Stelling: Rolex is het beste horlogemerk ooit!

Hmm.

Ik kies toch de rij van drie uur tussen jengelende kinderen denk ik.

1 like

Ik twijfel nog…

Ik zou in de Efteling wel een anti-conceptie / speed-sterilisatie-kraampje willen uitbaten. Lijkt me goed geld verdienen.

7 likes

Don’t knock it till you tried it. Als het te gortig wordt om na te vertellen vertel je het gewoon niet na.

Verdorie! Nou moet ik thee van mijn beeldscherm poetsen! :joy:

1 like

Op zich wel grappig, want dit loopt dan analoog met dit topic. Pentax camera’s staan bekend als “the photographers cameras”. En zoals bekend heeft ook Pentax deze lijst niet echt gehaald. Terwijl hun producten volgens kenners die van Canon wel overstijgen. Althans voor zover het het DSLR segment betreft.

3 likes

Ergo… een schoolvoorbeeld van, kijk, de status hangt om mijn pols. Ik vraag me af of je dan liefhebber bent.

1 like

Klopt, een oom die vroeger fotograaf was gebruikte Pentax. Maar kijk bij sportwedstrijden. Je ziet overal Canon.

1 like

Niets is mij te gortig om na te vertellen, Henk. Dat weet jij ook.

1 like

Zozo wat een reacties en emoties maakt dit topic los. Denk dat Rolex het wellicht beter gedaan heeft op marketing gebied dan de andere merken. Zoals ik jullie horloge goeroes heb gehoord en heb gelezen spelen blijkbaar andere zaken dan kwaliteit grote parten bij de keuze van een nieuwe horloge. Daar heeft Rolex handig op in gespeeld en wij werken allemaal zelf mee aan verheerlijking van een merk of het verhogen van de aanschafprijs. Blijkbaar vinden heel veel mensen het waard om voor een Rolex te gaan, hetzij om te dragen of te investeren. Als ik genoeg gespaard heb dan komt er hopelijk ooit ook een Rolex om mijn pols dus ik werk er ook aan mee. Dit is mijn nederige mening. Groetjes.

6 likes

Misschien een gedurfde stelling van mijn kant. Rolex is niet het beste horlogemerk ooit, maar is het belangrijkste horlogemerk ooit.

Waarom? Het is een beleggingstool geworden en aangezien een belegger altijd kennis moet hebben van wat hij koopt is dit bij Rolex heel simpel. Twee woordjes. “Stalen sportmodellen”.

Dat is de enige reden waarom wij niet onze GMT’s, Subs of Daytona’s kunnen kopen.

1 like

Maak er, meest besproken, van en je wint de jackpot :smile::+1:

4 likes

De laatste jaren lijkt dat inderdaad zo. Maar ja: tulpenbollen werden ook als belegging gebruikt. En bitcoins ook. Vraag is of het een slimme belegging is als iedereen het er al over heeft :wink:

3 likes

In geval van een ‘schaars tastbaar goed’ wel. Dan is de vraag ook hoger.

1 like

Tulpenbollen zijn ook een schaars tastbaar goed. Bitcoins zijn zelfs wiskundig bewezen schaars. Niet mee eens dus.

1 like

Kan dit topic dicht of naar Rolex forum worden verplaatst?
Serieuze vraag

3 likes

:joy:

My bad, ik haal wat door elkaar. Ben overigens geen fan van dit soort “tevredendheidsonderzoeken” of hoe je het ook noemen wilt. Het is maar wie je het vraagt, hoe de vraagstelling is etc.

Niet zelden heb ik uitkomsten van klantonderzoeken gezien die in schril contrast waren met de praktijk…

Is slechts een fase…

1 like

Deze reclame made my day😍

2 likes

Bij Rolex denk ik altijd aan de Rolling Stones :
De optredens zijn binnen 3 minuten uitverkocht.
Alle, te dure, kaartjes in no time naar 50 plussers met geld.
De Stones zelf teren op successsn uit het verleden, en als ze al eens iets nieuws maken is het geen succes, behalve bij de bejaarde fans dan…

2 likes