Stelling: Rolex is het beste horlogemerk ooit!

20190112_121210
Hierboven :
Tijd 1 6.15 ( uren hand + 12 uurs ring )
bv. NY local time
Tijd 2 12.15 ( gmt hand + 24 uurs bezel )
bv. Amsterdam
Tijd 3 16.15 ( gmt hand + 12 uurs ring = zeer onpraktisch, maar het kan)
bv. Kabul
(Meer tijdafleesmogelijkheden zijn er niet denk ik vanwege het snelheidsverschil tussen de 12 uur hand en de 24 uurs gmt hand en 24 uurs bezel )

Stel nu dat ik tijd 2 zou willen veranderen, dan hoeft alleen de bezel verdraaid te worden.

Stel nu dat ik tijd 3 zou willen veranderen, dan moet de gmt hand versteld worden voor tijd 3 en daarna moet ook de bezel gedraaid worden om tijd 2 weer goed te zetten want die gebruikt ook de gmt hand…

Je mag toch hopen op een gebruiksaanwijzing bij de GMT II …

Deze heeft ècht 3 tijdzones want alles is 24 uurs !!!
Prachtig !

1 like

T valt mee hoor, denk dat meerdere mensen t snappen😉

1 like

Ik zat wat rond te neuzen op het internet, en kwam daarbij tot de conclusie dat dit hele topic ordinair is. Geleuter over staal, sporthorloges en investeringen… Voor een heer van stand speelt dat allemaal geen rol.

Heren van stand trekken deze uit de kast als ze casual gekleed op vossejacht gaan:

13 likes

Zo?

:beers:

1 like

20000 euro! :crazy_face: :money_with_wings:

T peerd is duurder…

De uren en minutenwijzers zijn 12 uurs. De gmt wijzer is 24 uurs.

Echt waar?

Jazeker. Voor de reguliere urenwijzer moet je de getallen negeren en alleen de stippen aanhouden. De gmt-wijzer volgt de getallen.

Op dat horloge is het nu 8 over 10. Dat komt ook overeen met de stand van de gmt-wijzer.

2 likes

Bij de Glycine Airman World timer ? Neee. Wat is dìt nu weer…
Ik ben in shock !
Hij is wel handiger dan de GMT II, met 1 bolletje per uur, maar toch…

1 like

Dat is dus niet waar. Er zijn namelijk twee versies van, bij mijn weten. Eén met een complete 24uurs aanduiding en twee tijdzones, deze dus, en één met twaalf uur, een extra ring voor tweede tijdzone, 24 uur én de buitenste ring voor derde zone.

Dit is echt een 24uurs horloge met twee tijdzones. Leest wat anders af.

EDIT: Never mind, mijn excuses, zie hieronder. :pensive:

Ben je niet in de war met de purist versie? Dan zijn de uren- en minutenwijzer wél 24 uurs. Met een gmt wijzer is de reguliere urenwijzer naar mijn weten altijd 12 uurs.

1 like

Dit is dus een 12 uurs horloge met een 24 uurs gmt wijzer. Drie tijdzones icm de bezel.

Bron:
Ik heb een purist gehad en ik draag op dit moment nu ik dit type een gmt versie.

1 like

Eh, je hebt helemaal gelijk, mijn excuses :blush:

Ik had ooit de Airman Base 22. Ik moest even een fotootje erbij zoeken…

2 likes

Ooit ook gehad, ik vond het erg verwarrend en kon destijds een echte 24-uurs Airman kopen

2 tijdzones dat wel, maar voor 3 stuks hebben we deze nog :slight_smile:

3 likes

Schitterend, op één allesbepalend aspect na; de locatie van het datumvenster. Voor een horloge van deze (prijs) klasse mijns inziens een onvergeeflijke misser…

2 likes

Er nog wat mis (in mijn optiek als graficus) Alle tekst + logo staan bovenaan de wijzerplaat. Ik zou logo en naam laten zakken en “Geneve” onderop de wijzerplaat zetten zodat alles veel beter in balans is.

Nu lijkt het potdomme wel op een Grand Seiko uit de nieuwe lichting :wink:

2 likes

+1
Vind de vreemde driehoekjes bij de lugs ook niet echt denderend.

1 like