Hierboven :
Tijd 1 6.15 ( uren hand + 12 uurs ring )
bv. NY local time
Tijd 2 12.15 ( gmt hand + 24 uurs bezel )
bv. Amsterdam
Tijd 3 16.15 ( gmt hand + 12 uurs ring = zeer onpraktisch, maar het kan)
bv. Kabul
(Meer tijdafleesmogelijkheden zijn er niet denk ik vanwege het snelheidsverschil tussen de 12 uur hand en de 24 uurs gmt hand en 24 uurs bezel )
Stel nu dat ik tijd 2 zou willen veranderen, dan hoeft alleen de bezel verdraaid te worden.
Stel nu dat ik tijd 3 zou willen veranderen, dan moet de gmt hand versteld worden voor tijd 3 en daarna moet ook de bezel gedraaid worden om tijd 2 weer goed te zetten want die gebruikt ook de gmt hand…
Je mag toch hopen op een gebruiksaanwijzing bij de GMT II …
Ik zat wat rond te neuzen op het internet, en kwam daarbij tot de conclusie dat dit hele topic ordinair is. Geleuter over staal, sporthorloges en investeringen… Voor een heer van stand speelt dat allemaal geen rol.
Heren van stand trekken deze uit de kast als ze casual gekleed op vossejacht gaan:
Dat is dus niet waar. Er zijn namelijk twee versies van, bij mijn weten. Eén met een complete 24uurs aanduiding en twee tijdzones, deze dus, en één met twaalf uur, een extra ring voor tweede tijdzone, 24 uur én de buitenste ring voor derde zone.
Ben je niet in de war met de purist versie? Dan zijn de uren- en minutenwijzer wél 24 uurs. Met een gmt wijzer is de reguliere urenwijzer naar mijn weten altijd 12 uurs.
Schitterend, op één allesbepalend aspect na; de locatie van het datumvenster. Voor een horloge van deze (prijs) klasse mijns inziens een onvergeeflijke misser…
Er nog wat mis (in mijn optiek als graficus) Alle tekst + logo staan bovenaan de wijzerplaat. Ik zou logo en naam laten zakken en “Geneve” onderop de wijzerplaat zetten zodat alles veel beter in balans is.
Nu lijkt het potdomme wel op een Grand Seiko uit de nieuwe lichting