog maar de vraag…

1 like

Ok helemaal mee eens maar voor iemand die makkelijk wat geld wil verdienen natuurlijk geen boodschap. Ik snap wat je bedoelt hoor maar zo werkt het helaas niet.

1 like

Eens, maar:

1. is dat wat we op fora moeten willen? Ik zou er niet rouwig om zijn als dit soort handelaren eraf worden gemikt.
  2. die mensen hebben een risico, de markt gaat nooit alleen omhoog en van risicospreiding is met de aanschaf van 1 Rolex geen sprake.
1 like

Het is natuurlijk ook geen “buy and hold” strategie. Het is een “buy and sell now” strategie… Weinig risico dus.

3 likes

Maar je staat soms ca. 2 jaar op de wachtlijst… 2 jaar je centen beschikbaar houden is een lange tijd, terwijl er intussen veel kan veranderen op de markt.

Al die tijd rendeert je geld niet…

A propos wachtlijsten.

Ik voel dat niet zo.

3 likes

Een persoonlijke lening kost hier in België 4.95%. Trek die 4.95% af van je 70-80% winst en het is nog mooi meegenomen.

Toevallig een tijdje geleden een Youtube filmpje gezien van “Bark & Jack”. Man praat dus over horloges en drinkt koffie (???). Die brave man heeft 4 Rolexen in collectie (oa. een BLRN) en heeft nu een huis gekocht. Hij heeft dus geld nodig voor de aanbetaling op dat huis. Wellicht dat hij zijn horloges zal moeten verkopen om die aanbetaling voor dat huis te doen. Zit je naar te kijken en denk je toch wel, Waar ben je mee bezig?

Punt is natuurlijk wel (en daar ga ik niet mee akkoord btw.) Iedereen wilt een Rolex, maar laat aub je gezin, je auto, je kinderen, de vakanties en de hond voorgaan. Heb je dan nog geld over dat je in de nabije toekomst niet nodig hebt, koop dan een Rolex.

6 likes

Ik vraag mij af of de magic nog steeds zo real is als je drie uur in een rij staat voor een attractie met een slush van 12 Euro in je handen, tussen jengelende kinderen en passief-aggressieve ouders terwijl zwetende minimum-loon-werkers in apepakken iedereen lastig vallen met totaal debiel gejoel en dom ogende semi-dansjes.

Dan ga ik liever direct naar een Dominatrix om stalen spaken in m’n plasbuis te laten jenzen.

Hoe is dit on topic? M’n bullshit radar gaat weer af.

Waarom bouwt niemand de speeltuin in Norg weer op? Die was leuk en had geen marketing.

4 likes

Correctie. Er zijn al meerdere BLRO’s gepasseerd en de mijne is niet te koopt voor list + 6k :grin: Wel voor 25k en dan alleen voor @el_panumbra :joy: En dan is ie nog gedragen ook.

Verder wel lekker belangrijk dit topic :sleeping:

Dát is nou het ‘de kracht’ van Rolex. Niet meer te koop of bewust heel schaars dan de prijs omhoog. Niet omdat het nou zo’n geweldig horloge is, maar omdat men elkaar gek loopt te maken.

Als je na 2 uur wachten je kind stuiterend van de adrenaline en een smile van oor tot oor uit die attractie ziet komen maakt dat meteen alles weer goed.

1 like

Pretparken zijn zonder uitzondering extreem klote (voor ouders). Dat is een soort regel. Straf voor een soort erfzonde. Er dronken rondlopen om het leed te verzachten is ‘frowned upon’. Laatste keer kwam ik er @SuperC tegen. Die was (ook) nuchter, maar droeg bovendien een Omega. Toen geloofde ik al helemaal niet meer in sprookjes… Ik geloof enkel nog in Rolex. Lekker overzichtelijk.

3 likes