Haha dat is echt een zinloos argument. The Explorer II is helemaal niet bedoeld als GMT. Waarom zou die een functie moeten hebben waarvoor die helemaal niet gemaakt is? Is hetzelfde als zeggen belachelijk dat de Speedmaster niet 300 meter water resistant is en je er niet mee kunt duiken of belachelijk dat de Submariner geen chronograaf functie heeft. Zou je wel echt verwachten voor die prijs. Slaat mijns inziens als een lul op een drumstel.
Dacht dat ik de enigste was die dit vond ,zo blij dat jij dit ook hebt Ralph
Waar dient dat oranje wijzertje dan voor?
Hmm, misschien omdat het al laat is of mijn brein laat me hier even in de steek, ook geheel mogelijk @RLC enlighten me
Op deze afbeelding is het 9 over 10 (overdag of 's avonds dat weten we niet). Volgens de buitenste schaal is het volgens de oranje wijzer 9 over 3 (15:00 dus overdag). Als het een dag-nacht aanduiding zou zijn dan zou ik de oranje wijzer op de 22 of 10 van de buitenste schaal verwachten.
Leuk dat ze dit koppelen aan de explorer. Voegt wel wat toe aan het verhaal. Echter is het gewoon een GMT functie als elke andere. De draaibare bezel bij de GMT master II is voor een 3e tijdzone.
Die polar moet toch wel de meest afzichtelijke rolex ooit zijn. Wat een gedrocht.
3e tijd zone?
De oranje 24 uurs-hand wijst toch gewoon naar de (volgens mij niet draaibare) 24-uurs bezel ? (= 2e tijd)
Uren en minuten hands wijzen de 12-uurs tijd op de vaste 12 uurs ring aan. (1e tijd)
Dan zou de oranje 24 uurs-hand ook nog een tijd aanwijzen op de vaste 12 uurs ring ? Hoe dan ? Deze ring is niet verstelbaar en heeft een 12 uurs verdeling. Bovendien is de oranje hand al in gebruik voor de 2e tijd)
Volgens mij kun je alleen uit de 24 uurs tijd een dag en nacht afleiden en niet uit de 12 uurs tijd…
Maar ik ben dan ook geen Poolreiziger
Dit klopt niet. Dit is een foto waarbij ze de wijzers gewoon uit de weg hebben gehaald. Kijk maar naar elke Explorer 2 op C24. Die staan namelijk goed. Zie foto als voorbeeld…
Nou eh. Ik weet niet wat je nu bedoelt, maar de explorer kan gewoon 2 tijdzones aangeven.
Ik snap 'm. Je kunt de 24 uur schaal gebruiken in combinatie met de oranje wijzer of de gewone indices. Blijft toch een raar ding, ze hadden de buitenste ring ook draaibaar moeten maken in mijn optiek. Net als de GMT master II
Het zal door sommigen wel afgedaan worden als zuigen, maar ik zie m niet, die derde tijdzone op de GMT II.
Kun je toelichten hoe dit werkt ?
Eigenlijk snappen wij dat allemaal niet.
Maar het is wel gaaf om een horloge te hebben die dit kan.
net als een tachymeterschaal op een daytona😉
Juist!
Zeker, 1 met de uren en minuten, 1 met de GMT wijzer, en 1 met de bezel.
Edit: Je hebt in principe 3 uurs aanduidingen. de urenhand, de gmt hand en de bezel staan ook uren op. Dus je kan 1 tijd met de uren en minutenwijzer aflezen, 1 met de GMT en 1 met de bezel. minuten blijven (bijna) altijd hetzelfde.
Maar bij de 3e tijd wijzigt dan toch weer de 2e tijd?
ja, maar je ziet dan toch hoeveel uur er verstreken is t.o.v. van de 2de tijd?